Huijareita liikkeellä | AvantClub - Keskustelupalsta

Maasturisti

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
7.9.2008
3 200
144
63
Espoo
Nettikoneessa ja Torilla on ollut viime päivinä useampia ilmoituksia, jossa on muualta kopioidut avant kuvat ja huomiota herättävän halpa hinta "elämäntilanteen" yms. johdosta. Hintataso on ollut suunnilleen puolet tai jopa vain kolmannes markkinahinnasta.

Todennäköisesti ilmoituksilla koitetaan kalastaa käsirahaa tai ennakkomaksua.

Ilmoitukset ovat häipyneet melko nopeasti. Mutta kannataa olla tarkkana ja muistaa vanha viisaus. Jos joku asia kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se ei ole totta.

Varoitellaan tänne, epäilyttäviä "vuokraajia" kyselee koneita.
Uudet firmat, prepaidit, koneen jättö kun ei päästäkkään vastaanottamaan...

Pari viikkoa sitten tuli soitto jossa ei esitelty itseä vaan kysyttiin viikoksi vuokralle konetta.
No kysyin mihin kone on menossa niin Jyväskylään, johon kysyin osoitetta johon toimitan ITSE koneen ei muistanut mihin pitää toimittaa, lisäkysymyksiä mitä teette niin isot nurmikot uusitaan mutta ei osannut sanoa missä kohde on. Ei kuulunut sen jälkeen tyypistä mitään kun olisin itse tuonut koneen paikalle!!
Haisi niin kusetukselle että soitin varuiksi toiselle Vaajakosken vuokraajalle varoituksen.

Ite varmistelen kanssa aina yritysvuokrauksissa loppuasiakkaalta sopivilla kysymyksillä tarinan, että vahvistuu käyttötarkoitus ko kohteessa
Lisäks henkkareiden lähetykset.
Pääsääntöisesti maksut ennakkoon.
Tietysti myös perusjutut, että ko firma löytyy ja näyttää oikealta.

Itse varmistin vakuutusyhtiöstäni asiaa ennen vuokrausta. Minulla siis lisänä petosvakuutus, eli kuva henkilökortista, kirjallinen vuokrasopimus ja vähintään käsiraha kortilta. Tämän käsirahan olen ottanut Zettle-laitteella. Tällöin korvausasiat kunnossa kuulemma.

Kuten Terminus kirjoitti, niin tuo on ainoa tapa suojata omaisuus vuokratessa, "Petosvakuutus ja kuva henkilökortista, kirjallinen vuokrasopimus ja vähintään käsiraha kortilta" niin vakuutus korvaa. Varkausvakuutus ei korvaa tässä kohtaa mitään, sillä vuokraustapauksessa kyseessä on petos. Petosvakuutuksen saa ainakin Ifistä, kun sitä ymmärtää kysyä. Eivät kuulemma tarjoa sitä pienvuokraajille.

Uusimmat keskustelut