Mitäköhän tänään keksisi | Sivu 36 | AvantClub - Keskustelupalsta
Tuo kaivo tulee "kukkapenkin" alle ja siihen ei pääse ajamaan millään enää senjälkeen
Muutama vuosi sitten purin avantilla kukkapenkin talon ja kadun välistä. Monitoimikauhalla tietenkin tavarat vaihtolavalle.
Loppujälkeä katsellessani huomasin vielä pienen töyssyn, siitä sitten vedin vielä pienen siivun ja nappasin kauhalla nipistäen kyytiin.
No mitäs sieltä tulee perässä...maalämpöputket :-(
Olikin sinne maisemoitu ilman mitään sen parempaa kaivoa. Lapiolla kaivaen löytyi teräsputki 10 cm päästä.
Asukkaat olivat tyytyväisiä. Oikeasti, pääsivät teettämään siihen kunnon kestävän kaivon ja asfaltin ympärille.
 
Testaa Ranger huolellisesti raskaan kärryn kanssa. Minusta sen perä on turhan pehmeä ja auto tykkää aloittaa kiemurtelemisen 80 km:n jälkeen. Transit linja-auto ei tehnyt sitä koskaan.

Oke
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha
Muutama vuosi sitten purin avantilla kukkapenkin talon ja kadun välistä. Monitoimikauhalla tietenkin tavarat vaihtolavalle.
Loppujälkeä katsellessani huomasin vielä pienen töyssyn, siitä sitten vedin vielä pienen siivun ja nappasin kauhalla nipistäen kyytiin.
No mitäs sieltä tulee perässä...maalämpöputket :-(
Olikin sinne maisemoitu ilman mitään sen parempaa kaivoa. Lapiolla kaivaen löytyi teräsputki 10 cm päästä.
Asukkaat olivat tyytyväisiä. Oikeasti, pääsivät teettämään siihen kunnon kestävän kaivon ja asfaltin ympärille.
No, tuohon tulee ihan kunnon kaivo ympärille - sain tuolta itä hesan puolelta yhden vanhan talon vesikaivon talteen, kun kaivoivat ylös uuden talon tieltä. Semmoisia reilusti metrisiä ympyröitä, että mahdun minäkin sinne kaivoon jos tulee tarve päästä piiloon :eek: Se mlp-kaivo oli alunperin piirretty vanhan pihakaivon kohdalle, josta otettiin apuvesi poraukselle eli toimiva laitos - pitää vain kunnostaa aikanaan.

Pääsuunnittelijastahan ei ole kuulunut mitään aloituskokouksen jälkeen joten olen sitten itse hoitanut kaikki asiat: tästäkin soitin ravan tekniikkamiehelle ja puhelimessa antoi luvan siirtää kaivon paikkaa. Ja minähän siirsin ---> talon viereen kukkapenkkiin :rolleyes:;) Oli siihen syykin: kallio lapion terän syvyydessä ja alkuperäisellä suunnittelu paikalla jo savea useampi metri. Kaivonkatsoja tykkäsi, kun pääsi suoraan kallioon ja oli tyhjä tontti vielä tuolloin. Saa nähdä vielä joku muistaa puheena annetun siirtoluvan loppukatselmuksessa - laittavat vielä siirtäen?

Vanhoja toimivia vesikaivoja ei oikein kai saisi hävittää nykyaikana, olen jostain ymmärtänyt?
Alustava kansi suunnitelma on pyörinyt ajatuksissa: paljon kakkos-nelosia 'pystyyn' ja paksusti vanerin palasia alle ja päälle.

Jotta päästään ketjun aiheeseen niin tänään: hain rullan N1'stä jotta saan 'lakanat' seinälle. Sovittelin FF CW300't talon ympärille ja sirklasin reippaasti kuution verran laudan pätkiä odottamaan lämmityskauden alkamista (savupiippu + vanha kiuas = lämpöä työmaalle). Huomenna pätkin ISOT raudoitusverkot puolikkaiksi, että saan ne siirrettyä seuraavaan välivarastoon - jäivät yli pohjalaatan teosta ja ajattelin käyttää autotallin lattiaan nyt. Sain tarjouksen sepelikuormista - hinta noussut kolmessa vuodessa parilla eurolla per tonni ja nuppilisä +15% + alv. Pitää yrittää saada sopimaan pihaan täysi 40tn kuorma niin säästää nuo nuppilisät = 2x30euroa :rolleyes: Kun tuo 40tn sepeliä siirretty lähemmäs käyttöpaikkaa - kottikärryllä! Niin pakkasen pitäisi hellittää ja pääsen viikonlopulla liimaaman nuo FF't seinälle saneerauslaastilla. Tosin, pakkasen jälkeen on luvassa sitä Steffen kaipaamaa lunta ~10cm. Toivottavasti ovat väärässä tai loppuu ennenkuin ehtii tänne saakka mereltä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9 ja STEFFE
Kävin äsken hakemassa kaverilta lainaksi ajovalojen suuntauslaitetta. Nyt Avantin valot on oikein suunnattu. Olivat kyllä vähän turhan alas ja sisään suunnattuja. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille
Mekin suunnattiin ensi töiksi valot uudelleen. Ne näytti aivan mihin sattui... Tecnolla tuo yksityiskohtiin paneutuminen on vähän niin ja näin...
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Pitäisköhän väsätä hiekottimelle teline.
Mä väsäsin vuos sitte tommosen budjettimallin...
20191231_132806.jpg
20191231_132909.jpg
 
Testaa Ranger huolellisesti raskaan kärryn kanssa. Minusta sen perä on turhan pehmeä ja auto tykkää aloittaa kiemurtelemisen 80 km:n jälkeen. Transit linja-auto ei tehnyt sitä koskaan.

Oke
Mulla ei ole koskaan ollut tommosta autoa, jossa on valinta 2H, 4H ja 4L. Voiko tuota 4H:ta pitää koko ajan päällä, vai pitääkö sekin kytkeä vasta silloin kun tilanne on ns. housuissa? Eli et voiko sen pistää vaikka talveksi päälle? Vai lukittuuko esim. keskitasauspyörästö kiinteäksi?

Tänään kuulin, että VW Amarokin valmistus on lopetettu, eli sitä ei enää saa. Ford Ranger on ainut vaihtoehto näillä näkymin, ja siinä on just toi nelivedon 3 eri moodia.
 
Tänään kuulin, että VW Amarokin valmistus on lopetettu,
Tämä oli uutisissa jo alkuvuodesta. Liittyy siihen tehtaiden kokonaispäästöihin ja silloin oli ehkä järkevää leikata Amarokit pois.... Mä aion pitää mun vetoautona kotona ja hommaan jotain muuta millä vierailla asiakkaiden luona. Kriteerit: nelkku, automaatti, adaptiivinen cruise ja mielleään paljon tingeltangelia ja alv vähennyskelpoinen ilman kikkailuja.
 
Eikö volsulla kehtaa vierailla asiakkailla...?
On sillä vierailtu jo 2,5 vuotta asiakkailla. Mutta kohta se on 3 v ja sen jälkeen jää eläkkeelle kotiin. Silloin se on rahallisesti tapettu ja kaikki irtiotettu mitä laillisesti voi ottaa kirjanpidossa. Sitten pitää aloittaa uusi projekti.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9 ja Juha
Minä lähdin töiden jälkeen klo.17,00 takaisin lauantaiseen paikkaan kun siellä oli putkimies käyny kytkeen vesimittarin.
Piti peitellä 5m pätkä kaivantoa joka oli aiemmin kaivettu auki. Täytyy sanoa että nämä pakkaset kyllä vaikuttaa pienen koneen iskukykyyn ei meinannu millään upota kauha maahan ja melkoisia kokkareita pääsi rikkomaan. Onneksi oli jälleen mun pieni nelarikauha joka on jotain metrin leveä ja hampailla. 50min ja homma hoidettu. Sen jälkeen vihdoin kotia ja levitteleen omaan kaivantoon 0-16mm mursketta. Huomenna jatkettava hommaa. Mun kasa on kuivaa niin voi jatkaa hommaa kunnes kastuu!
Lauantaiksi pyydettiin siirteleen paikalleen se kaivonrengas joka kyllä painaa. Lisäksi oli huomannu saman asian ettei lapio taho tehota enään joten pyysi myös täytteleen sen kaivannon johon rengas pudotetaan.
 
Mulla ei ole koskaan ollut tommosta autoa, jossa on valinta 2H, 4H ja 4L. Voiko tuota 4H:ta pitää koko ajan päällä, vai pitääkö sekin kytkeä vasta silloin kun tilanne on ns. housuissa? Eli et voiko sen pistää vaikka talveksi päälle? Vai lukittuuko esim. keskitasauspyörästö kiinteäksi?

Tänään kuulin, että VW Amarokin valmistus on lopetettu, eli sitä ei enää saa. Ford Ranger on ainut vaihtoehto näillä näkymin, ja siinä on just toi nelivedon 3 eri moodia.
Tottakai voit ajella kokoajan 4h päällä. Mulla ei Lantikassa voi etes valita pelkkää takavetoa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha ja STEFFE
Googlailin. Rangerissa ei ole keskitasauspyörästöä, joten 4H ei sovi jatkuvaan käyttöön. Aika työlästä.
Joo, Rangeri on melkoinen traktori verrattuna Amarokkiin mutta toisaalta jos maastoon menee niin veikkaan että mennään vähän pidemmälle...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha
Mun isuzulla nopean nelivedon voi kytkeä päälle/pois alle 100km/h vauhdissa..en koe vaihtoa 2wd-4wd hankalaksi siirryttäessä pitävältä pinnalta liukkaalle.On toki jäykkä kääntää lähinnä asfaltilla 4wd päällä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha
Mun isuzulla nopean nelivedon voi kytkeä päälle/pois alle 100km/h vauhdissa..en koe vaihtoa 2wd-4wd hankalaksi siirryttäessä pitävältä pinnalta liukkaalle.On toki jäykkä kääntää lähinnä asfaltilla 4wd päällä.
Taitaa aika moni noudattaa tuota samaa kaavaa.
 

Uusimmat keskustelut