Terve!
Olen uusi foorumilla ja Avantti-kuume on kova. Jonkunverran lueskellut juttuja näistä eri Avanteista ja olen päätynyt siihen, että pärjäisin ehkä 220 omassa pihatarpeissani. Toinen vaihtoehto sitten olis ottaa suoraan tuo 420, mutta hinta siinä vähintäänkin tuplaantuu ja jos en oikeasti tarvitse(?)
Mutta siis tarpeeni olisivat
1. Nurmikon leikkaus. Asun omakotitalossa, jossa on nurmialuetta n. 4000m2. Tähän asti eli vuodesta 2012 olen työnnellyt tuota käsipelissä 40cm leveällä klipolla ilman vetäviä ominaisuuksia. Aikaa menee n. 4-5h ja matkaa kävellen se 10km per ajelukerta, ihan hyvää kuntoilua mutta... ei aika riitä
Puolet alueesta on ns. vanhaa peltoaluetta eli suht tasaista maastoa eikä ole juurikaan mitään puskia edessä. Mutta tästä peltoalueelta sitten taas on nopeahko/korkeahko nousu talolle päin eli olisko arviolta 5m tuota nousua ja koko tontin leveydeltä eli n. 50m jossain 30-40 asteen kulmassa eli talo on siis sellaisen kuin nyppylän päällä. Käsin työnnellessä tuo menee vielä ihan OK, mutta mites tällainen Avant eli pysyykö pystyssä/sutiiko? Tietty jos tää on ainut paikka mitä ei voi avantilla järkevästi leikellä niin tää on edelleen tehtävissä käsipelissä, jos muuten sais kaiken tehtyä nopeammin ja vaivattomammin. Tässä talon vieressä on taas hieman enemmän kaikkia puskia ja omenapuita, mutta suht siistissä rivissä kumminkin. Kuinka tarkasti avantilla saa vedettyä esim. ihan talon sokkelin vierestä?
2. Soran, mullan, sepelin, kivituhkan, kivien jne. siirteleminen. Tuli viimekesänä tehtyä terassi ja lopetin n. 250 sepeli kottikärryn jälkeen laskemisen että kuin paljon sitä tuli roudattua.. Enskesänä on vielä hieman piha-alueen siistimistä tiedossa ja arvioin että joutuis vähintään samanverran tekee duunia. Nää hommat varmaan 220 hoitaa ihan OK. Pystyykö tuo kone siihen että kauhan kanssa saa ihan suoraan ajettua vaikka sepelikuormaan ja saa ne lastailtua kyytiin? Se ei ehkä olis ihan optimiratkaisu että kauhan joutuis täyttelee lapion kanssa
Oliko tässä nyt kantokyky se 350kg(?) Jos nyt en ihan metsään arvioi niin mun hommissa tuo ei ylittyne, kokonaisen kauhallisen sepeliä tuo varmaan jaksaa mutta ne isoimmat kivet tai useempia voi jäädä nostelematta (ei ainakaan iso ongelma)
Olen jo mietiskellyt yhtä vaihtoehtoa ja sain tästä alustavan tarjouksenkin. Mitäs porukka olis mieltä ihan hinnankin puolesta että onko järkevä? Ja mitä huoltoja on oletettavissa lähiaikoina? Vuosimallihan on jo melko vanha eli onko tuossa välissä tullut jotain ehdottomia parannuksia, että kannattaa sijoittaa vähän enemmän suoraan noihin tarpeisiini verrattuna?
- Avant 220
- vm. 2005
- Ajettu n. 350h (nähty kuva mittarista)
- Ei kuulemma ruostetta eikä lommoja
- Huollot tehty huolto-ohjelman mukaisesti (mikä on huolto-ohjelma?)
- Ollut "koti" käytössä eli nostaminen, hiekoitus, niitto-koneena
- Ollut n. 90% tallissa/katoksessa
- Hinta 7300€ sis. alv (laitteet sorakauha ja trukkipiikit)
Yksi ongelma tässä on että laitos on melkoisen kaukana luotani n. 300km eli ei viittisi ihan huvikseen lähteä katsomaan. Sain tarjouksen, että kuljetus tälle olisi pihaan lisäksi n. 200€+alv tai sitten pitäis itse hommata jostain kalusto jonka kanssa lähteä asioikseen katsomaan/napata ehkä samalla kyytiin.
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
-mika
Olen uusi foorumilla ja Avantti-kuume on kova. Jonkunverran lueskellut juttuja näistä eri Avanteista ja olen päätynyt siihen, että pärjäisin ehkä 220 omassa pihatarpeissani. Toinen vaihtoehto sitten olis ottaa suoraan tuo 420, mutta hinta siinä vähintäänkin tuplaantuu ja jos en oikeasti tarvitse(?)
Mutta siis tarpeeni olisivat
1. Nurmikon leikkaus. Asun omakotitalossa, jossa on nurmialuetta n. 4000m2. Tähän asti eli vuodesta 2012 olen työnnellyt tuota käsipelissä 40cm leveällä klipolla ilman vetäviä ominaisuuksia. Aikaa menee n. 4-5h ja matkaa kävellen se 10km per ajelukerta, ihan hyvää kuntoilua mutta... ei aika riitä
2. Soran, mullan, sepelin, kivituhkan, kivien jne. siirteleminen. Tuli viimekesänä tehtyä terassi ja lopetin n. 250 sepeli kottikärryn jälkeen laskemisen että kuin paljon sitä tuli roudattua.. Enskesänä on vielä hieman piha-alueen siistimistä tiedossa ja arvioin että joutuis vähintään samanverran tekee duunia. Nää hommat varmaan 220 hoitaa ihan OK. Pystyykö tuo kone siihen että kauhan kanssa saa ihan suoraan ajettua vaikka sepelikuormaan ja saa ne lastailtua kyytiin? Se ei ehkä olis ihan optimiratkaisu että kauhan joutuis täyttelee lapion kanssa
Olen jo mietiskellyt yhtä vaihtoehtoa ja sain tästä alustavan tarjouksenkin. Mitäs porukka olis mieltä ihan hinnankin puolesta että onko järkevä? Ja mitä huoltoja on oletettavissa lähiaikoina? Vuosimallihan on jo melko vanha eli onko tuossa välissä tullut jotain ehdottomia parannuksia, että kannattaa sijoittaa vähän enemmän suoraan noihin tarpeisiini verrattuna?
- Avant 220
- vm. 2005
- Ajettu n. 350h (nähty kuva mittarista)
- Ei kuulemma ruostetta eikä lommoja
- Huollot tehty huolto-ohjelman mukaisesti (mikä on huolto-ohjelma?)
- Ollut "koti" käytössä eli nostaminen, hiekoitus, niitto-koneena
- Ollut n. 90% tallissa/katoksessa
- Hinta 7300€ sis. alv (laitteet sorakauha ja trukkipiikit)
Yksi ongelma tässä on että laitos on melkoisen kaukana luotani n. 300km eli ei viittisi ihan huvikseen lähteä katsomaan. Sain tarjouksen, että kuljetus tälle olisi pihaan lisäksi n. 200€+alv tai sitten pitäis itse hommata jostain kalusto jonka kanssa lähteä asioikseen katsomaan/napata ehkä samalla kyytiin.
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
-mika