Avant 520 ja nivelauran napit joystickiin | AvantClub - Keskustelupalsta

ts customs

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.10.2014
237
34
28
Kalajoki
kuningas.pic.fi
Heh tänne.

740 agromatic vaihtui 520 avanttiin, joten työlaitteet pitää kasvattaa / päivittä myös.

smaller



Aluksi hommasin vahingossa käytettyn nivelauran jostain landcruiserista. Hieman hitsausta ja töihin!

smaller



Luonnollisesti siipien ohjaus pitää tehdä joystikistä otetta irroittamatta joten lisäsin pari keinukytkintä ohjaamaan ctop-venttiiliä. Ventiili tuli ulkopuolisen hydrauliikan rinnalle, eli vipu lukitaan paineasentoon ja venttiilin keskiasennossa öljy kiertää vapaasti tankkiin ja nappeja painellessa vaihtaa suuntaa. Toinen nappi kytkee samalla aurassa venttiilin niin saa toisenpuolen siipeä liikuttaa.

smaller


Seuraavaksi vanhan koneen puskulevyyn käännön tekoa...

Kiinnostuneille lisäkuvia: http://kuningas.pic.fi/kuvat/Avant+520/
 
Hyvältä näyttää laitteet ainakin kuvissa :)
Erittäin hyvä idea maalata työlaitekiinnikkeen korvakkeet punaiseksi! :p

Paljonko on kantavuutta lavetissa? Siisti takalisto siinä, oikein led valot :)
 
Itelle näitä harrastusmielessä laittelen mutta saatampa vieraallekkin tehdä jos apua tarvitaan. Sprintterissä noin 1400kg kantavuus. Ei ihan kaivurin kanssa kärsi ajaa Avanttia kyytiin, tosin tuo kuvan kaivuri meni tuon agromaticin mukana. :cry:
 
ts customs sanoi:
Ventiili tuli ulkopuolisen hydrauliikan rinnalle, eli vipu lukitaan paineasentoon ja venttiilin keskiasennossa öljy kiertää vapaasti tankkiin

Hukkaako tuo kytkentä liikaa paineita järjestelmästä, kun virtaa vapaasti tankkilinjaan?
 
Se pelko oli iteselläkin mutta ihan normaalisti toimii nosto ja kauhankääntö vaikka ulkopuolisen hydr.vipu "päällä" koko ajan. Mutta eihän tuo aura paljoa paina. Ja auran siivet liikkuu ehkä hieman liiankin tehokkaasti kun kierto on täysillä kun laittaa sen vivun sinne koloon missä se pysyy. Pitää kehitellä siihen joku puoliväliasento.
 
Tuosta voi päätellä hieman toimintaa, eli puomin alkuperäiset lisähydr. letkut irti avantin venttiilipöydästä ja ne kytketään ctop venttiilin A ja B reikään ja paine ja paluu letkut tehä venttiilin ja avantin venttiilipöydän väliin mistä ne lisähydr. letkut poistettu. Selkeää? Olisi varmaan voinut muillakin konsteilla tehdä mutta tämä oli ehkä mielestäni edullisin ja helpoin...

smaller
 
Oikeasti hyvä ajatus laittaa ohjaukset joystickin päähän. Onkohan noihin venttiilipöytiin jälkiasennuksena mahdollista laittaa suoraan sähköinen ohjaus? Käsittääkseni ainakin buchnerin venttiilipöydissä mahdollista sähköistää jopa jälkikäteen mutta minkä merkkinen ventiilipöytä Avantista löytyy?

Mistä löysit noin sopivat napit tikun nokkaan?

Miten muuten öljyn lämpötilat käyttäytyy jos jatkuva ohitus tankille päällä? Tuskin talvella ainakaan ongelmaa mutta jos tuota keksintöä soveltaa kesäaikaan riittääkö öljyn lauhdutus vai onko tuolla ohi virtauksella edes mainittavaa öljyä lämmittäväää vaikutusta?
 
Eikös jo 528 mallissa zoomi liiku joystikin nappeilla, ainakin lisävarusteena, en tiiä sitte minkälaiset sähköventtiilit siellä on?
Napit hain naapuriliikkeestä , perus keinukytkimet, palautuu keskelle ja kytkee molemmissa reunoissa. Kiertäähän se öljy alkuperäisessä venttiilipöydässäkin tankkiin takaisin kun ei mikään liike ole päällä. Ja venttiili läpivirtaus paljon isompi kuin avantin tuotto niin ei lämpöjen kanssa ongelmia. Pitää vielä laittaa koetauluu on off nappi että saa esim. ruohonleikkuria pyörittää ilman että pitää peukkulla nappilla joystikista pohjassa. ;)
 
Oliko sinulla tuo joystik-kahva koneessa jo alunperin? Vai asensitko myös uuden kahvan?

Mitähän osille tuli hintaa ja mistä hommasit? Tarkoitus olisi itsellekin laittaa napeilla tuo lisälaite hydrauliikka, mutta minulla on vaan se lyhyt keppi ei joystikkia.
 
Joystikki oli. Siihen tein reiät napeille ja ulkopuolisen hydrauliikan letkujen väliin suunnanvaihto venttiili joka oli kallein osa noin parisataa letkujen kans koko homma. Joystikki olis varmaan halvin jossan hydrauliliikkeessä ja siihen vaikka painonappeja poraan niin paljon kun tarvii.
 

Uusimmat keskustelut