Avant oikeissa töissä? | AvantClub - Keskustelupalsta

Maasturisti

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
7.9.2008
3 198
142
63
Espoo
Oletko viherrakentaja, maanviljelijä, taimistonhoitaja, rakennusmies, hevostilallinen tai muu ammatti henkilö? Kerro planeetalle mitä avantillasi on tehty. Jaettu tieto on kaksinkertainen tieto. Kuva on kiva yllätys!

Meillä
talvella:
kiinteistöhommissa, eli lumenaurausta
ja hiekoitusta.

kesäisin:
polttopuuhommissa, eli ajetaan puita metsästä,
halkoamista,
hakettamista

ja tottakai vähän myös peruspihahommissa, eli mullan ja soran levitystä.

Ja tottakai ihan perusavantointia kuten postin hakua laatikosta jne...

Minulla avant on ollut lumitöissä, nurmikon leikkaushommissa,talonrakennushommissa "sisätäyttöjä, salaojien kaivuuta, sähkökaapelienkaivuussa ". Ja kyllä se avittaa kaikenlaisissa hommissa mitä ikinä keksiikin.

En ihan varma mitä "ammattikäytössä" tarkoittaa - ehkä enemmän harrastekäyttöä kuitenkin: Talvella lumihommat, kesällä puutarhahommissa mullan/turpeen/hiekan kuljettaminen ja sekoitus/jyrsintä ym. Ja siinä ohessa tukkien nostamista ja pinoamista, salaojien kaivuuta, ojien aukaisua, puitten istutusta ym. Ja lainasin jopa kerran Steffen hienoa hakettajaa. Nyt olisi lumia odotellessa sadekatoksen rakentamisen paikka mökillä eli anturien tekoa tolpille ja maa-ainesten siirtelyä tasoitusta. Vaikka harrastekone niin vuoden aikana tuntimääräksi tullut kuitenkin melkein 250tuntia.

No, oikeissa töissä kuvittelisin tuon meikäläisen pikku-Avantin olevan. Sehän palvelee siis vuokrattavana koneena. Monet pihat, salaojat ja sun muut on sillä asiakkaat laittaneet.

Äkkiseltään laskien on tullut kahdessa ja puolessa vuodessa rapiat 1000 tuntia mittariin :)

Vaan onhan tuo hajonnutkin. Kaivuri oli ensimmäisen vuoden, puolentoista ajan se murheenkryyni, mutta nyt tänä kesänä on alkanut kone prakailemaan sieltä täältä. Kyllä tässä alkaa arvostamaan säännöllistä huoltoa, mutta myöskin sitä omatoimisuutta. Nytkin tosin pitäisi selvitellä mysteerinen pikkuvuoto. Hydrauliikkaöljyä tiputtelee, mutta tarkka paikka ei ole selvillä. Mahdollisesti jonkin verran tiputtaa joystickin kohdilta (myös).

Kenneth totesi hyvin, että vuokrakoneelle se kulutus on kaksinkertainen, eli yksi vuokrattu tunti on meikäläisen koneelle sama kuin kaksi peruskoneelle :)

220 harrastuskäytössä..ja toivottavasti tulevaisuudessa muussakin käytössä :D

avant_rahahommissa.jpg

Voin kertoa että se on CRX majakka, IKH malli. Tarjouksessa ollut 199€. Samanlainen on mun 420 koneen katolla. Ja voipi olla että tuo kuvassa oleva kone on mun vanha 220!

Kuva kuvastaa sen minkä aina olen sanonut minikaivurista! Se on pirun tehokas, iso ja väsymatön lapio!
Täytyy ehdottomasti rakentaa isompi hiekkalatikko meidän neidille...

STEFFECTIVE sanoi:
Voin kertoa että se on CRX majakka, IKH malli. Tarjouksessa ollut 199€. Samanlainen on mun 420 koneen katolla. Ja voipi olla että tuo kuvassa oleva kone on mun vanha 220!

On sun vanha kone juu..joten sä ton majakan tiedotkin osaat paremmin kertoa. :mrgreen:

Uusimmat keskustelut