Kävipä mielenkiintoinen. Vuokralainen tuossa ilmoitteli että kone ei toimi ja epäili että hydrauliikkaöljyt katosi kun löytyi vanaa matkalta.
Menin paikalle ja totesin että pumpun keskittimen lukitusrengas oli rikkoontunut, löytyi siitä pumpun vierestä rikkinäisenä. Keskitin oli tullut hieman ulos ja tietysti kone kulki vain taaksepäin, itsekseen. Oli aikamoinen projekti saada vehje ahtaalta pihalta kyytiin, kun en vielä oikein tajunnut vikaa. Eikä olisi ollut mitään pikakorjaustakaan mielessä ilman lukitusrengasta ja kai siinä tiivistekin oli ollut.
Kone ruiski silloin tällöin hydrauliöljyjä siitä keskittimen tienoilta, joten ei sitä käynnissäkään oikein voinut pitää. Saatiin kone vedettyä auton vinssillä pyörät osittain laahaten etuperin pois pihalta. Ja samoin sitten vedettiin auton peräkoukulla etuperin kadulle ja siitä sain peruuteltua kärrylle. Olisi tietysti pitänyt vetää takaperin, niin ei olisi pyörät laahanneet, mutta koneen kääntäminen oli "vaikeahkoa".
Onko vinkkejä tähän korjaukseen? Eilen tilasin uuden lukitusrenkaa(t) ja O-renkaita tehtaalta. Ja samoin työnsin sen keskittimen syvemmälle. Toivon mukaan saan tuon o-renkaan ja lukitusrenkaan järkevästi paikalleen. Tuleeko se O-rengas sen lukitusrenkaan "taakse", siis lukitusrenkaan ja keskittimen pään väliin?
Mikähän olisi tähän rikkoontumiseen voinut johtaa? Keskitin vaihdettiin uuteen tuossa pari kuukautta sitten ihan merkkifiksaamolla. Onkohan tuohon laitettu tuolloin uusi lukitusrengas, epäilen ettei..
No, samalla tuli huomattua että hihna on löysällä, joten senkin kiristäminen tuli opeteltua
Menin paikalle ja totesin että pumpun keskittimen lukitusrengas oli rikkoontunut, löytyi siitä pumpun vierestä rikkinäisenä. Keskitin oli tullut hieman ulos ja tietysti kone kulki vain taaksepäin, itsekseen. Oli aikamoinen projekti saada vehje ahtaalta pihalta kyytiin, kun en vielä oikein tajunnut vikaa. Eikä olisi ollut mitään pikakorjaustakaan mielessä ilman lukitusrengasta ja kai siinä tiivistekin oli ollut.
Kone ruiski silloin tällöin hydrauliöljyjä siitä keskittimen tienoilta, joten ei sitä käynnissäkään oikein voinut pitää. Saatiin kone vedettyä auton vinssillä pyörät osittain laahaten etuperin pois pihalta. Ja samoin sitten vedettiin auton peräkoukulla etuperin kadulle ja siitä sain peruuteltua kärrylle. Olisi tietysti pitänyt vetää takaperin, niin ei olisi pyörät laahanneet, mutta koneen kääntäminen oli "vaikeahkoa".
Onko vinkkejä tähän korjaukseen? Eilen tilasin uuden lukitusrenkaa(t) ja O-renkaita tehtaalta. Ja samoin työnsin sen keskittimen syvemmälle. Toivon mukaan saan tuon o-renkaan ja lukitusrenkaan järkevästi paikalleen. Tuleeko se O-rengas sen lukitusrenkaan "taakse", siis lukitusrenkaan ja keskittimen pään väliin?
Mikähän olisi tähän rikkoontumiseen voinut johtaa? Keskitin vaihdettiin uuteen tuossa pari kuukautta sitten ihan merkkifiksaamolla. Onkohan tuohon laitettu tuolloin uusi lukitusrengas, epäilen ettei..
No, samalla tuli huomattua että hihna on löysällä, joten senkin kiristäminen tuli opeteltua