Wappuaattona otin kaivurin keulalle ja ryhdyin kevätmielellä istutuskuoppia kaivamaan. Hyvin meni kaksi ensimmäistä, kolmannella oltiinkin jo pohjia myöten liejussa ja 5vaille, ettei samaan hetteikköön jäänyt apuun haettu uskollinen palvelijani Major. No, zoomi ja linkkukone, eihän se jumiin jää. Ei nytkään, mutta hiki tuli. Ja komiat urat ja muut tuhot!
Simaa siemaillessani tuli itsellekin mieleen levikepyörien asennus. Hommana simppeli, mutta olen antanut itseni uskoa, että raidevälin levittely on ainakin 420 moottoreille riskaabelia? Onkohan pelko aiheellinen? Alkuperäinen asennus on ainakin niin minimissä, että ketjut raapivat rakenteita.
Muutenhan homma olisi helppo nakki, kuten ketjustakin ilmenee: putkenpätkä ja laipat päihin Avantin jaolla, kukkaro ahdistuisi pääasiassa toisen rengassatsin hankinnasta.
Mielessäni sommittelin jo ulkopuolista tukilaakeria moottoreita suojelemaan. Taakse tehtävissä, mutta etupää toivoton. Levikkeiden sijaan huomio keskittyi sitten Tamppiin ja päivän koettelemukset unohtuivat :mrgreen:
Ainakin omassa koneessa pyörät ovat kiinni muttereilla, ja pulteissa mittaa runsaasti levikelaippoja(?) varten. Kierretangot ja tuplamutterit jättäisin suosiolla kaupan hyllylle
