Kesäpäivän puuhat! | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Olipas hieno päivä tänään! :eek: Aurinko paistoi ja lämpötilakin oli mukavaa :? Aamula nostin verkot ja totesin että silmäkoko täytyy kyllä vähän kasvattaa kun tulee tuollaisia pikkusinttejä :lol: Tuo hylly on 40 cm leveä ja siis vähän kapeampi kuin mitä tuo ahven on pitkä! :D . Ja kuten kaikki tietää niin minä teen kaiken koneella mitä voin. Myös verkkojen puhdistus/ripustus/selvitys. Loput aamupäivästä menikin sitten laiturin kunnostustöissä. :x Se kun sai vähän siipeensä kun jäät lähti. Iltapäivä olin varannut keksusvoitelujärjestelmän täyttämiseksi. :p Eli ensin piti saada täyttöpumppu purkkiin kiinni ja sitten katteet pois ja letku kiinni pumppuun. Onnistui hyvin. :shock: Tuohon pumppupesään mahtuu 3 normaalia patruunaa vaseliinia eli sai kyllä vähän aikaa pumpata tuollakin! Samalla säädin sitten silleen että antaa vähemmän ja vähän useammin. Katsotaan että olisko nyt määrä sopiva.

Liitteet

• IMG_1867.JPG
    IMG_1867.JPG
    24,8 KB · Katselut: 1 872
  • IMG_1870.JPG
    IMG_1870.JPG
    25,8 KB · Katselut: 1 874
  • IMG_1868.JPG
    IMG_1868.JPG
    24,6 KB · Katselut: 1 875
  • IMG_1869.JPG
    IMG_1869.JPG
    21,8 KB · Katselut: 1 876
Kiitos. :p Otettiin ensin savusta nuo pienemmät ja jätettiin tuo vielä vähäksi aikaa. Sillä aikaa neiti veti yhden sellaisen 400gr abborre ja kun tuo tuli savusta niin hän veti sen samantien! Pikkasen kyllä valitti sen jälkeen että oli ähky olo... :lol:

Meillä on ollut pitkä perinne Juhannuksen vietossa kavereiden kanssa, on mm. rosvopaistin teko, minä olen hoitanut itse pyydetyn kalan savustuksen, kalat oli vielä kalastamatta. Suunnitelin lauantai-iltana että huomenna voisi mennä kuhaa uistelemaan, mutta kun lupasi vesisadetta niin ajattelin että katsotaan aamuun mikä on tilanne. Heräsin aamulla 02.50 ja ei muuta kun aamupalat naamaan ja vene perään ja kalaan. Oli muuten rauhallista kun työnsin veneen vesille vähän vaille neljä aamulla, ja sitten vielä kun tuli kalaakin, 11 mitallista kuhaa ja 50 alamittaista jotka laitoin takaisin, eli 61 kuhaa kävi veneessä, ennen puoltapäivää olin jo kotona kaloja perkaamassa, ei ole sitten tälläistä kalan tuloa ollut mies muistiin, eli kalat on suolattuna pakkasessa pari päivää ja Juhannuksena savustellaan.

STEFFE sanoi:
Eli ensin piti saada täyttöpumppu purkkiin kiinni ja sitten katteet pois ja letku kiinni pumppuun. Onnistui hyvin. :shock: Tuohon pumppupesään mahtuu 3 normaalia patruunaa vaseliinia eli sai kyllä vähän aikaa pumpata tuollakin! Samalla säädin sitten silleen että antaa vähemmän ja vähän useammin. Katsotaan että olisko nyt määrä sopiva.

Eikös tuo pumpun täyttöyhde olisi kannattanut tuoda letkulla ylemmäs siten, että riittää pelkkä konekopan poisto eikä tarvitsisi repiä kaikkia jätteitä pois. Tosin tällä kertaa säädöt pumppua, eli pumpulle oli päästävä, mutaa ensi kerran täyttää ajatellen. :D

Tuo Beka max:in pumppu on helppo säädettävä. :) kahta ruuvia kun vain kääntää.. Myöskin oman kokemuksen mukaan varma toiminen.
Joskus on tullut muutamankin noita kaivinkoneeseisiin asennettua.

Riittää että täyttää sitä 400 tunnin välein. Eli aina huollon yhteydessä. Nyt se ei vaan ollut täytetty täyteen asennuksen yhteydessä. Ja huollon yhteydessähän katteet kuitenkin irroitetaan ja menee siis samalla.

Uusimmat keskustelut