kallistimen sylinterin tiiviste | AvantClub - Keskustelupalsta

exjko

Moderaattori
Keskustelun aloittaja
24.2.2009
1 226
1
121
63
kauhan kallistimen sylinterin tiiviste näyttää tiputtavan. Muistaakseni talvella oli sylinterin varteen joskus kertynyt hieman huurua, liekö se syynä tiputukseen.

Millainen operaatio tuon tiivisteen vaihto on? Sylinteri lähtee helposti irti, mutta miten itse tiivisteen vaihto onnistuu? Ilmeisesti sylinterin varren päässä oleva mutteri tiivisteineen lähtee auki rälläkkäavaimen näköisellä työkalulla, mutta mitä sen jälkeen pitää tehdä?

Tuleeko putkesta sen verran osia, ettei niitä enää kotikonteilla kasata. Eli kannattaako edes yrittää, vai suosiolla viedä ylöjärvelle vaihdettavaksi?
 
Sylinteriputken päätyt aukeaa yleensä putkitongeilla.
Sitten vetää männänvarren mäntineen ulos. Mäntä täytyy irroittaa varresta, jotta saa sen vedettyä päädyn läpi. Mitään hukkuvia irto-osia siellä ei pitäisi olla.
Jos koneessa on takuu voimassa, niin homman voisi jättää jonkun muu huoleksi..
 

Uusimmat keskustelut