Kaivuri 150 / 170 | AvantClub - Keskustelupalsta

KySo

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.6.2012
20
0
1
Mitä eroa on Avantin kaivureilla 150, ja 170? Enkä tarkoita "sataviiskymppisellä" nyt minikaivuria, jota nykyään näköjään myydään tuolla tyyppimerkinnällä, vaan ns. oikeaa kääntyvää kaivuria :) . Mallia 150 näkyy olevan välillä myynnissä noin parilla tonnilla.

KySo sanoi:
Mitä eroa on Avantin kaivureilla 150, ja 170? Enkä tarkoita "sataviiskymppisellä" nyt minikaivuria, jota nykyään näköjään myydään tuolla tyyppimerkinnällä, vaan ns. oikeaa kääntyvää kaivuria :) . Mallia 150 näkyy olevan välillä myynnissä noin parilla tonnilla.

150 on vanhempi malli 170 kaivurista. 150:n käänössä oli alunperin suunnitteluvirhe joka aiheutti helposti rikkoontumisen. Myös maksimi kaivuusyvyys on tuon 20cm pienempi, ainakin paperilla.

Kokemuksella voin myös sanoa että kannattaa tarkistaa että tapeissa ei ole isoja välyksiä. Itselläni on 170 kaivuri ja edellinen omistaja oli laiminlyönyt rasvauksen josta seurauksena sain uusia kaikki puslat ja tapit, niistä tuli jonkun satasen lasku. Eikä rasvauskaan pelasta jos käyttötunteja on paljon. Tappiremontti oli kylläkin kohtuu nopea juttu. Tein yhdessä viikonlopussa koko tappiremontin samalla kun vaihdoin yhden rikkoontuneen hydrauliletkun.

Tääl on hyvää tarinaa ja huonoja kokemuksia, ehkä olet lukenutkin:

Itse 150:n omistajana olen säästynyt murheilta, käännän vain kauha ilmassa. Toki olen vain "viikonloppukaivaja" omakotitalon pihalla mutta on 150:llä ryskitty useita isoja kantojakin ylös.
Mun kaivuri saattaa olla vahvennettu malli koska siinä on noi puomiston lukitustapit parkkeeramisen ajaksi. Jotain viitteitä ois että myöhempiin 150 ois tehty pieniä parannuksia/vahvistuksia ja noi tapit ois samoihin aikoihin ilmestyneet. Tää mutua.
Ja sit en tiedä mitä vaikutusta on kun omani on kiinni 313S eika 200 -sarjalaisessa. Oisko mulla pienemmät paineet hydrauliikassa verrattuna 2xx?
Tää kans hatarasta ulkomuistista: 170:n kääntösäde saattaa olla vähän pienempi kuin 150. Ja sitä kääntösädettähän kaipaa aina. Voi ku olis varaa ympäripyörivään kaivuriin...

Kiitos tiedosta!
Näköjään ei kannata hankkia 150 kaivuria. Kun ei ole mikään kyläseppä...
Noilla hinnoilla lähinaapuri, kaivuuyrittäjä, ehtii käydä kaivamassa parikymmentä kertaa..

Uusimmat keskustelut