Kantojyrsin | AvantClub - Keskustelupalsta

lajaatena

Jäsen
Keskustelun aloittaja
29.10.2009
841
179
43
Etelä-Suomi
Lepaalla oli näyttelyssä Ilomantsissa valmistettu HaVel kantojyrsin ja siellä sovittiin Seppo Hassisen kanssa että tekevät yhden kappaleen Avantin sovituksilla ja toimittavat minulle testiin, eilen sain kantojyrsimen kokeiluun, viisi kantoa silpuksi alta aikayksikön , ensi vaikutelma on että laite on toimiva, tänään kokeilen lisää, lauantaina on Vihtijärvellä kokeiltavana.
http://www.havel.fi/tuotteet/metsa-ja-puuenergia/kantojyrsimet/kantojyrsin-l8

Odotan itse myös sitä mielenkiinnolla. Mainitsin jossain ketjussa siitä muistaakseni linkin kera mutta silloin sitä dissattiin kovasti!

Mihin aikaan porukka meinaa ponnistella sinne Vihtijärvelle, meinaan näillä näkymin minäkin olisin tulossa sinne ja olisi tietty kiva tavata mahdollisimman monta planeettalaista? :)

Juhani sanoi:
Mihin aikaan porukka meinaa ponnistella sinne Vihtijärvelle, meinaan näillä näkymin minäkin olisin tulossa sinne ja olisi tietty kiva tavata mahdollisimman monta planeettalaista? :)

Mä olen siellä paikan päällä klo 10-14. Tuon koneen sinne.

STEFFE sanoi:
Juhani sanoi:

Mä olen siellä paikan päällä klo 10-14. Tuon koneen sinne.

Leppis on paikalla 09-14.00, nähdään..

30 kantoa on silputtu ja laite on sanoisin yllättävän hyvä ja toimiva, ainoa miinus tulee teristä, terät kääntyy niin sanotusti rullalle kaksinkerroin tai sitten lohkee pois, kaksinkerroin oleva on kuitenkin hiottava pois. kyselin valmistajalta ja syy on terän teroituksessa, pitää tehdä vastapuolelle hionta saadaan tämä loiva teroitettu osa uuteen kulmaan. Tämä levy mikä on tarkoitettu kannon putsaamiseen on myös toimiva, sillä saa työnnettyä ja vedettyä kannon vierestä maat pois sekä nostettua juuret ylös jos on tarvetta. Tällä näkymällä laite tuli testiin ja jää Karkkilaan, ( silitetään Karkkilan kannot).
Pari kuvaa laitteesta, eihän se kamera mukana ollut kannon jyrsinnässä.

Liitteet

• kantojyrsin etu1.jpg
    kantojyrsin etu1.jpg
    150,7 KB · Katselut: 2 443
  • kantojyrsin sivu1.jpg
    kantojyrsin sivu1.jpg
    91,3 KB · Katselut: 2 452
Kantonakertaja on paljon osuvampi nimitys.

Jyrsimet ovat tyypillisesti työkaluja, joissa pyörivässä teräpitimessä olevat
terät leikkaavat työkohdetta pienellä lastulla ja suurella nopeudella.

Toimintaperiaatteen mukaisesti nimenä voisi myös olla kantohöylä,
kantoleikkuri tai kantotaltta.

Hassisen Veljekset Oy lähestyy tuttuja asioita hienosti uusista näkökulmista ja
pyrkii kehittämään kohtuuhintaisia uusia työkaluja.

Oke

Ennen kannot poistettiin forsiitillä räjäyttämällä. Lähti kivineen päivineen.
Niin kun Steffen vanhassa viestiketjussa todettiin kivet on aika iso haaste terille.

Mulla on 225 nyyla.siinä on herkkuja ostettu ja rakennettu.mm.hydr.takaulosotto.siinö kolmen metrin letkut.päässä hyd.sylinteri 80mm.200bar.paineella löytyy n.13tonnia nostovoimaa.tää siihen monttuun jonka170 kaivuri kaivaa kannon viereen.kanto nousee lossaten tyhjäkäynnillä.aika makee.....

Uusimmat keskustelut