Planeettalaiset (etenkin steffe ja maasturisti
)!
Uudemman koneen hankinta on edessä ja ilokseni ja kauheudekseni huomasin etten noista Avanteista ihan hirveästi vielä tiedäkään, vaikka sellaisen olen jop viisi vuotta omistanut... :lol: Eli siis tarvitsisin joko tehtaan ajokoulutuspäivän tai hyvää komppausta täältä:
1. Miksi koneessa pitäisi olla kaksi hyd pumppua? Pärjääkö yhdellä? Onko siis niin jos on kaksi pumppua (640), niin toinen pyörittää esim ruohonleikkuria ja toinen keskittyy koneen liikuttamiseen? Tällöin siis koneen työntövoima säilyisi vaikka työlaitteella tekisi töitä…
2. Puomin vakaaja. Onko ohjaamon kytkin (jossa kauhan kuva) tämän käyttökytkin? Vai onko ko. kytkin puomin kellunta? Nopeasti ajateltuna ko. kytkimellä ei ole mitään tekemistä vakaajan kanssa… Vakaaja lisää nostovoimaa ja pitää (sallii pienen toleranssin?) kuorman vaakatasossa puomia nostettaessa?
3. Luistonesto vs. ajonvapautusventiili. Ajonvapautuksen periaatteen tiedän jo omasta koneestani, mutta mitä lisäarvoa tuo luistonesto ja miten se toimii? Eli jos laitan luistoneston liipaisimesta pohjaan, niin vetääkö silloin kaikki pyörät väkisin koko ajan? Milloin ko liiapisimen saa painaa pohjaan? Vauhdissa vai pitääkö pysäyttää ensin?
4. Nopean ja hitaan ajoalueen kytkentä (loikkari). Voiko kytkeä vauhdissa puolelta toiselle? Ei varmaankaan…
5. Onko lohkolämmittimessä edelleen voimassa tuo puolen tunnin käyttörajoitus? Mielestäni elementti pienennettiin joitain vuosia sitten ja kestäisi sen mukaan pidemmän ajan ilman kiehumista?
Näillä jos pääsis alkuun!
Hyvää Vappua kaikille planeettalaisille!
Uudemman koneen hankinta on edessä ja ilokseni ja kauheudekseni huomasin etten noista Avanteista ihan hirveästi vielä tiedäkään, vaikka sellaisen olen jop viisi vuotta omistanut... :lol: Eli siis tarvitsisin joko tehtaan ajokoulutuspäivän tai hyvää komppausta täältä:
1. Miksi koneessa pitäisi olla kaksi hyd pumppua? Pärjääkö yhdellä? Onko siis niin jos on kaksi pumppua (640), niin toinen pyörittää esim ruohonleikkuria ja toinen keskittyy koneen liikuttamiseen? Tällöin siis koneen työntövoima säilyisi vaikka työlaitteella tekisi töitä…
2. Puomin vakaaja. Onko ohjaamon kytkin (jossa kauhan kuva) tämän käyttökytkin? Vai onko ko. kytkin puomin kellunta? Nopeasti ajateltuna ko. kytkimellä ei ole mitään tekemistä vakaajan kanssa… Vakaaja lisää nostovoimaa ja pitää (sallii pienen toleranssin?) kuorman vaakatasossa puomia nostettaessa?
3. Luistonesto vs. ajonvapautusventiili. Ajonvapautuksen periaatteen tiedän jo omasta koneestani, mutta mitä lisäarvoa tuo luistonesto ja miten se toimii? Eli jos laitan luistoneston liipaisimesta pohjaan, niin vetääkö silloin kaikki pyörät väkisin koko ajan? Milloin ko liiapisimen saa painaa pohjaan? Vauhdissa vai pitääkö pysäyttää ensin?
4. Nopean ja hitaan ajoalueen kytkentä (loikkari). Voiko kytkeä vauhdissa puolelta toiselle? Ei varmaankaan…
5. Onko lohkolämmittimessä edelleen voimassa tuo puolen tunnin käyttörajoitus? Mielestäni elementti pienennettiin joitain vuosia sitten ja kestäisi sen mukaan pidemmän ajan ilman kiehumista?
Näillä jos pääsis alkuun!
Hyvää Vappua kaikille planeettalaisille!