Kaasuvaijeri jäätyy | AvantClub - Keskustelupalsta

vantti

Jäsen
Keskustelun aloittaja
10.9.2009
44
0
6
Mulla on neljän vuoden aikana 520:n kaasuvaijeri jäätynyt kahdesti, eli keskimäärin joka toinen vuosi. En äkkiselailulla löytänyt tähän liittyvää keskustelua, joten kiinnostaisi kuulla onko muilla sattunut moista ongelmaa ja jos niin miten olette asian korjannut.
Minulla on Avantti lämpimässä tallissa ja jäätyminen tapahtui nytkin talven ensi pakkasilla ehkä vartin ajelun jälkeen. Tuurista on kiinni, missä asennossa kaasu sattuu olemaan jäätymishetkellä. Jos kone on "pöpelikössä" ja vaijeri jumittaa tyhjäkäynnille, niin voisi olla hankalaa päästä pois. Nyt(kään) ei onneksi näin käynyt vaan pääsin helposti talliin sulattelemaan.
Rakenteellisesti vaijeri on U:n muodossa ja vesi ei pääse valumaan pois vaan jää keskinivelen kohdille odottamaan ensi pakkasia. Kahvan päästä vaijerin esiinkaivaminen vaatii jonkun verran purkamista ennen kuin pääsee puhaltamaan vedet pois ja öljyä tilalle. Moottorin päässäkään ei ole vaijerissa kumisuojaa estämässä veden pääsyä.

linkissä yksi keskustelu, mutta muitaikin täällä on ollut

http://www.avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=7&t=5532&p=13674&hilit=vaijeri#p13674

Mulla kanssa jäätyi 520 -08:stä. Vaijeri vaihdettiin huollossa ja nyt on toiminut kolmisen vuotta. Ilmeisesti kosteus pääsee juuri moottorin päästä vaijerin sisään. Kylmästä lähtiessä vaijeri kyllä suli, kun ajeli vähän aikaa konetta lämpimäksi. Ei se koskaan jäätynyt matkalla.

Uusimmat keskustelut