Kippikärry | AvantClub - Keskustelupalsta

teemupatrik

Jäsen
Keskustelun aloittaja
24.6.2015
47
0
6
Tampere
Kippikärry alkaa pikku hiljaa olemaan jotain muutakin kuin kasa rhs-putkee hallin seinustalla. Ja kohta ollaankin siinä vaikeimmassa kohdassa jälleen, eli akselin paikassa.
Mitäs mieltä on muu porukka?
Olisiko 2/5 hyvä paikka akselille?
 

Liitteet

  • 1..jpg
    1..jpg
    59,9 KB · Katselut: 2 609
  • 3.jpg
    3.jpg
    140,9 KB · Katselut: 2 604
teemupatrik sanoi:
Olisiko 2/5 hyvä paikka akselille?
Riippuu siitä minkävärisen koneen kytistä sitä katselee ja paljonko on tarkoitus kuormata.
Isommassa avant kärryssä on akseli melkein keskellä.
Avantti on painotettu niin, ettei kestä suuria aisapainoja ellei sitten pidä edessä kauhassa vastapainoa.

Miten on, onko nätin punainen Weidemann työkoneeksi rekisteröity?
Mitä sillä saa laillisesti kuljettaa peräkärryssä?
 
Tarkoitus olisi 3t weidemannin ja 5t kramerin perässä hinata tuota.

Ja weidemann on rekisteröity moottorityökoneeksi ja sillä on sallittua kuljettaa koneen omia voitelu- ja polttoaineita, työssäkäytettävien tarvikkeiden lisäksi.

Tarkoitus olisi wäiskin peräs vetää kärryllä lähinnä raivaus-sahaa tai nurmijyrää tai yms., yms.,....
Ja "varsinaiset kuljetukset" kärryllä tehdään kramer 480 perässä.
 
Nyt niitä lupaamiani kuvia. Kesken langan sulattamisen joutu tekee pika käynnin motonetissä kun lanka loppu, mutta taas mennään ainakin vähän aikaa (15kg rulla 0,8mm). Nyt rupeaa jo näyttää vähän kärryltä. Akseli vielä hakee paikkaansa. tuo aisapaino ei niinkään ole ongelma tässä tapauksessa kun on sen verran iso kone jo :?: :?: :?:
 

Liitteet

  • WP_20150905_19_17_41_Pro.jpg
    WP_20150905_19_17_41_Pro.jpg
    144,2 KB · Katselut: 2 471
  • WP_20150905_18_11_13_Pro.jpg
    WP_20150905_18_11_13_Pro.jpg
    167,7 KB · Katselut: 2 471
  • WP_20150905_18_11_56_Pro.jpg
    WP_20150905_18_11_56_Pro.jpg
    132,6 KB · Katselut: 2 480
  • WP_20150905_18_11_01_Pro.jpg
    WP_20150905_18_11_01_Pro.jpg
    172,9 KB · Katselut: 2 468
Kuvasta katsottuna hyvä kohta. Aisapainoa on hyvä olla, ettei tarvitse kuormatessa sitä murehtia.
Sitä ei kuitenkaan tarvita samassa määrin kuin perinteisellä traktorilla.

Mistä hankit pyörät ja navat ja mitä suunnilleen kustansi?


Oke
 
Raivaussaha ei luokitella työvälineeksi. Ainoastaan koneeseen liittyvät työvälineet, työkslut ja voiteluaineet. Moottorityökoneella ei saa"kuljettaa" mitään mitä ei liity kyseiseen koneeseen perävaunulla.
 
STEFFE sanoi:
Raivaussaha ei luokitella työvälineeksi. Ainoastaan koneeseen liittyvät työvälineet, työkslut ja voiteluaineet. Moottorityökoneella ei saa"kuljettaa" mitään mitä ei liity kyseiseen koneeseen perävaunulla.

Näin juurihan se on, mutta mutta..... :p
 
oke sanoi:
Kuvasta katsottuna hyvä kohta. Aisapainoa on hyvä olla, ettei tarvitse kuormatessa sitä murehtia.
Sitä ei kuitenkaan tarvita samassa määrin kuin perinteisellä traktorilla.
Oke
Jos akselin sulattaisi kiinni suunnilleen tuohon kohtaan missä se kuvassa on, niin miten se paino-piste muuttuu kipatessa jos on tarttuvaa tavaraa. Rupeaako se vääntää aisaa ylöspäin?? koneen perä on kyllä raskas että ei sen pitäisi ilmaan nousta. :p
 
teemupatrik sanoi:
STEFFE sanoi:
Raivaussaha ei luokitella työvälineeksi. Ainoastaan koneeseen liittyvät työvälineet, työkslut ja voiteluaineet. Moottorityökoneella ei saa"kuljettaa" mitään mitä ei liity kyseiseen koneeseen perävaunulla.

Näin juurihan se on, mutta mutta..... :p

Ja tuohon moottorityökoneeseenhan voi anoa erityislupaa tuota kuljetus tarkoitusta varten.
 
STEFFE sanoi:
teemupatrik sanoi:
STEFFE sanoi:
Ja montako lupaa on suomessa myönnetty?!?
Tampereen alueelle tiedän varmasti myönnetyn 7 moottorityökoneeseen.

Ja joutuvat ajaa sen jälkeen vihreällä dieselilläkö?
teemupatrik sanoi:
Juu. Valitettavasti

Eli aika huono diili. Tuo veroton MPÖ on se juttu. Ja koneeseen voi rakentaa telineitä mihin saa lisähärpäkkeet mukaan, verottomasti!
 
Pikku hiljaa osat alkaa olemaan kasassa. Tänään tuli kipin tapit.
 

Liitteet

  • WP_20150909_20_56_13_Pro.jpg
    WP_20150909_20_56_13_Pro.jpg
    153,2 KB · Katselut: 2 491
Kärry rupeis olemaan pohjalevyä vailla. Onko kenelläkään kokemuksia kestäisikö 4mm S355 levy yleiskäytössä olevassa kippikärryssä. Lähinnä kevyitä kuormia tarkoitus kuskata sekalaista materiaalia, mutta satunnaisesti 3-8 sepeliä myös. Mutta eipä tuo ole kovin vaikea vaihtaakkaan jos kuluu joskus puhki kun ei vedä 10km matkalta mig-liimalla kiinni.
 
Nyt pitäisi kyllä kaikki tavara tulla kärrystä ulos. :p
 

Liitteet

  • peräkärry.jpg
    peräkärry.jpg
    163,5 KB · Katselut: 2 287
  • WP_20151018_18_18_28_Pro.jpg
    WP_20151018_18_18_28_Pro.jpg
    87,2 KB · Katselut: 2 279
Laidat pitäisi vielä suunnitella ja väsätä, niin sitten olisi kärry valmis urakointiin! :p kenelläkään hyviä ideoita mitenkä kannattaisi laidat tehdä?
 

Liitteet

  • 1.jpg
    1.jpg
    61,2 KB · Katselut: 2 163
  • 2.jpg
    2.jpg
    125,9 KB · Katselut: 2 153
  • 3.jpg
    3.jpg
    63,7 KB · Katselut: 2 146
  • 4.jpg
    4.jpg
    141 KB · Katselut: 2 149

Uusimmat keskustelut