Kivenkeruukauha | AvantClub - Keskustelupalsta

Ville_remppaaja

Jäsen
Keskustelun aloittaja
10.12.2010
397
16
18
Helsinki
Tuli rantamuurin korjauksen jälkeen tarpeen tehdä muurin taustan täyttö. Meni aika tehokkaasti toi ratasepeli (reilun nyrkin kokoinen sepeli) ja multa sekaisin, ja pitäisi saada mahdollisimman puhtaaksi tuo sepeli. (tietenkin multa taustalla vielä romahti näillä sateilla eli mikään ei mene niinkuin toivoi) Siihen varmaan kivenkeruukauha olisi omiaan. Mutta kun ei sille ole muuta käyttöä eli pitäisi jostain löytää vuokralle pk-seudulta, mutta taitaa olla turha toivo...
Mutta jos jollain tällainen on niin paljon suurinpiirtein on se piikkien väli, eli minkäkokoiset kivet pysyy kyydissä?
Voi olla että menee käsihommiksi kun normikauhalla menee liikaa multaa kivien joukossa.. :eek:

Mulla olisi kivenkeruukauha, asut vaan siellä jossain suomen laitamailla :)

Olisiko 40mm piikkien väli. Ei taida seulominen onnistua kuitenkaan tällä.
luonnonkivetkin tuppaa kiilautumaan ikävästi väliin. Lainaan kyllä kauhaa...

Liian pienellä välillä ei saa seulottua, kun maa ei tahdo kulkea välistä. Kuinka isosta määrästä on kyse, että kannattasko tilata uudet murskeet?

Tuo raidesepelin koko on muistaakseni jotain 80-140mm, tai sinnepäin. Ei tota kovin paljoa ole, eli sais sen vaikka yksitellenkin heiteltyä muutamassa päivässä. Se multa vaan niin tarttunut nyt niihin kiviin, ois voinut vaikka ruiskasta puhtaaksin jos ne sellaisessa kauhassa. Pienellä ajattelulla tämäkin olisi ollut vältettävissä... Kiitos Leppis tarjouksesta, mutta luulen että täältä syrjästä on liian pitkä matka. ;)

Täälläpäin ongelma ei ole juurikaan uuden tilaaminen (tosin pitäisi ottaa suursäkeissä) vaan se että maa-aines on JÄRJETTÖMÄN kallista saada minnekään. Tuntuu uskomattomalta mutta Helsingissä jos tulis vaikka yksi kuorma-autokuorma niin kustannusta ei lasketa satasissa. (Ainoastaan jos löytyy vastaanottaja ja otat vaihto-lavan ja lastaa siihen) Luokittelenkin aina minkään maa-aineksen täällä totaaliseksi ongelmajätteeksi. :lol:

Aika jännä että tuota tosiaan ei ole vaikka Vainikalla vuokralla, luulisi että se on juuri selkainen joka ei hajoa ja omaksi ei oikein viiti ostaa kun käyttö niin harvinaista.

DIY: kuormalavasta (trukkipiikeissä pysyisi) ideoit ja määrähän oli pienehkö.
Harvenna laudoitusta, lisää matalat laidat ja käsin heittele kivet päälle, pese ja laita vaikka kiuas kiviksi :)

Mittasin nuo piikkien vapaan välin tehtaan kauhasta, olikin 50mm.
Mulla on oma tekemä myös vanhasta tehtaan rehukauhasta. Piikkien väli on 100mm, mutta piikit on vain 400 pitkät.

Kiitoksia! Kätevät nuo olisivat, ja vielä oikean kokoisetkin.
pleh sanoi:
DIY: kuormalavasta (trukkipiikeissä pysyisi) ideoit ja määrähän oli pienehkö.
Harvenna laudoitusta, lisää matalat laidat ja käsin heittele kivet päälle, pese ja laita vaikka kiuas kiviksi :)

:lol: toimiva idea kyllä! Tosin eipä ne niin kovin puhtaat tarvii olla, kunhan ei ois pelkkää multaa routimisen takia taustatäyttönä. (Tosin ei tuollaiset 60x60cm halkaisijan ja 2m pitkät lohkotut kivet kovin helpolla liiku. Vielä porattu raudat läpi)

Lautoja jos laittas kyljelleen rinnatusten sopivilla väleillä ja asettas sopivaan viistoon, niin siihenhän vois kauhalla lappaa suoraan maata. Multa valuis väleistä alas ja kivet valuis lautoja pitkin.

Mitä Ville olet halukas maksaa kivenkeruu"kauhasta" vuokraa tuohon projektiin? Sellaisenhan voisi hankkia kun ei valikoimistani vielä löydy!

STEFFE sanoi:
Mitä Ville olet halukas maksaa kivenkeruu"kauhasta" vuokraa tuohon projektiin? Sellaisenhan voisi hankkia kun ei valikoimistani vielä löydy!

Yleisesti mun mielestä 50e/päivä on aika sopiva työlaitteissa jotka "umpirautaa". Tehtaallahan on tarjolla nyt erä kivenkeruukauhoja aavistus halvemmalla, oisko ollut reilu tonni alvin kanssa.

Mutta mä luulen valitettavasti että mun on pakko tänään käyttää kauhaa ja ihan käsipeliä ja tehdä täyttöjä, pelkään että toi multa muuten romahtelee lisää kaivantoon. Eli mun juttuun ei taida oikein keretä. (Ens viikolla saattaa tulla lunta ja enempi pakkasta) Nyt hommiin, voi olla että mieli muuttuu... :lol:

Ja että tästä ketjusta muillekkin hyötyä, eikös tuo kuitenkin ole aika kätevä peli jos pienemmässä määrin pitää isommat kivet erotella pois? Varmaan tosiaan tuo kivien jumiutuminen joskus ongelmana mutta meinaan ihan pihapiirin hommissa eikä pelkästään pellolla?

Mulla on muutama wanha lappu ämmässuon maankaatopaikalle. Nuppinuorma kantavaa maata maksaa yhden lapun ja yksi lappu voisi maksaa vaikka 35 eur. Tuohon päälle tietysti 2h kuorma-autoa lastaamiseen ja kyytiin tai vaihtolavalle vuokralle. Esim satasen lava on tyhjennettynä 124 eur+alv

Www.satasenlava.fi

Homma tehty, pakkanen auttoi huomattavasti hommia. Iso osa meni kauhalla ja loppu käsin (ja aavistus lapsityövoimaa), piti äsken saunassa sulatella itseni koska tuolla on tuulesta johtuen aivan sairaan kylmä. :lol: Sanoisin että kivenkeruukauhalla olisi ollut helpompi. Tosiaan en nähnyt että missään pk-seudulla olisi vuokralle, mä oisin ainakin muutaman kerran projektin aikana tuollaisen vuokraillut. Omakin olisi hyvä mutta se säilytystila...

Kiitos Maasturisti tarjouksesta, tuo olisi itse asiassa hyvinkin edullinen setti mutta toivottavasti noi saa jonnekkin muualle kun onneksi jäi vain arviolta pari kuutiota käytönnössä irtileikattua nurmikkoa ja multaa, voi olla että osa menee naapurille ja jos osan sais jotenkin silputtua...

Uusimmat keskustelut