Avant 635 video | AvantClub - Keskustelupalsta

gravedigger

Jäsen
Keskustelun aloittaja
24.5.2011
106
0
16
Naapurimaassa tehty avantvideo jossa mm.reunakivinostin käytössä ja taiteilua kaivurilla.

http://www.youtube.com/watch?v=Vnxlx000E-I&feature=plcp

Sekatyömies!
Tuolla jätkällä siinä filmissä on työvälineitä vähän isommalle varikolle!

Mulla on sentään vain 2 konetta ja 10 työlaitetta! Että pihaani ei oikein voi kutsua "varikoksi" vielä! :evil:

Onks muuten toi kaivuu (teillä joilla iso kaivuri on) yleensä tuollaista koneen vierestä tapahtuvaa, vai vain videon tyylisen tarkan paikan juttu?

exjko sanoi:
Onks muuten toi kaivuu (teillä joilla iso kaivuri on) yleensä tuollaista koneen vierestä tapahtuvaa, vai vain videon tyylisen tarkan paikan juttu?

Eikös tuo kaivuri ole niitä vanhempia malleja, kun siinä näyttäisi olevan jonkin sortin ketju sivukääntöä varten? Minusta uudessa 260:ssä ei ole ketjua, vaan kääntö on toteutettu parilla sylinterillä. 260:stä taidetaan ohjata hytistä kuten pienempää 210:kin.

Ei toi sivukaivuu ole kovin mielekästä, etenkin kun pöytä on eri kulmassa kuin koneessa. Sivukaivuusta on hyötyä vain semmoisissa tilanteissa, joissa pitää päästä äärimmäiseen syvyyteen tarkasti.

Tikut on sinänsä epäergonomiset ja joutuu vielä kaivellessa pitämään ikkunaa auki. Siksi laitoin sähköisen esiohjauksen ettei koppiin vedä:

http://www.avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=7&t=83&p=542&hilit=Sähkövatkaimilla#p542

STEFFECTIVE sanoi:
Sekatyömies!
Tuolla jätkällä siinä filmissä on työvälineitä vähän isommalle varikolle!

Mulla on sentään vain 2 konetta ja 10 työlaitetta! Että pihaani ei oikein voi kutsua "varikoksi" vielä! :evil:

Tuon "varikko" nimityksen laitoin aivan leikilläni ja kohteliaisuutena, en mitenkään ilkeytenä.

Minulla Avantteja on vain yksi ja siihen työlaitteita 15 kappaleen tietämissä. Lisäksi moottoripyöriä, veneitä, autoja,perävaunuja, mönkijä jne. Joten harrastukseni on lähtenyt lapasesta. Mukavaa kun on muitakin aiheeseen hurahtaneita ja varmasti löytyy niitä joilla kalusto on paljon meitä laajempi.

Minulla ei ole "varikkoa", vaan "konehalli". :lol:

exjko sanoi:

Kaivuu sivusta on juuri noin hakalaa kuten "håkan" näyttää. Jos oikein rupeaa kaivamaan, ei sitä voi sivusta seisten tehdä.
Kone heiluu ja pomppii eri tahtiin vipujen käyttäjän kanssa. Täytyisi saada vivut erilleen koneesta hihnoilla vyötärölle kiinni.
Muuten kyllä kaikinpuolin hauskan videon on tyyppi itsestään tehnyt. :)

Ei pidä antaa kunniaa videosta naapumaahan, näyttää ainakin traileri olevan suomen kilvissä.

Kyllä se on suomifilmi juu.
Onhan meitä ruotsinkieltä vääntäviä sellaiset 6% joten kyllä siihen ryhmään mahtuu muutamia vihreitäkin :mrgreen:

Uusimmat keskustelut