220 Takarunko poikki | AvantClub - Keskustelupalsta

220

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.1.2009
78
0
6
Joopajoo, runkonivelen vierestä U-palkki poikki, ainoastaan palkin "alla" oleva rauta ei katkennut, tuloksena oli että vähänkin kauhaan tavaraa ottaessa perä tuntui nousevan ilmaan mutta pyörät pysyi maassa. Muutaman tunnin hitsailun jälkeen on vahvempi kuin uutena. Tämä(kin) on varmaan ihan normaalia huoltoa. Eipä ole muille merkeille mitä tuossa pihalla on nyt ja ollut aiemmin tällaista käynyt...

Maastoajossa nivel ainakin on kovilla sen joustamattomuuden vuoksi. Erityisesti vielä kärryä perässä retuutettaessa. Kun yleensä vain 2-3 rengasta koskettaa maata yhtäaikaa. Samantapainen vääntävä tilanne muodostuu kun edessä on kauhapainoa.

Kyllähän näitä metallien repeämisiä tapahtuu kun laitetaan koneet kovalle rasitukselle. Merkistä ja tyypistä riippumatta. Tosin voihan tuossa olla kylmä hitsauskin kyseessä.

Pääasia, että taas pelittää :D

Oho. Saisiko tapauksesta kuvia? Tämä auttaisi ainakin minua tapahtuneen hahmottamisessa ja toimenpiteissä kun vastaava tulee omalle kohdalle (jos).

Vakiokauhalla joo. 1500 h. Eipä tuolla maastossa koskaan ole ajettu ruohonleikkuu tasaisella nurmikolla ja lumityöt on pääasialliset työt. Peräkärry on muttei ole pariin vuoteen vedetty. Kaikkiaan vedetty alle 10 kertaa. En kuvia tullut ottaneeksi ja nythän se on tosiaan korjattu ammattilaisen toimesta. Paikka on heti runkonivelen takana ei ole hitsaussaumaa. Tai on nyt... varmaan voi sattua muullekin merkille. Ei ole kuitenkaan sattunut millekään itsellä olleelle. Ei yli 10 000 tuntia ajetulle joka äsken meni vaihdossa.

Moi,

minun 220 avantista meni myös runko poikki vastaavalla tavalla. Jouduitko purkamaan koko perän että saitte hitsattua?

MRJ sanoi:
Maastoajossa nivel ainakin on kovilla sen joustamattomuuden vuoksi. Erityisesti vielä kärryä perässä retuutettaessa. Kun yleensä vain 2-3 rengasta koskettaa maata yhtäaikaa. Samantapainen vääntävä tilanne muodostuu kun edessä on kauhapainoa.

Kyllähän näitä metallien repeämisiä tapahtuu kun laitetaan koneet kovalle rasitukselle. Merkistä ja tyypistä riippumatta. Tosin voihan tuossa olla kylmä hitsauskin kyseessä.

Pääasia, että taas pelittää :D

Minä olen tasapainottanut asian laittamalla kauhan ja kärryn täyteen. Tällöin homma pysyy balanssissa. 520 on kuskannut seitsemän vuoden aikana varmaankin tuhansia lasteja, joissa on ollut kuutio tavaraa kärryssä ja parisataa litraa kauhassa. Ei ole katkennut vielä. 1600h. Tänään siirsin n. 50 tn louhetta avantilla pisteestä a paikkaan b. Matkaa oli huikeat 50 m.

Voisivatko nämä henkilöt, joiden konen takarunko on mennyt poikki kertoa minkä vuoden malli heillä tämä kone on?

Tuo runko on nimittäin vahvistettu uudempiin malleihin.

2009 on vuosimalli. 1500 tuntia oli kun tuo katkesi, nyt vähän enemmän.

Huomasin vasta tuon aiemman kysymyksen. Ei purettu mitään, ei edes letkuja irroitettu, kuorma-auton nosturilla vaan Avant ilmaan ja seppä (oikea seppä, en itse...) korjasi, eikä varmasti enää katkea.

Täällä myös takarunko poikki. Korjattu runko paikallaan, mutta letkut irrotettiin ja tuohon rungon kylkiin hitsattiin vielä vahvikepalat. U-palkki oli murtunut kauttaaltaan ja ainoa mikä piti rungon kasassa oli tuo palkin alapuolella oleva boksauslevy. Tietty tuhosi takalokkarit, kun tuo runko meni veltoksi. Kone 220 ja tunteja 450 ja vuosimalli lienee 2009.

Kannattaa kysästä tehtaalta hintaa uudelle rungolle. Muistelen, ettei pahan hintainen.

Ei jäsen 31.10.2921 Minulla Avant 220 vm. 2009 Ajettu 1200t. Runko katkennut 2 kertaa , ensimmäisellä kertaa vaihdettiin uusi runko Avantin tehtaalla Ylöjärvellä , joka kesti suunnilleen saman tuntimäärän kuin alkuperäinen n.500-600t. jälkimmäisen hitsasin kasaan itse ja laitoin vahvistukset sivuille.
Tämä vaikuttaa tyyppivialta ,kannattais kerhon olla yhteydessä valmistajaan.(korvausvelvollinen ?) Itse jouduin maksamaan työn osuuden vaihdosta .

Uusimmat keskustelut