Avant 750 seikkailuja... | AvantClub - Keskustelupalsta
Hieno video :) Lautta tuli alkuun vauhdilla rantaan ja olihan Avantillakin vauhtia rannan ja parkkipaikan välissä.
Iso lautta onkin hyvä noissa siirroissa ja isompia koneita onkin sillä siirretty, kun on kansi painunut.
Olen kanssa katsellut sopivaa lauttaa (kukkarolle) Avantin siirtoon saareen.
Paikallinen oli kyllä uittanut 5t koneen saareen roskalavalla. Oli vaan tiivistänyt takalaidan kumitiivisteillä ja tiukasti kiinni.

No hätä, mulla on "edullinen" lautta myynnissä, kun isompi on rakenteilla. Olen mönkijää kuskannut 2,5x6 metrisellä lautalla jonka bruttokantavuus on 3,5t ja netto jotain 2-2,3t eli karvan liian vähän 750 DXL:lle lisäpainoilla ja työlaitteilla. Painoa jotain 800-900kg ja lavettilla siirtyy. Jos kiiinnostaa, yhteystiedot löytyy klapikoneen vuokrailmoituksesta.

Tuo videon lautta kantaa 55t, metsäkonetta ja kaivinkonetta sillä voi kuljetella (niin kuin rampeista näkyy) :)

Hieno video :p Mutta oliko tuo kuljetuskalusto omaa.Muuten puulan-porvoon välitaitaa olla lähemmäs 500km.
tavallisen tallaajan maksukyky ei piisaa.

mutta lisää näitä :p :p

mausakari sanoi:
Hieno video :p Mutta oliko tuo kuljetuskalusto omaa.Muuten puulan-porvoon välitaitaa olla lähemmäs 500km.
tavallisen tallaajan maksukyky ei piisaa.

mutta lisää näitä :p :p

Ei ihan omaa. Iso lautta on paikallisen yrittäjän ja kuorma-auto kaverin. Pickupilla normaalisti vedetään. Kerran kesässä sitten tehdään tarvittaessa isompi "retki" :)

Liitteet

• WP_20121024-2.jpg
    WP_20121024-2.jpg
    42,4 KB · Katselut: 2 931
  • WP_20121024-3.jpg
    WP_20121024-3.jpg
    56,9 KB · Katselut: 2 930
Terve,

Huomasin tuosta videosta, että sinulla on edessä hydrauliikan tuplaus.

Onko sulla siinä kaksi sarjapikaliitintä vai onko tuplaus toteutettu ihan perinteisin liittimin?

Klapikone on toiminut moitteetta omassa käytössä. Kesän ja syksyn mittaan joku 70m3 ajettiin siitä läpi ja samalla teräketjulla :) Ei ole ollut mitään ongelmia. Siitä menee läpi kaikki, mikä mahtuu aukosta. 2 erilaisella terällä olen sen varustanut.

Pienen modifikaation tein omaan käyttöön, eli halkaisu ilman sahausta.

Ilmeisesti tuo Japa 305 on sama kone mitä Avant myy nykyään vihreänä. Joutuukohan tuosta väristä minkä verran maksamaan lisähintaa. Kone on 200-sarjankin työlaitelistalla, mutta ilmeisesti ilman kuljetinta, vaikka kuvissa hämäävästi onkin mukana.

Japan omassa ei ole Avantin kiinnikettä, en kyllä ole katsonut mikä on Japan hinta ulkopuolisella hydrauliikan syötöllä. Itse ostaisin sen sähkömoottorilla, Avantilla on muita töitä silloin kun polttopuita tehdään. Kiinnostava klapikone kokoluokka, nyt myös Palaxilta tullut vastaavan kokoinen oliko se joku Aktive.
T.KaiK

Uusimmat keskustelut