Maasturisti

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
7.9.2008
3 166
123
63
Espoo
Luistoa on.

Vaihdoin tuossa oikean eturenkaan, kun kiinalainen oli aika kehnosti pitävä. Huomasin tyhjän pyörinnän keväällä n 200h sitten ja koneessa on nyt hiukan yli 1000 tuntia. Oletin että heikon pidon johdosta tuo kulma pyöri useimmiten tyhjää. Huomasin kuitenkin että tyhjän pyörintä jatkuu samassa kulmassa, vaikka nyt rengas on sarjan parhaalla pinnalla oleva (tr kuvioinen trelleborg 26-12-12).

Koneessa (520+ sr1) on luistonesto ja ajonvapautus ja nyt siis tämä tilanne on päällänsä ennen kuin luistonesto nappaa kiinni. Luistoneston napatessa kiinni kaikki pyörät vetävät, mutta kierroksilla ajelu on semmoista rynkytystä ja mielummin huristan pintakaasulla. Olisiko tämän tyhjää pyörivän kulman moottori pitävämpi kuin muut ja mitenkä tämän voisi mitata.

Varsinaista haittaa tästä ei ole toistaiseksi ollut lukuunottamatta sitä että ao. rengas kuluu nopeammin. Tyhjän pyörintä tulee vastaan etenkin pehmeällä pinnalla hitaasti ajettaessa (esimi nurmikon pohjaa tehdessä).

-m