420 valuu taakse | AvantClub - Keskustelupalsta
220-koneessa ainakin on keskittimen säätöruuvi, mutta en tiedä 420-koneesta. Säätöruuvi sijaitsee 220-koneessa siinä hydrauliikkaöljysuodattimen takana. Kaipa 420:ssäkin on jossain moinen?
 
Moi. Onko vinkkiä tähän valumiseen? Aina pitää kone sammuttaa kun pitää jättää paikalleen.
 
Kyllä mun koneet valuu hitaasti siihen suuntan minne maa on kallellaan. Käsijarrupäälle.
Sitten on ihan eri juttu jos koneessa on "veto" päällä.

Mutta kyllä näköjään hydraulimoottorit falskaa sen verran että koneet "valuu".
 
630 ja sama homma. Onko muuten käsijarru vielä nykyjäänkin uusissa koneissa vain yhteen pyörään? Sais purra edes kahteen pyörään, jos on hieman epätasaista ja se lukossa oleva tassu ilmassa niin eipä se paljoa pitele.
 
EsaH sanoi:
630 ja sama homma. Onko muuten käsijarru vielä nykyjäänkin uusissa koneissa vain yhteen pyörään? Sais purra edes kahteen pyörään, jos on hieman epätasaista ja se lukossa oleva tassu ilmassa niin eipä se paljoa pitele.
Kyllä 630 käsijarru toimittaa molempia eturenkaita. Joskus ei kylläkään napsahda lukkoon yhtä aikaan, vaan joutuu luistattamaan lukossa olevaa pyörää.
Saattaahan siellä olla jotain roskaakin välissä, ettei lukkotangot pääse rattaiden väliin. Etukopan alta paljastuu jarrusysteemi. :)
 
Jotakin tällaista oon uumoillut mutta ei ole haitannut niin paljoa että olisi tullut asiaa tutkittua paremmin. Täytyypä kurkata samalla kun täytyy juuri muutenkin huolto tehdä. Jotain epäselvyyttä on kun napsii satunnaisesti toisen etupyörän kiinni mutta ei molempia.
 
Jarrua kannattaa kyllä käyttää. Saattaahan kone lähteä ryömimään jonkin venttiilitukoksen takia. Huonosti käy, jos olet vaikka työlaitetta laittamassa lukkoon ahtaassa paikassa. :(
 

Uusimmat keskustelut