Avant 218 konetunti hinta | AvantClub - Keskustelupalsta

karihsep

Jäsen
Keskustelun aloittaja
13.3.2012
45
0
6
Olisi työtä tarjolla(harrastelijalle).Vuokrahinnan suunnilleen tiedän koneelle,mutta en vuokraa.Oman tuntipalkan osaan määrätä.Mikä tuntihinta A 218 työlle olisi.

Hyvä kysymys. Itse sanoisin että perustuntihinta olisi sellaiset 70€ sisältäen verot sun muut, noin niin kuin harrastelijana (ja jos joutuu/saa pitämään vaatteet päällä :) ). Itse laskutan 60€ työtunnista sisältäen kaiken, mutta en tee siis konehommia ollenkaan, vuokraan vain. Jos jotakin korjaushommaa tai mitä vaan sattuukin olemaan, niin sitten tuntityönä.

Tosi ammattilainen voisi varmaan veloittaa enemmänkin kuin 70€/tunti. 200-sarjalaisten kanssa ongelma on, ettei tunnissa saa aikaan kovin paljoa, vaikka mitenkä tekisi verrattuna isompiin koneisiin. Päähyöty onkin pienuudessa, monipuolisuudessa ja työlaitteiden määrässä.

Ja lisäksi pitää tietysti laskuttaa vielä kuljetus/matkakulut tmv. Mieti myös urakkana tekemistä.

60€ tunnissa on halpaa jos sä olet itse mukana kuskina Kone maksaa jo lähes 10€ tunnissa kuluissa, siis pelköät kulut. Siihen vielä pääoma jne.
Mä veloitan riittävästi ja jos ei tilausta tule niin tehköön joku muu sitten halvemmalla. Aivan sama. Ilmaiseksi ei kannata tehdä mitään!

En itse oikien ymmärrä miten nuo isot miehet ja 200-300t€ koneilla pystyy tekemnään 50-60€ tuntiliksalla. En tajua miten yhtälö toimii.

Ota 60€ tunnisssa + ALV 24% vähimmäistaksana. Jos keikka on isompi niin ainahan voi sorvata silleen että esim 5 tunnin jälken saa 10% alennusta tai jotain vastaava.

Ja jos asiakkalta tuntuu kalliilta niin sano että ota sitten lapio käteen!

Ainakin kaivureiden osalta (kunnon ammattimies puikoissa) pk-seudulla on 55-70eur/h+alv (ja toi 70 on jo tyyliin 15t kone) joten tuntuu ainakin 200-sarjalaiselle kovalta hinnalta jos 60+alv meinaa pyytää. Siis meinaan kun noi kaivurit ja kuormaajat on aika monta kertaa isonkin Avantin hintasia. Osalla urakoitsijoita on myös pienempää kalustoa.

Juu, Kauniaisissa voi pyytää vähän enemmin. Taitaa keskimääräinen tulotaso olla siellä edelleen Suomen korkein. Muualla etenkin jos koneurakoinnilla on tarkoitus tienata leipä pöytään ja katto päälle sekä maksaa vielä pankille lainat koneesta ja kuljetuskalustosta, niin tosta hinnasta EHKÄ joutuu hieman tinkimään :mrgreen:

Niinkun kirjoitin, jos joku haluaa tehdä halvemmalla niin siitä vaan! Tuo on juuri se yhtälö mitä en ymmärrä. Isot koneet ja tekevät 50€ tunnissa +alv! Miten se on mahdollista????

Koneet pitää pyöriä 12 tuntia päivässä ja 7 päivää viikossa! Ei niitä muuten saa maksettua!

Nyt pukkaa taas pihan tasoitus keikka ja uutta soraa päälle. Ja taksa on kohdallaan.

A218 joka menee metrin levyisestä ravosta ja ei tallaa pahasti entistä nurmikkoa on "voiman oikealla puolella".Tuo tuntihinta 60€,mies ja kone on mielestäni minimi jota voi pyyää (tehdä).
Olen vähän mittaillut miten pajon irtotavaraa siiryy tunnissa.Tein taulukon m3/hXmatka.Esim.10 m3 siirtomatka 40 m (sivu)pikkukauhalla (8 kauhallista 1 m3) aika on 240 min.Onkohan tämä "tupeksimista" ammattimiesten mielestä.

karihsep sanoi:
A218 joka menee metrin levyisestä ravosta ja ei tallaa pahasti entistä nurmikkoa on "voiman oikealla puolella".Tuo tuntihinta 60€,mies ja kone on mielestäni minimi jota voi pyyää (tehdä).
Olen vähän mittaillut miten pajon irtotavaraa siiryy tunnissa.Tein taulukon m3/hXmatka.Esim.10 m3 siirtomatka 40 m (sivu)pikkukauhalla (8 kauhallista 1 m3) aika on 240 min.Onkohan tämä "tupeksimista" ammattimiesten mielestä.

On.

Toi pienempi tuntihinta isoissa koneissa johtuu pitkälti siitä, että niillä pitää tehdä töitä joka arkipäivä väh. 8 tuntia. Jos nostat hinnan liian korkealle, niin ei tarvitse tehdä töitäkään. Kuten steffekin tekee avantilla töitä oman leipätyönsä ohessa, niin ei sille avantille tarvitse olla joka päivälle hommia->hinta korkeampi kun voi olla valikoiva.

Esim. espoon kaupungille ei olisi saanut kaivurikuormaajaa kunnossapitotöihin 60€/tunti hinnalla, mutta 50€/tunti hinnalla kone saa olla siellä töissä ympäri vuoden joka arkipäivä 8h ja harjaus/auraus sesonkina melkein vuorokauden ympäri. Eli töiden määrä tuo enemmän rahaa kuin riistohinta.

Ja sitten tohon pikkuavantin hintaan, niin 60€/h on kyllä liian korkea. Toki jotkut ovat siitä ilmeisesti valmiita maksamaan, mutta koneen kokoon ja työsuoritukseen verrattuna se on liikaa. 380 Kramerilla tuon saman määrän tavaraa vie noin puolessa tunnissa ja tuntihinta on siinä n. 70€/h(sis. alv) eli asiakkaalle se tulee maksamaan 35€ ja avantilla 240€.

Todennäköisesti Kramerin siirto työkohteeseen maksaa enemmän kuin Avantin. Avant 200 kulkee henkilöauton peräkärrissä, Kramer vaatii vaihtolavan / lavetin tms. Myös jäljet puutarhassa ovat eri luokkaa.

exjko sanoi:
Todennäköisesti Kramerin siirto työkohteeseen maksaa enemmän kuin Avantin. Avant 200 kulkee henkilöauton peräkärrissä, Kramer vaatii vaihtolavan / lavetin tms. Myös jäljet puutarhassa ovat eri luokkaa.

Kaupungin sisällä siirto käy kätevästi ajamalla, eikä esim. espoossa siihen mene juuri tuntia enempää. Jos siirto kestää tunnin suuntaansa=140€(70€x2), ei kait avanttia halvemmalla kuljeteta?

Jäljet toki on isommat. Mutta kun avantilla ajat 80 kertaa edes takas, niin eikö ne jäljet ala jo olemaan samanlaiset vrt. 11-12 krt kramerilla?

Onhan noita asioita puolesta ja vastaan. Kramer ei edelleenkään kulje 110cm aukosta tai kulje puutarhapenkkien välissä ja niin pois päin.

Mutta rehellisesti sanoen, en kyllä itsekään alkaisi urakoimaan pikku-Avantilla. Melko tehotonta hommaa, mutta tietyissä paikoissa varsin pätevä, etenkin kun työlaitteita on vaikka mihinkä lähtöön. Avantin kanssa yhdellä koneella saa monta työlaitetta ruohonleikkurista kaivuriin.

Vaikka mulla 630 niin onhan se varmaankin keskimäärin liian hidas vs mitä isot koneet jos enemmän kuin kukkapenkin meinaa perustaa tuntihinnalla ja ajattelis että olis paljon asiakkaita. Mutta se menee ahtaisiin paikkoihin mutta en mä ainakaan itselle siitä maksais 60+alv kun saman tekee paljon nopeammin isolla koneella (harvassa on ne paikat johon tuollainen vähintään 600-sarjalaisen kokoinen ei mahdu). Mutta kun ite tekee niin eri asia. Ja kyllä pikkukone jättää jälkiä melkein siinä missä isompikin kun paino ja voima ei riitä samalla lailla niin pyörät sutii helposti yms. Mutta tää siis vaan mun subjektiivinen mielipide kun tullut tulla avantilla tehtyä hommia huomattavan paljon mutta samalla maksanut huomattavasti urakoitsijoille kun tarvinnut isompaa konetta. Ja sen oon myös huomannut että kantsii aina ostaa/ottaa tontille mahdollisimman iso kone joka homman mahtuu tekemään. Se syö miestä jos koneessa ei potku riitä ja jos urakoitsija niin valmista tulee nopeammin=halvemmalla vaikka tuntihinta kovempi. :lol:

steyr sanoi:
......Jos nostat hinnan liian korkealle, niin ei tarvitse tehdä töitäkään. Kuten steffekin tekee avantilla töitä oman leipätyönsä ohessa, niin ei sille avantille tarvitse olla joka päivälle hommia->hinta korkeampi kun voi olla valikoiva.

Just näin. Ammatti- ja harrastelijaurakoitsijoiden hinnoittelua ei voi verrata keskenään. Tähän kun vielä lisää aluekohtaiset vaihtelut. Kauniaisisa voi olla hinnan kanssa paljon valikoivampi kun muualla Suomessa. Ei siis pidä verrata Avantia ja Agro.... eikun siis appelsiinia omenaan :mrgreen:

Itse en tekis Avantilla lähes "mistään" hinnasta tuntiakaan töitä kenellekään. Ei huvita. Omiakin hommia on tarpeeksi. Lisäksi vastustan harmaata taloutta ja ammattitaidottomia "firaapelihommien" harrastelijoita. Jos ei laillisesti pysty hommaa hoitamaan, niin parempi jättää ne niille jotka sen laillisesti tekee ja maksaa siitä myös verot. Sen sijaan oon autellut naapureita, tuttuja ja välillä ihan tuntemattomiakin omaksi huviksi ihan ilmaiseksi :lol:

steyr sanoi:
Kuten steffekin tekee avantilla töitä oman leipätyönsä ohessa, niin ei sille avantille tarvitse olla joka päivälle hommia->hinta korkeampi kun voi olla valikoiva.

Tästähän on kyse. Mulle ei haitta vaikka kone seisoo 100 päivää putkeen.

Ja kyllähän näissä asioissa vaikuttaa se kokonaisuus. Eli kun sosiaaliset suhteet ovat kunnossa niin ei hintaa kysellä. Isioissa firmoissa, kaupungilla jne niin kaikki on kilpailutettiu loputtomiin, ikävää kyllä.

On muuten paljon hommia mitä työnnän suoraan eteenpäin kaverille koska sillä on "isoja" koneita. Teen vain mun vakkari piirille.

Uusimmat keskustelut