Avantilla jumiutuminen -meinasi tulla äitii ikävää! | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Lyhyt tarina tämän päivän auraamisesta.
Kävin pyyhkäisemässä naapurin saunatie auki ja tie oli hyvin merkitty aurauskepeillä. Tien päädyssä oli tavallaan vähän kääntöpaikka aluetta missä ei ollut keppejä... :mrgreen: Tuli vedetty vähän liian läheltä yhtä kiveksi luulemani lumikasaa mikä oikeesti olikin polttopuita! :lol: Siinä sitten loppui maa oikeanpuolen renkaiden alta niin että kone kallistui oikealla rajusti ja nojasi polttopuukasaa vasten. :( Ei mennyt eteenpäin eikä taaksepäin.... Hetken kun siinä zoomailin ja yritin kaikki keinot niin sain kone jollain ihmekaupalla poikittain ja zoomilla työnnetty itseeni takasin hiekkaalustalle. :eek: Kyllä olisin ollut lirissä ilman zoomia. Meinasin luovuttaa jo mutta sitten takaraivoissa soi sanat "jos on linkkukone ja zoomi, niin ei voi jäädä kiinni". Näin on joku joskus sanonut ja tottahan se oli tänään! :p

Loppu hyvin kaikki hyvin! :D

Ilman luistonestoa kävi muutaman kerran köpelösti kun penkka alkoi viedä tr rengasta. Kaatuminenkin oli todella lähellä ainakin kuskin mielestä. Nyttemmin olen oppinut käänämään keulan ojaan, kun penkka alkaa viemään ja sitten zoomilla ylös. Luistonesto antaa kohtuullisesti pelivaraa jännittävimmissä tilanteissa.

Kerrompa tarinaa joka on totta.
Kun tässä kolmisen vuotta sitten hyppäsin koneeni kauhasta alas, kun olin eräältä porrasetu lipalta pudottamassa lumia, noin vajaan metrin korkeudelta ja sain särettyä itseltäni lonkan, ja jouduin ottamaan tuuraajan, niin muutaman viikon aikana hän tilasi isomman koneen vetämään hänet irti milloin minkäkinlaisesta roopista. Kyselin sitten raktorimieheltä että minkälaisissa paikoissa hän oli kiinni niin raktorimies naureskeli että ei juuri missään. Ehkä jossain oli rengas vähän pyörähtänyt tyhjää niin siinäpä se sitten. Itse en ole tarvinnut vetoapua vielä kertaakaan sen takia että ei omin voimin olisi päässyt irti näiden vuosien aikana jotka olen avantin kanssa pyörinyt. Kun vehje haluaa parkkeerata itsensä johonkin kannattaa tehdä juuri noin kuin olit tehnyt, miettiä ensin mitä nyt kannatta tehdä, ja sitten vasta tehdä. Kuten huomasit homma toimiihttp://www.avantplanet.com/F1/posting.php?mode=reply&f=9&t=5558&sid=b4832bcbc8e28c9c4b5155c66b511bba#
seittemäs vuosi täynnä. Markkuvaari.

Hymiö tulee klikkaamalla hymiön kuvaa... ;) tai laittaa vaikka merkit kaksoispiste väliviiva sulku :)

Kyllä tuo zoomiboomi on aivan välttämätön. Niin monta kertaa ollut kiinni pahoissa paikoissa ja joutunut työntämään itseään ulos/ylös. Meidän piha viettää Suomenojaan - nimenomaan siihen piskuiseen pikku ojaan joka kuitenkin meidän kohdalla pari kolme metriä leveä. Sinne vien yleensä ylimääräiset lumet. Sieltä olen nyt kaksi kertaa joutunut työntämään itseäni ylös. Onneksi se ei ole niin syvä niin kauha ja kauhan edessä olevat lumet ottavat sen verran kiinni että ei ole kastunut kun etupyörät...

Ja viime talvenalku kun piti kone siirtä lainakärryllä mökiltä Espooseen - oli niiin liukasta ja lumista että ei millä meinannut päästä ylös kippilavalle - pyörät vain löi tyhjää. No - ei muuta kun liina kiinni puomiin ja auton vetokoukkuun niin nätisti vedin hiljakseen koneen ylös liukkaalle peräkärrylle. Oli kone "väärinpäin" peräkärryssä mutta laitoin vähän raskasta tavaraa kauhaan niin tasapainotti.

Uusimmat keskustelut