Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 673
656
113
Kallistuhydrauliikka pitää ottaa zoomia tuplaamalla jolloin se toimisi zoomin napilla kun "on siinä" asennossa. Ja sillä hetkellä kun kallistat niin ei tarvitse zoomata ja päin vastoin. Sävelsin kirjeen jo!
Ei ei, pitää olla kuten mulla joikkarin sivukallistukseta!
 

lajaatena

Jäsen
29.10.2009
756
91
28
Etelä-Suomi
Tarvii sit vaan olla paljon hydrauliikkaa etupäässä, että saa molemmat toimimaan.

Omat paalunpyörityskokemukset on semmosia, että ensin pyörittäjä kellumaan poikittaisakselillaan. Sitten paalua sisään. Hytistä näkee, jos pitää sivusuunnassa kääntää paalua => se hoituu rattia kääntämällä. Pitkittäiskallistuma hoituu Avanttia liikuttamalla eteen tai taakse.

Kallistusadapteri on aivan turha tässä touhussa. Mullakin semmonen on, mutta en ole sitä käyttänyt paalunpyörityksessä.
Olen kyllä täysin erimieltä, koitahan mennä kaltevalle pinnalle siinä ei pelkkä ratin pyöritys auta jos haluaa paalut suoraan
 

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
861
138
Bobäck
Ei ei, pitää olla kuten mulla joikkarin sivukallistukseta!
Voisihan sekin olla yksi ratkaisu! Taidan vähän mun kirjettä vielä kehittää tuon ohjauksen osalta!
 

DilleWille

Jäsen
14.9.2018
476
378
63
39
Nivala / Suomen Texas
Juu helposti tuon tekee.
Viimeksi poiketessa ostin tehtaalta poistonurkasta poran kiinnikkeen. Huom paino!
Saatan tehdä siitä takanostolaitteeseen törmäyksen kestävän työkalulaatikon :cool:
Noista porakiinnikkeitä tarkoitus soveltaa poran kiinnikkeiksi. Mulla on vanha giggan pora, jossa kiinnike hieman kärsinyt.
mulla on tuo jo mut rauta levyjä on painona varmaan 400kg
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 673
656
113
mulla on tuo jo mut rauta levyjä on painona varmaan 400kg
Oho, 630 menisi nenälleen, jos joutuisi nostamaan ylös kaltevassa paikkaa.
Kantoporalla olen käyttänyt kauhaa takanostolaitteessa ja nostanut sillä takapään ilmaan. Siitä kun painaa poran kantoon niin, että eturenkaat nousee ilmaan, tulee lähes koko koneen paino terälle!
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 344
670
113
Kaarina
Olen kyllä täysin erimieltä, koitahan mennä kaltevalle pinnalle siinä ei pelkkä ratin pyöritys auta jos haluaa paalut suoraan
Ei ole edes hankalaa. Jatkopuomia pitkälle, niin ratin kääntö siirtää paalun yläpäätä vaikka metrin. Tietty, motoriikkaa pitää käyttäjällä olla. Jos ei ole, pitää puute korvata hydrauliikalla
 

DilleWille

Jäsen
14.9.2018
476
378
63
39
Nivala / Suomen Texas
joo 635 meinas tätä niiailua ollaki muttei 7:ssa. mut painava se pora on ku aina on trukkilavat rikki ku sen johonki vähän huolimattomasti laskee.

Voisit multa muuten ostaa sen terän, josta oli joskus puhetta
 

exjko

Moderaattori
24.2.2009
1 222
1
118
63
lajaatena said:


Olen kyllä täysin erimieltä, koitahan mennä kaltevalle pinnalle siinä ei pelkkä ratin pyöritys auta jos haluaa paalut suoraan
Ei ole edes hankalaa. Jatkopuomia pitkälle, niin ratin kääntö siirtää paalun yläpäätä vaikka metrin. Tietty, motoriikkaa pitää käyttäjällä olla. Jos ei ole, pitää puute korvata hydrauliikalla

Tästähän saisi mielenkiintoisen duellin, tarkkuusporataan perinteisellä avantin tekniikalla ja helikopterin ohjausjärjestelmän xyz koordinaatiston operoinnin vaatimalla taidolla. Mutta jätetäänkö kuitenkin sikseen, makuasioista on hankala kiistellä näin virtuaalimaailmassa.
 

lajaatena

Jäsen
29.10.2009
756
91
28
Etelä-Suomi
Ei ole edes hankalaa. Jatkopuomia pitkälle, niin ratin kääntö siirtää paalun yläpäätä vaikka metrin. Tietty, motoriikkaa pitää käyttäjällä olla. Jos ei ole, pitää puute korvata hydrauliikalla
Kyllä se Juha tälläisella harrastelija, eläkeläisellä huru-ukolla jo toi motoriikka heittää ja tarvii kaikenlaisia apulaitteita niinkuin kallistusadaptereitakin, onhan se hyvä siellä välissä monella muullakin työlaitteilla, esim trukkipiikit , pihan/ tien, nurmikon tasaukset jne. näissä ei se motoriikka taida auttaa, mutta se siitä.
 

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
861
138
Bobäck
Mä olen nähnyt ROIHU 2016 leirillä kun Late purkasi tuollaisia jättitelttoja mitä mitkä oli 70 cm maakiiloilla kiinnitettynä maahan. Porukka siellä vähän ihmetteli että millä niitä saisi poistettua. No Late kävi nelitoimikauhalla ja kallistajalla noukkimassa niitä pois yksi kerrallaan. Voin kertoa että porukoiden ilme oli mahtavan näköistä kun maakiilat nousi yksi toisensa jälkeen. Voin kertoa että siinä ei hydrauliikka auttanut ellei olisi ollut perus motoriikka. Mutta se siitä! Oli tällainen leirimuisto mitä tuli silmieni eteen!
 
  • Tykkää
Reaktiot: Leppis ja Aku9

DilleWille

Jäsen
14.9.2018
476
378
63
39
Nivala / Suomen Texas
Joko Steffe sai ideoitua sen kallistuvan varustelevyn niin ruvetaan mekin enempi käyttään ku säilyy pikakiinnitys hydraulisena ;)
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 344
670
113
Kaarina
Kyllä se Juha tälläisella harrastelija, eläkeläisellä huru-ukolla jo toi motoriikka heittää ja tarvii kaikenlaisia apulaitteita niinkuin kallistusadaptereitakin, onhan se hyvä siellä välissä monella muullakin työlaitteilla, esim trukkipiikit , pihan/ tien, nurmikon tasaukset jne. näissä ei se motoriikka taida auttaa, mutta se siitä.
Tismalleen samaa mieltä! Mullakin on kallistusadapteri, ja se on ahkerassa käytössä.
 
  • Tykkää
Reaktiot: Aku9

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 673
656
113
Mites ne lipputakojen jalat, siinä kanssa rekkakuski ihmetteli. Ei kestänyt kauaa, kun jalat oli pihalla..
Takasin päin oli jotenkin itse lipputankot turvonneet, kun eivät meinanneet mahtua kyytiin :cool:
 

DilleWille

Jäsen
14.9.2018
476
378
63
39
Nivala / Suomen Texas
Onhan se kaivureissakin engoni jo käytännössä vakiona.
 
  • Tykkää
Reaktiot: Leppis

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
861
138
Bobäck
Mites ne lipputakojen jalat, siinä kanssa rekkakuski ihmetteli. Ei kestänyt kauaa, kun jalat oli pihalla..
Takasin päin oli jotenkin itse lipputankot turvonneet, kun eivät meinanneet mahtua kyytiin :cool:
Jo se olim kanssa hieno hetki. Late, Leppis ja minä ajettiin ympyrää koneilla kun purettiin jotain 50+ betonista lipputangon jalkoja rekasta. Nehän painaa jotain n 500kg. Silloin kuin yksi kone nappasi betoni jalan kyytiin niin edelline oli jo purkamassa ja kolmas odotti vuoroaan että pääsee ottamaan seuraava kyytiin. Rekkakuski siinä kyllä ihmetteli että mitäköhän tekisi loppupäivän kun tämä meni näin äkkiä. Ja samalla systeemillä kuormattiin taas mutta silloin osoittautui tankojen kurmaaninen hankalaksi. Ei meinannut millään mahtua se "häkki" autoon. Ja ne soppatykit. Sekin oli oma tarinansa!
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 673
656
113
Lipputankot taisi tulla täysperävaunussa ja nupissa, takaisin tunkettiin puoliperävaunuun!?
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 673
656
113
Niinpä. Mutta katsotaan. Annoin heille vähän siimaa että 10 astetta sivuun riittää jos se 12 on haasteellista. Ongelma on saada se mahdollisen ohueksi samalla kun se pitää kestää voimat....
Eteenpäinkin mahdollisimman vähän, jaa tietysti tilasit vaan 800-sarjaan.
 

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
861
138
Bobäck
Lipputankot taisi tulla täysperävaunussa ja nupissa, takaisin tunkettiin puoliperävaunuun!?
Niin taisi olla muuten. Me purettiin ja kuormattiin niin monta rekkaa ettei ole mitään muistikuvia niistä enää. Ja välillä painettiin aika myöhäänkin. Kuten viimeinen yö ennen kun leiri alkoi ja klo oli 03 jälkeen kun lopetettiin. Siitähän muuten löytyy vähän päiväkirjamuotoinen aiheotsikko jossain? Mähän yritin joka ilta/yö aina muutama rivi raapustaa muistoksi!
 

Jyrki pokela

Jäsen
18.11.2019
448
304
63
Alavieska
Niinpä. Mutta katsotaan. Annoin heille vähän siimaa että 10 astetta sivuun riittää jos se 12 on haasteellista. Ongelma on saada se mahdollisen ohueksi samalla kun se pitää kestää voimat....
Tuo ois kyllä hiton hyvä
Juu ja se on jo välitetty suunnittelijoille. Otettiin haasteena vastaan! :)
Voisin ottaa ensimmäisten joukossa kun en ole raahtinut vielä hankkia.