8-tie sähköohjattu hydr.venttiili | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Voiko joku krtoa mite tuollainen ventiili toimii. Kun katselin tänään auraessani niin siipilumikauhan ventiili toimii silleen että öljt tuli ekasta parista ulos kun sähkö ei ole kytketty ja menee suoraan läpi kun sähköt on päällä.

Miten siis toimii sellainen missä 2 paria ulos sivusta ja 2 sähköventtiiliä?!
Minä kun en noista hydr. kaavoista tajua mitään!

Pitääkö siis kummassakin venttiilissä olla sähköt kytkettynä jotta öljyt kulkee läpi suoraan?

Ohjattua kun pitäisi saada, nostin, työntötanko ja ulosotto.
Onko ehdotuksia miten kytkeä? Työntötanko pitää toimia painonapilla. Eli pitääkö se kytkeä siihen ekaan ulostuloon? Ja nostin toiseen? Ja sitten ulosotto mikä ehkä vähiten käyttää siihen kolmanteen, eli suoraan päätyyn?

http://www.ptpoy.fi/sahkoinen-venttiili-p-1883.html

Tälläistäkö tarkoitat?

Sähköttä menee suoraan läpi, nappi toiseen suuntaan menee ensimmäisiin sivulla oleviin liitäntöihin ja nappi toisessa asennossa menee toisiin sivuilla oleviin liitäntöihin.

Sähköttömään asentoon se jota tarvitset eniten ja sähköisiin asentoihin 2 muuta. 3.asentoinen nappi.

Juuri tuollainen!
Ok, nyt ymmärsin.
Eli suoraan läpi nostimelle, sähköttä.
Ekaan haaraan painonappi työntötangolle.
Toiseen haaraan katkaisija vlitsemaan nostimen ja ulosoton välillä.

Täytyy tilata tuollainen. Hinta näytti olevan aika kohdallaan. Näin jossain muuallakin ja hinta oli lähes tupla!

Näin ainakin minä sen ymmärrän, enkä keksi muutakaan toimintatapaa.

Edit: Tuossa vielä piirroskuvaa. http://aijaa.com/bg0sK0 (Kuvan alla oikeassa reunassa on + nappi josta saa kuvan isommaksi)

Viisaammat voi korjata.

Edit2: Mihin väliin meinasit tuon 8-tieventtiilin laittaa, 2-toimisen takaulosoton jatkeeksikko?

Miten muuten nuissa Avantin asentamissa 2-toimisissa takaulosotoissa takaulosoton käyttö on toteutettu? Onko erillinen vipu vai onko otettu esim. puomin nostosta 6-tieventtiilillä?

600 mallissa on oma vipu. Pienemmissä on vaan tuplattu 6-tie venttilillä.

Mulla on takanostin missä on 6-tie venttiili ohjaamassa joko nostimelle tai ulosotolle. Nyt ajattelin lisätä siihen tuo hydraulinen työntötanko!

Eli takanostimesi käyttö on erillisellä vivulla ja sen jatkeena on 6-tieventtiili. Joten ajattelit korvata tuon 6-tieventtiilin 8-tieventtiilillä?

Kyllä, uusi on jo matkalla tännepäin" Oli nopea toimittaja tuo mainitsemasi linkki!

Katsotaan miten käy!

Sulla on Steffe kohta noita nappuloita hytti täynnä. Joudut piirtää kaavion katonrajaan et muistat mitä mistäkin tapahtuu. :lol:

Valmetin/Komatsun EME-kahvat käsinojiin :lol:

valmet-901-3,128a2_6.jpg

Tais karata aiheesta. Mutta laitahan Steffe raporttia venttiilin toiminnasta kun olet saanut sen asennettua!

Tuoltahan melkein näyttää mun Avantin hytti!

Juu laitan raporttia kun saan sen asennettua!
Ei ollut tämän päivän postissa!

Tuo 8-tieventtiili ei taida sitten mahtua siihen vanhan venttiilin tilalle tai ehkä mahtuu jos vaihtaa venttiilipöydältä tulevat letkun päät banjopäisiksi.

Katsotaan kun osa saapuu. Voihan sinne vaihtaa osia tai siirtää paikka kokonaa! Helpompi suunnitella kun on osa kädessä! Ja nyt ei oikein muutenkaan voi kun lunta sata kokoajan... Huomenna joutuu taas rundille!

Sellasessa paikassa että Avantin peräpää pitää laittaa atomeiksi? :D

Mites sitte Avanttisi puomin teleskoopin ja etupään hydrauliikan ulosoton käyttö, siinä ilmeisesti ohjataan suoraan sähkösesti venttiiliä? Onko kenties on/off venttiili vai jopa proportionaali? Sullahan on varmastikkin tuo 8-toiminen joystic. Minun mielestä Avantin sivujen informaatio tuosta 8-toimisesta joysticistä on vajavahko :?

Haavisto sanoi:
Mites sitte Avanttisi puomin teleskoopin ja etupään hydrauliikan ulosoton käyttö? Ohjataanko siinä suoraan sähkösesti venttiiliä?

Puomin päässä oleva sarjapiukaliitin toimii normaalisti napeilla tai vivulla. Se ylimääräinen on nyt rinnain takapään kanssa mutta muuttuu magneettiventtilin kautta(se mikä vapautuu takapäästä kun tuo 8 reikänen tulee tilalle. Kierrätystä! Ja lisää nappeja...

Eli työlaitehydrauliikkaa käytettäessä tarvitsee vain painaa nappia, eli ei tarvitse painaa nappia ja yhtäaikaa vääntää vipua johonkin suuntaan.

Se vielä että siis että minkä toiminnon meinasit jakaa ja mille sillä ylimääräiseksi jäävällä 6-tieventtiilillä? Takahydrauliikan käyttövivun jälkeen 6-tieventtiili joka jakaa uudelle 8-tieventtiilille, mutta minne toinen liitäntä 6-tieventtiilistä? Olenko yhtään kartalla :lol:

Pahoittelen kysymyksien määrää, tuntuu välillä että on vaikea tajuta selviäkin asioita :D Johtuneeko päänsärystä...

Edessä sarjapikaliitin ohjataan joykkarista suoraan 2 napilla. Toki voi käyttää myös vipuas mutta napit on näppäriä. Jos on tarve lukita virtausta niin täytyy käyttää vipua. Napit eivät ole "dynaamisia" vaan on/off meiningillä. Eli aika hätäisiä liikkeitä... Mutta nopeita. Mukava aurata napeilla. Suosittelen.

Onko liikkeet joskus turhankin nopeita? Kyllä se proportionaali on kuitenkin aina parempi :)

On muuten monimutkasia hydr. systeemejä näissä uusissa :D Omassa kun on kaikki omilla pitkillä ja isoliikkeisillä vivuilla...

Ei mielestäni. Tukkikouraakin olen oppinut käyttämäännapeilla. Kääntöön olen toki harkinnut "jarruventtiilin" asentamista! Kyllä nappeja pitää olla. Teleskooppihan myös toimii keinuvivulla.

STEFFE(CTIVE) sanoi:
Ei mielestäni. Tukkikouraakin olen oppinut käyttämäännapeilla. Kääntöön olen toki harkinnut "jarruventtiilin" asentamista! Kyllä nappeja pitää olla. Teleskooppihan myös toimii keinuvivulla.

Sekin on On/Off tyyppiä?

Uusimmat keskustelut