Betonimyllyn leveys ja vuokraus ?? | AvantClub - Keskustelupalsta

Timberman

Jäsen
Keskustelun aloittaja
6.3.2010
610
0
16
Valuprojekti edessä. Betonin sekoitan itse, sillä määrä on suhteellisen pieni. Valmis betoni pitäisi saada oviaukosta sisälle. Menisihän tuo kottikärryllä tai ämpäreillä kantamalla, mutta..... :cool: Selkää vois säästää muihinkin hommiin :lol:

Jos jollain on Avantin betonimylly, niin voisiko mitata kuinka leveä se on ?? Eli käytännössä kiinnostaa kuinka leveästä ovesta se mahtuu sisälle ?? :?: Koneen ei tarvitse mahtua sisälle, jos myllyn saa zuumilla työnnettyä ovesta sisään.

Olisin myös kiinnostunut kohtuullista korvausta vastaan lainaamaan, vuokraamaan tai ehkä jopa ostamaan betonimyllyn jos jollakin ylimääräisenä. Mieluiten pääkaupunkiseudun läheltä tai Etelä-Suomesta. Myös vinkit mistä voi vuokrata kiinnostaa. Olisi myös mielenkiintoista kuulla käyttökokemuksia myllystä. Onko toimiva laite vai huuhaata ?

Mulla ei ole mutta jokuhan sitä kovasti kehui täällä planeetalla! Oli tehnyt muistaakseni vähän isompikin valu ja sekoittanut kaiken Avantin myllyssä!

Hommaa Timberman sellainen niin voin sitä vuokrata sulta... Vai tehdäänkö kimppa hankinta? Mitäköhän muuten maksaa?

Tuoissa muuten on aika hyvä kuva. Saa vähän osviitta että minkä kokoinen!

https://www.agrimarket.fi/Koneet/muut-tyokoneet/avant-lisavarusteet/betonimylly-avant/

Sekoittele vakiomyllyllä ja kuskaa 200l kippikontilla kohteeseen. Saat kippikontin lainaksi kokeiluun. Kuskasin systeemillä just n. 3 m3 kuraa kouruautosta tallin takanurkkaan. Kourun piti olla 6m, mutta olikin 3, niin tuli vähän ajelua.

Avantin betonimyllyn ovh on 1641 €. Kimppahankintaa vois todellakin harkita.... :roll:

Mites levee Maasturisti sun kippikontti on ?? Toisaalta, vaikka se ei ovesta sisään mahtuiskaan, niin kippikontti on silti hyvä ajatus :shock: Betonin vois todellakin sekotella tavallisella myllyllä ja kuskaa kippikontilla ovesta sisään. Pikainen googlaus ja ainakin AJ-tuotteella on 150 l kippikontti jonka leveys on vain 76cm. Trukkipiikit ovat leveämmät ja eivät taida mahtua ovesta sisään, mutta kippikonttiin vois hitsata suoraan kiinni työlaitekiinnikkeet :idea: Tätä ajatusta pitääkin kehitellä. Kiitos Maasturisti hyvästä vinkistä !!

Morjens , Mulla on raksakottikärryt joissa on nostolenkit nurkissa, nimelliskuorma 400 kg. Pistin aisat poikki kuupan reunan kohdalta, ja ripustin sen roikkumaan trukkipiikkien väliin, piikin kärjessä sakkelit ja takana puikko. Mökin terassin tolpan valu korkeutta 2 metriä, 420'llä
ulettu hyvin nostamaan kuupan ja sai jopa kallistettua, myöhemmin pistin aisaputkien sisään pienemmän putken pultilla kiinni ja pyörä paikalle
toimii kärrynä. Maksoi 50 € .
T.KaiK

Tervehdys kaikille. En ole palstalla tainnut muuta kirjoitella kun myydään puolelle.
No kerrotaan, et olen pitkä aikainen avant harrastaja. Ylöcatista se aikoinaan lähti
ja nyt on neljäs kone menossa pihakoneena.(520 LX) Niin siitä myllystä.
Betonimyllyn leveys näyttäis olevan noin 800 mm. Hydraulimoottori ulkonee
ja levittää pakettia.
Kähvelä peli verrattuna sähkömyllyyn on siinä ettei tarvii nostaa materiaalia
niin ylös ,eli voi hiekat lapioida myllyn pyöriessä alhaalla.
En oikein moitittavaa keksi muuta kun et vihree väri on vedetty oranssin päälle
hiomatta niin tuppaa pinta maali irtoilee.
Kerran olen käyttänyt myllyä ja voisin vaikka luopua siitä.
Mylly asustaa Kotkassa.

T:Rane

Omaa avant-myllyä mulla ei ole, mutta muutaman valutyön olen sellaisella tehnyt.
Mylly toimii tosi näppärästi juurikin pikku valussa hyvän kaato-ominaisuuden ansiosta.
Isommissa valuissa täytyy mylly pitää paikallaan ja viedä kottareilla massa paikalleen. Näin voi "mylläri" tehdä heti uutta satsia toisen kuskatessa massaa valupaikalle.
iakkivir sanoi:
Morjens , Mulla on raksakottikärryt joissa on nostolenkit nurkissa, nimelliskuorma 400 kg. Pistin aisat poikki kuupan reunan kohdalta, ja ripustin sen roikkumaan trukkipiikkien väliin, piikin kärjessä sakkelit ja takana puikko.

Nostelin kottareita muurarille telineille toiseen kerrokseen trukkipiikeillä. Kottarit pysyi juuri ja juuri hyvin piikkien välissä sopivan reunuksensa ansiosta. Kottareiden alle voisi kylläkin hitsata sopivat suorakaideputket johon piikit mahtuu ettei pääse lipsahtamaan keunuksen takaa.

Kippikontin reuna taitaa olla liian ylhäällä tavalliselle myllylle... ei ylety myllyllä kippaamaan.
Jos nostaa myllyä ylemmäksi avantilla ylemmäksi kippauksen ajaksi :lol:

Mä olen taas miettinyt, että pitäisikö hitsailla kiinnike tavalliseen betonimyllyyn. Sitä voisi käyttää sähköjohdon päässä ja sitten kärrätä valmiin soossin minne haluaa. Ei olisi kovin monimutkainenkaan operaatio. Säästöä syntyisi aika runsaasti verrattuna tehtaan myllyyn.

Kiitokset kaikille hyvistä ehdotuksista ja kokemuksista betonimyllystä. Kippikontti vei voiton ja laitoin sellasen jo tilaukseen. Toivottavasti toimii. :lol:

Betonimylly kiinnostaa silti, joten laitoin Rane sähköpostia ;)

betonimyllyn osto tai vuokraus

Jos nurkissa pyörii käyttämätön betonimylly, jonka saa pikaliittimellä 640-malliin, niin osto tai vuokraus kiinnostaa.

Vanha viestiketju, mutta päivitetäämpä tilannetta. Kippikontin tilaus ei jostain syystä onnistunutkaan. En muista enää tarkalleen mistä jäi kiikastamaan, mutta todennäköisesti toimitusaikataulu oli liian pitkä. Niinpä päädyin hankkimaan Avantin oman betonimyllyn. Todella hyvä työlaite. Myllyn saa laskettua aivan maan tasoon säkkejä sisään tyhjentäessä, joten eipä tarvitse nostella niitä turhaan. Betonimyllyn pesu on myös todella helppoa kun myllyn voi nostaa ylös ja laskea letkusta vettä sisään altapäin. Tavallisella sähkömyllylläkin varmasti pärjää aivan hyvin, mutta jos betonia joutuu siirtelemään tai nostelemaan, niin kyllä tuo Avantin mylly on todella kätevä.

Missäpäin Titapa75 tarvitsis myllyä ?

Uusimmat keskustelut