220 kulkee itsekseen taaksepäin | AvantClub - Keskustelupalsta

jets

Jäsen
Keskustelun aloittaja
18.5.2010
953
0
16
Mulla täytyy olla todella huono karma tuon koneeni kanssa. Saakuri sentään.

Nyt se herkesi perhana pakittamaan itsekseen. Tai siis palautui vuokralaiselta ja parin naarmun lisäksi ei pitänyt olla mitään vikaa.

No, se latausongelma oli tietysti, mutta vuokralainen, tuttu kun oli, lataili uskollisesti akun aina täyteen. Tosin palauttaessa oli jättänyt pitkät ja vilkun päälle, joten tietysti toissailtainen lavaltaotto epäonnistui, kun kone oli mykkänä.

Eipä muuta kuin yöksi laturiin ja tänään uusi koetus. Lähtee mainiosti käyntiin ja säätimen maadoituksen jälkeen latauskin toimii :) Vaihteeksi hyviä uutisia siis.

Vaan kun irroittelen koneen lavalta, se lähteekin itsekseen peruuttamaan käynnissä ollessaan. Ei kovin kovaa, mutta kuitenkin. Ihmettelinkin kun käynnissä ollessa jotenkin tuntui junnaavan oudosti lavalla liinoja vasten. Melkein säikäytti kun viimeisen liinan irroitin.

Voisikohan asiaan vaikuttaa, että vuokralainen oli tehnyt todella takapainoisen kuorman ja peräkärryn kippi kippasi ihan itsekseen. Konehan jäi siis tuohon vinoasentoon yli vuorokaudeksi. Voisiko vaikuttaa jotenkin asiaan??

Koneesta on juuri laitettu pumpun keskitin uusiksi (vaimikälienytolikaan) jolla siis korjattiin se että kone kulki itsekseen eteenpäin.

Tällä kertaa tuo itsekseen kulkeminen toimii niin, että eteenpäin-poljin pysäyttää liikkeen ja lähtee painaessa kulkemaan eteenpäin, vaan kun nostan eteenpäin-polkimen, lähtee kone hiljaksiin kulkemaan taaksepäin.

Mikä hitto sitä nyt sitten vaivaa??
 
Siinä keskittimessä on säätö päässä. kone käyntiin ja aina vähä pyöräyttää ja kahtoo liikkuuko kone minnekkään.Tässä homassa kannattaa olla apumies jos vahingossa pyöräyttää liikaa sitä säätöä nii on joku joka pysäyttää koneen.
 
ylisijo90 sanoi:
Siinä keskittimessä on säätö päässä. kone käyntiin ja aina vähä pyöräyttää ja kahtoo liikkuuko kone minnekkään.Tässä homassa kannattaa olla apumies jos vahingossa pyöräyttää liikaa sitä säätöä nii on joku joka pysäyttää koneen.

No kehveli sentään. Mistäs minä sen keskittimen löydän. En tiedä edes että missä se pumppu on. Saati että miltä se näyttää :) Naurattaa jo itseänikin..
 
Tämäpä olikin yksinkertaisempi juttu. Se säätönuppi on kuusiokoloruuvi, joka löytyy siitä hydraulisuodattimen takaa. Säätämiseen tarvitaan 10mm lenkkiavain ja kuusiokoloavain (kokoa en muista).

Täytynee ottaa tänne kuva arkistoa varten. Josko olisi muille hyötyä.
 
Kuvasta olis hyötyä hyvinkin kun omassa on sama vaiva. Hyvin hissukseen tämäkin ryömii taaksepäin mutta tarkoissa paikoissa pitää muistaa potkia jarru päälle ennenkuin poistuu puikoista :|
 
heiksa sanoi:
Kuvasta olis hyötyä hyvinkin kun omassa on sama vaiva. Hyvin hissukseen tämäkin ryömii taaksepäin mutta tarkoissa paikoissa pitää muistaa potkia jarru päälle ennenkuin poistuu puikoista :|

Otan kuvan huomenissa, jos vain muistan.
 
Jahas, tässä on laadutonta kuvaa tarjolla. Huonot kuvat tuli, mutta on kyllä pirullisen hankala paikka kuvatakin. Eli tuo tosiaan löytyy sieltä hydraulisuodattimen takaa.
 

Liitteet

  • Keskitin1.jpg
    Keskitin1.jpg
    113,6 KB · Katselut: 4 440
  • Keskitin2.jpg
    Keskitin2.jpg
    119,5 KB · Katselut: 4 439
heiksa sanoi:
Kiitoksia vaan kuvista. Aika ikävässä paikassa näyttäisi olevan säätö.

Se ei ole niin paha kuin luulisi. Ihan tavallisella lenkkiavaimella ja kuusiokulma-avaimella pääsee ihan hyvin käsiksi. Hieman vaan sorminäppäryyttä ja homma sujuu.
 
Joo, minäpä se saan olla nyt jatkuvasti säätämässä tuota keskitintä. Miten ne mutterit pitäisi siinä oikein olla? Eikö niillä muttereilla lukita se keskittimen säätöruuvi jotenkin? Jos sen sisemmän mutterin ruuvaa sisemmälle, niin siihen ei enää pääse käsiksi.

Neuvoja siis keskittimen säädön lukitsemiseksi kaipailisin..

Nyt onkin saanut pitkästä aikaa nauttia avantista ihan itse. Mökkityömaalla (edellinen mökkityömaa on jo taakse jäänyttä elämää ja uutta pukkaa), on pikkuavantti varsin kiva peli taas :)
 
Olevinaan jo pääsin tästä ongelmasta eroon, kun tosiaan laitoin tuohon keskittimen mutterin alle o-renkaan ja samalla sain kiristettyä aika hyvin tuota säätöä. Vaan taas herkesi itsekseen kulkemaan taaksepäin ja sain säätää taas uudelleen. Kestihän tuo pari päivää taas..

Voisikohan tämä nyt liittyä siihen että tuosta kohtaa justiinsa vuotaa sitä h-öljyä?

Sen verran huomasin lisädiagnostiikan avuksi, että kone sai oireensa sen jälkeen, kun olin voimalla peruutellut jyrkkään mäkeen koneella auton peräkärryä. Siinä sai tosiaan useampaan kertaan laittaa täyden voiman peliin, sutia ja kuopia oikein huolella. Sen jälkeen kone tykkäsi sitten matkata itsekseen taaksepäin taas.

No onneksi säätö käy jo rutiinilla ja aikaa mene enää parisen minuuttia. Ei kai tätäkään jaksa ikuisuuksiin asti..