palohirmu

Jäsen
Keskustelun aloittaja
19.5.2010
14
0
1
Itä-Uusimaa
Tänään lähti Vainikan kautta 520:sen tilaus tehtaalle :)
Nyt alkaa pitkä 12 viikon odotus, no toisaalta hän joka odottaa jotain hyvää ei odota turhaan sanotaan meilläpäin :lol:

Tervetuloa odottajien joukkoon! :D -On mukava kuulla että joku muukin on valinnut 520.
Toivottavasti olemme tehneet oikean valinnan.
-Tuliko varustelistasta pitkä?

Seuraavilla varusteilla tilasin
-Teleskooppipuomi
- Puomin kellunta
- Ajonvapautusventtiili
- Luistonestoventtiili
- Takapaino hitsatulla vetokoukulla
- Lohkolämmitin
- Hydraulinen ulosotto taakse, 1-toiminen
- LX - ohjaamo
- Tieliikennesarja

"Työkalut"
- Sorakauha 1280 mm
- Lumikauha 1280 mm
- Puskulevy 1400 mm + jatkopalat
- Kaivuri 220
- Kaivurin kauha 400 mm
- Kaivurin kauha 1000 mm

Eiköhän näillä eväillä pärjää :D, mutta yleensä nälkä kasvaa syödessään :D

En halua olla ilkeä ihminen mutta nyt on kyllä pakko olla vähän ilkeä, hinta on Vainikan ja minun välinen asia. Mutta sen voin sanoa että huomattavasti halvemmalla kun listahinnoista koottu paketti. Kannattaa pyytä tarjous Vainikalta tai tehtaalta. Molempien tarjoukset oli aika lähellä toisiaan mutta Vainikka voitti koska on puolen tunnin ajomatkan päässä ja tehdas kolmen tunnin ajomatkan päässä.

palohirmu sanoi:
"Työkalut"
- Sorakauha 1280 mm
- Lumikauha 1280 mm

Onnea odottavalle!

Työkaluista sen verran, että jos mitat pitää paikkansa kannattaa ottaa lumikauha leveämpänä.
Sorakauhalla voi kyllä ahtaammissa paikoissa lykkiä lunta, jos ei leveämpi kauha mahdu.
Ei kannata ostaa kahta samanlevyistä.

Itselle ostin talvella 1800 leveän lumikauhan. Kuusisatanen jaksaa hyvin viedä täyttä lumikuormaa ja näin keväällä
kauhaan mahtuu paremmin haravointituotosta ja vaikka multaa.

Tervetuloa katsomaan tehtaalle kokoontumispäivänä oman koneen kasaamista.

...ja kaivurin kanssa pari-kolme lisäpunttia tasoittaa menoa.

Muista tingata hyppysellinen ketjulukkoja kaivuriin ja tarkkaile aluksi että letkut asettuvat kääntökehän ulkopuolelle. Hieno paketti. Lumikauhan kannattaisi olla leveämpi tai kärkikippaava.

Lumikauhan leveydestä olen samaa mieltä että liian kapea, mutta löytyy lounnollinen selitys nimeltään OVI, joka on vain 135 cm leveä ja sieltä pitää tasaisin väliajoin kantaa kutterinpuruja. Seinät on sen verran jykevää tekoa ettei leventäminen tule kyseseen. Eli näillä mennään ;)

palohirmu sanoi:
En halua olla ilkeä ihminen mutta nyt on kyllä pakko olla vähän ilkeä, hinta on Vainikan ja minun välinen asia. Mutta sen voin sanoa että huomattavasti halvemmalla kun listahinnoista koottu paketti. Kannattaa pyytä tarjous Vainikalta tai tehtaalta. Molempien tarjoukset oli aika lähellä toisiaan mutta Vainikka voitti koska on puolen tunnin ajomatkan päässä ja tehdas kolmen tunnin ajomatkan päässä.

No problem. Sen takia sen kysymysmerkin tuohon laitoinkin.

Hyvä paketti tulossa!

palohirmu sanoi:
Lumikauhan leveydestä olen samaa mieltä että liian kapea, mutta löytyy lounnollinen selitys nimeltään OVI, joka on vain 135 cm leveä ja sieltä pitää tasaisin väliajoin kantaa kutterinpuruja. Seinät on sen verran jykevää tekoa ettei leventäminen tule kyseseen. Eli näillä mennään ;)

Täytyisi olla levitettävä kauha 125<->180cm... :)

Nettikoneessa oli taannoin myynnissä levitettävä sivulaidilla varustettu puskulevy, eli vain pohja puuttui kauhasta. Taisi olla bobcatin nokalla n. 100-160 saattoi olla leveydet.

Mulla oli joskus 160 cm lumikauha mutta luovuin siitä, kun en koskaan sopinut talliin sen kanssa. Ovissa leveys kyllä piisasi.