640 Hytin oven lasi | AvantClub - Keskustelupalsta

mheinowl

Jäsen
Keskustelun aloittaja
9.5.2015
2
0
1
Kävipä sellainen vahinko, että vm.-13 Avant 640 hytin oven lasi meni säpäleiksi. Tuo on niin uus vehje ja kuitenkin lasi on kupera ja tuulilasimateriaalia, ettei taida olla muita vaihtoehtoa kuin ostaa uusi lasi tehtaalta? Pleksi olis muuten hyvä, mutta kuulemma kolaritilanteessa vaarallinen (hajoaa kai teräväsärmäisiksi paloiksi), tuo kun on vielä tieliikenneversio.
 
Polykarbonaatti ei hajoa, käytetään yleisesti kolhualttiissa paikoissa työkoneissa, on iskunkestävää. Tein omaan avanttiin kaikki lasit tuosta materiaalista.
 
Mistäköhän tuollaisen polykarbonaattioven sais valmiina, eli muoto, reiät ja kaarevuus valmiina? Miten sitä taivutetaan ja voiko sitä taivuttaa? Tuskin tukiputkorakenne lukolle ja alalipalle sais taivuttamattoman levyn pysymään tarpeeksi tarkasti katon ja lokasuojan suhteen kohdillaan kaarevuudeltaan...
Ei osunut renkaaseen vaan unohtui kiireessä auki ja osui normi h-auton peräkärrin kulmaan.
Kiitos vastauksista!
 
sakarivo sanoi:
Polykarbonaatti ei hajoa, käytetään yleisesti kolhualttiissa paikoissa työkoneissa, on iskunkestävää. Tein omaan avanttiin kaikki lasit tuosta materiaalista.

Sen kanssa täytyy olla hivenen varovainen kemikaalien kanssa. Menee ihan rutulle jos on väärät ja vahvat aineet.
 
mheinowl sanoi:
sais valmiina, eli muoto, reiät ja kaarevuus valmiina?
Tehtaalta, kannattaa kysyä ainakin ettei olisi muovia halvempi. On heti sopiva.

Polykarbonaattia saa myös kovapintaisena, kestää paremmin esim tuulilasin pyyhkimiä.
Miinuksena muovi värisee hieman ja peilaa auringonvaloa haitaten näkyväisyyttä.

Suosittelen alkuperäistä lasia.
 
Pc on siitä mukava materiaali että sitä voi huoletta taivutella (vaikka terävän 90° kulman) ja leikata vaikka kuviosahalla. Saa karkaistuna ja pinnoitettuna ja eri väreissä ja ja ja..

Toki jos se alkuperäinen lasi ei montaa sataa maksa niin ei kannata alkaa askartelemaan.
 

Uusimmat keskustelut