Juhan koneet | Sivu 33 | AvantClub - Keskustelupalsta
Niissä on sentään ohjaamo. Toisin kun mulla
142874701_1081917215554042_5140577379516295093_n.jpg

Onko mitään eroa edelliseen missään kohtaa konetta mikä näkyisi? Olenko ainoa joka tykkää käyttää kallistajaa välissä edessä? Otin itse takahyden eteen fasterilla jotta maan kunnostajaa voi käyttää pysäyttämättä pyöritystä, kuten muitakin juttuja.
Minulla on 12,5 asteinen kallistusadapteri välissä kokoajan

Mittaristoon on tullu uudet softat, eli nyt esim. polttoainemittari on pyöreä, kun se aikaisemmin oli tolppa...

Etuvilkut ovat siirtyneet kajuutan alareunasta ledivalojen kehyksiin. Eli ledivalotkin ovat uutta, ainakin mulla.

Tuulilasinpyyhkijä on uusi ja eri paikassa, nyt se pyyhkii hiukan enemmän lasia ja symmetrisesti.

Kallistusadapteri ei kestä kasisatasen keulalla. Enkä sitä ole kaivannutkaan. Myin sen aikoinaan pois.

Vein asiakkaalle merenrantaan 14 tonnia mursketta. Piti käydä jossain kääntymässä ja kattelin, että tossahan on joku tehnyt vahvasta murskeesta hyvän paikan. Noh, jälkeenpäin kävi ilmi, että merestä nostetun liejun päällä oli kangas ja 10 cm 0-32 mm mursketta.

Pari tuntia siinä ähellettiin 10-pyöräisen hinausauton kanssa, ja silti piti kuorma kipata pois, että Palme kiipesi kuopasta. Ajattelin, että ehdin ennen lounasta heittämään tuon yhden kuorman. Olin kl 15 kotona... Nälkäkin tuli. Ja sitten piti ajaa ilmaiseksi se varsinainen kuormakin vielä. Plus, että lupasin kaivurilla käydä tasoittamassa paikan.

Ei siis ihan optimaalinen juttu tällä kertaa. Varsinkin kun 100 metrin päässä oli iso liittymä, jossa pääsi sitten kivasti ympäri. Oppia (ehkä) ikä kaikki.
1699976474343.png

Luulin ensin, että työnalla on metsäautotien pisto ja tukkirekan kääntöpaikka, mutta mikäs tuollaisen pienemmän väylän tarkoitus on?

Viimeiset 2 kuormaa kipattuna. 210 tonnia tuli kiikutettua tonne metsään. Hessulla 4 tuntia mittariin. Arska jäi mököttämään tuonne kauemmas, kun ei sillä tommosta krouvia mursketta ole mimmoinenkaan levitellä...
1700232279600.png

Käytiin sitten Katin kanssa siivoamassa ranta, johon upottiin Ollen kanssa. Rannan omistaja tuli just kalareissulta, perkasi kalat siinä rannassa sinä aikana kun tasoitin paikan. Mukava mies, ymmärsi hyvin, että vahinkoja sattuu ja lykkäsi kilon perattuja ahvenia vielä mulle kaivurin hyttiin.
1700232479695.png

Kävin tänään tuollaisella vuokrajyrällä tamppaamassa murskeet piukkaan. Kyllä nousi arvostus moisten laitteiden kuskeille... Parin tunnin tärinän jälkeen oli aika hassu olo. Ikäänkuin kaikkia paikkoja kutiaisi...

Asiasta kolmanteen, jos jotakuta Fordin omistajaa kiinnostaa:

Hommasin OBD-adapterin, jolla pääsee kiinni auton softaan. Mulla on läppärissä Forscan-niminen ohjelma, jolla saa muutettua melkein mitä tahansa autosta. Omaani tein nämä:

Start-Stop kokonaan pois käytöstä
Ei tööttiä, kun jättää auton käyntiin ja avaimet on taskussa
Takavalot palaa nyt koko ajan, samoin kärryssä
Turhat pimputukset pois

Samalla softalla pääsee puukottamaan kaikkia Fordeja. Että jos esim. ylläolevat jutut ärsyttää vaikkapa Rangerissa, pääsee niistä eroon muutamassa minuutissa...

1700577464485.png

Uusimmat keskustelut