Jouluun on tasan 4 kk! | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Mitäköhän pitäisi toivoa joulupukilta kun on enää 4 kk jouluun. Avant asioissa pitää olla ajoissa liikenteessä jotta pukki ehtii valmistella asiat ajoissa....

Maasturisti sanoi:
Minä toivon ainakin lumista talvea.

Minä taas mahdollisimman vähä lumista, koska pyrin tekemään aina lumityösopimuksista talven mittaisia. Tarkoittaa sitä että, jos on vähäluminen talvi minä pärjään, jos on runsasluminen talvi pärjää asiakas, ja jos on keskivierto talvi asia on fifti,fifti.
Ja koska on yrittäjä täytyy ottaa ja kestää riskejä. Siinä on se etu, että ei tarvitse (jos ei halua) pitää kirjanpitoa siitä missä on käynyt ja kuinka monta kertaa ja miten monta minuuttia, eikä asiakkaan tarvitse kurkkia akkunoista että mitä se taas värkkää siellä. On toiminut kohtalaisen hyvin näillä korkeuksilla ja asiakkaani ovat olleet tyytyväisiä vaikka on ollut vähäluminen talvikin.
markkuvaari

markkuvaari sanoi:
Maasturisti sanoi:
Minä toivon ainakin lumista talvea.

Minä taas mahdollisimman vähä lumista, koska pyrin tekemään aina lumityösopimuksista talven mittaisia. Tarkoittaa sitä että, jos on vähäluminen talvi minä pärjään, jos on runsasluminen talvi pärjää asiakas, ja jos on keskivierto talvi asia on fifti,fifti.
Ja koska on yrittäjä täytyy ottaa ja kestää riskejä. Siinä on se etu, että ei tarvitse (jos ei halua) pitää kirjanpitoa siitä missä on käynyt ja kuinka monta kertaa ja miten monta minuuttia, eikä asiakkaan tarvitse kurkkia akkunoista että mitä se taas värkkää siellä. On toiminut kohtalaisen hyvin näillä korkeuksilla ja asiakkaani ovat olleet tyytyväisiä vaikka on ollut vähäluminen talvikin.
markkuvaari

Mutta kun täällä on ollu muutama talvi ettei ole ollut lunta juuri ollenkaan. Kuvista joutuu muistelemaan lumikelejä.

Liitteet

• 13912708_10154389473518948_2915736005796546392_n.jpg
    13912708_10154389473518948_2915736005796546392_n.jpg
    34 KB · Katselut: 1 568
Nyt oikeastaan minäkin toivoisin runsaslumista talvea, meinaan senverran tuli uhrattua aikaa tuon puskulevyn paranteluun.

Linkoon kun keksisi vielä jotain niitten olemattoman pienien jalaksien tilalle? :roll: By the way, onko jollakulla jotain ideanpoikasta niitten suhteen?

Juhani sanoi:
Nyt oikeastaan minäkin toivoisin runsaslumista talvea, meinaan senverran tuli uhrattua aikaa tuon puskulevyn paranteluun.

Linkoon kun keksisi vielä jotain niitten olemattoman pienien jalaksien tilalle? :roll: By the way, onko jollakulla jotain ideanpoikasta niitten suhteen?

Niittomurskaimessa on leveät ja pitkät jalat. Niistä voisi varmaan värkätä melko helposti!

STEFFE sanoi:
Juhani sanoi:

Niittomurskaimessa on leveät ja pitkät jalat. Niistä voisi varmaan värkätä melko helposti!

Minusta ne lingon "jalakset" on aivan liian pienet laitteen painon huomioiden ja kyntävät aina kun alusta on hieman pehmeä?
Jäisellä ja kovalla alustalla toimivat varmaan esittelyvideon kaltaisesti, mutta puolinuoskaisella alustalla tahtovat tonkia oikein kunnolla.

Soitin tehtaallekin asiasta, mutta ilmeisesti kukaan muu ei ole kokenut samaa ongelmaa ja nyt herääkin kysymys, että johtuuko kohdallani harjoittelun puutteesta? :oops:

Toi maasturistin kuva on varmaan Korvatunturilta. Ihan selvästi poronjälkiä tiellä...

Juhani sanoi:
STEFFE sanoi:
Jäisellä ja kovalla alustalla toimivat varmaan esittelyvideon kaltaisesti, mutta puolinuoskaisella alustalla tahtovat tonkia oikein kunnolla.

Soitin tehtaallekin asiasta, mutta ilmeisesti kukaan muu ei ole kokenut samaa ongelmaa ja nyt herääkin kysymys, että johtuuko kohdallani harjoittelun puutteesta? :oops:

Kyllä lingon haukkaaminen on tuttua myös täällä korvatunturilla. Meillä on tuo mäki kivituhkapintainen ja siihen ei kannata lingon kanssa mennä ennen kuin pohja on kertaalleen jäätynyt, muuten tulee hiekkaa putkesta.

Maasturisti sanoi:
Juhani sanoi:
STEFFE sanoi:

Kyllä lingon haukkaaminen on tuttua myös täällä korvatunturilla. Meillä on tuo mäki kivituhkapintainen ja siihen ei kannata lingon kanssa mennä ennen kuin pohja on kertaalleen jäätynyt, muuten tulee hiekkaa putkesta.

Sama kivituhka täälläkin, mutta täällä etelässä on vaan kelit olleet sellaisia, että maa ei välttämättä pääse kunnolla jäätymäänkään ja vetiset paikat ovat ihan lillua.

pleh sanoi:
Lingon kylkeen vaan apupyörät niin kyllä se siitä sitten lähtee sujumaan, ajaminen ihan itsestään :lol:

Niitäkin olen suunnitellut, mutta hieman vaikea toteuttaa, kun pyörät pitäisi saada mahdollisimman eteen juuri niiden jalaksien tilalle, mutta tulisivat kääntyvinä niin leveiksi. :(

Uusimmat keskustelut