Huolto käynti Ylöjörvellä! | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
No niin! Tuli tunnit täyteen ja jopa ylitäyteen 200h kohdalla! Eli kone kärrylle ja Ylöjärvelle!

Koneeseen vaihdettiin kaikki litkut ja suodattimet ja tehtiin huollonmukaiset koemittaukset/ säädöt. Nyt on parempi kun uutena!

Kiitos Saulille ja muille siihen koskeneet! Palvelu oli loistava ja tulos erinoimainen!
 
Hyvä on palvelu huollossa, kokemuksella voi todeta. :D
Nyt viikolla huolsin itse 800h kohdalla. Huoltoon kuului tällä kertaa myös ohjaus sylinterin vaihto. Kiitos Tatujussille nopeasta toimituksesta.
Sylinterin silmukan sain suoraksi tiukassa käännöksessä. Pam vaan kuului kun katkesi ja silmukka oikeni. Olisi pitänyt jättää siihen, kun yritin tallille ilman ohjausta saada ohjailtua, katkesi vielä sylinterin toinen nipoista heittäen öljyjä mäkeen :-(

Sylinterin vaihtoa helpotti huomattavasti takanostolaite. Kauha molemmissa päissä sain nostettua koneen ylös.
Pukit vaan alle ennen kun itse sukeltaa sekaan.
 
Näin ekan auraus kierroksen jälkeen en voi kun ihmetellä!

Voimaa ja vääntöä on huollon jälkeen enemmän mutta polttoainekulutus on jopa ehkä pudonnut mutta ainakaan ei ole noussut!
 
Tein viikonloppuna myös huollon. Piti tehdä se jo joulukuussa, mutta kun ei oo ollut lunta, niin kone on saanut seisoa. Nyt kun tuli lunta, niin tuli pitkästä aikaa ajettua kone lämpimäksi, minkä jälkeen oli hyvä lorottaa öljyt ulos.

Suodattimia vaihtaessa tuli taas kirottua miks ihmeessä jotkut suodattimet, esim hydrauliöljyn painesuodatin, pitää olla vaaka-asennossa. Tää sama hölmöys esiintyy myös monessa autossa yms muussa koneessa. Suodatinta irrottaessa öljyt valuu ulos ensin käsiä pitkin hihoihin ja lopulta koneen takarungon pohjan kautta lattialle sotkien kaikki paikat :evil: Onneks polttoainesuodattimet on pystyssä, niin ei tarttenu valuttaa naftaa tallin lattialle :cool:

Siinä sitten kiroillessa öljyn sotkemaa koneen takarunkoa päätin avata samalla pohjassa olevan huoltoluukun. En ollutkaan avannut sitä ennen. Huh, mikä määrä öljyn sekasta hiekkaa, mutaa ja heinää siellä oli. En ymmärrä mistä se kaikki oli sinne päässyt. Lopulta päädyin pesemään koko takarungon liuotinaineella. Huuhteluvesi toi mukanaan aika hyvin avonaisesta luukusta rungon pohjalle kerääntyneet mujut ja töhnän ulos. Takarungon ollessa "kaukalo" ja täynnä letkua ja muuta tavaraa, niin se pohjaa on muuten aika hankala saada puhdistettua. Suosittelen luukun avausta ja pohjan tarkistusta/pesua.
 
Eipä aavistustakaan. Veikkaisin, että on suurimmasa osassa. Ainakin 420 mallissa se löytyy. Luukku on noin 25cm levee ja noin 40cm pitkä. Se on kiinni etureunasta kahdella M10 pultilla (17mm kanta) hieman taka-akselilinjan etupuolella. Syvä kurkistus koneen takarungon alle paljastaa löytyykö sieltä luukkua vai ei ;)
 
Timberman sanoi:
Eipä aavistustakaan. Veikkaisin, että on suurimmasa osassa. Ainakin 420 mallissa se löytyy. Luukku on noin 25cm levee ja noin 40cm pitkä. Se on kiinni etureunasta kahdella M10 pultilla (17mm kanta) hieman taka-akselilinjan etupuolella. Syvä kurkistus koneen takarungon alle paljastaa löytyykö sieltä luukkua vai ei ;)

Sieltähän se luukku löytyi myös 635:ssa. Oli aika paljon kerääntynyt kaikenlaista sinne pohjaan. Suosittelen kaikille lämpimästi luukun avausta ja putsausta.
 
Tänään on taas vierailtu Ylöjärven huollossa! Tunteja oli 415! Kaikki suodattimet ja litkut vaihdettiin sekä tuulettimen/laturin hihna. Kone on kun uusi ja ääni oli tutun pehmeä ja hiljainen.

Kiitos Jukalle joka suoritti huollon mallikkaasti. Myös zoomin palikat vaihdettiin pyynnöstäni.

Päiväretki Ylöjärvelle on aika hauska. Kävin vähän työasioita hoitamassa Tampereen keskustassa ja sitten kävin tutustumassa uusiin tuotteisiin tehtaalla. Renkaita ei ollut mulle sopivia.
 

Samankaltaisia keskusteluja

Uusimmat keskustelut