Kuulosuojaimet | AvantClub - Keskustelupalsta

Timotopi

Jäsen
Keskustelun aloittaja
30.5.2016
2 285
1 834
113
Jyväskylä
Moi
Ajattelin kertoa hankinnastani.
Löysin vahingossa BT kuulokkeet edullisesti Motonetista.
Toki Pelttorilla on myöskin, mutta hinta on yli 350€.
Näiden hinta 69€, vähäsen kokeillu ja yhteys toimii ok.
Eli kun puhelu tulee niin hälyttää kuulokkeissa ja voit vastata
kuulokkeen napista, digiradio, sekä osaa ohjata puhelimen soitinta myös.
Nyt ei mene puhelut ohi kun kurvailee avantilla.!
T.Timo

Liitteet

• unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    59,3 KB · Katselut: 2 369
Missä nuissa on mikki? Peltoreilla ja muilla valmistajilla se yli 200 euron hinta on ihan ymmärrettävä. Ei ole kovin helppoa tehdä hyvää bt laitetta ja niissä ainakin on se äänen läpisuodatus. Kaverilla on jokku n.300 euroa maksaneet ja kun se soittaa, niin ei voi tietää piikaako se sinää vai makaako se sohvalla. Vähemmällä käytöllä nuo varmasti on hintansa veroiset. Handsfreenä mulla on Plantronics 5200, joka maksaa kotelon kans n.160€, siinä huomaa eron halvempiin joita olen yrittänyt käyttää.

Mahtavaa! Mä käyn heti hakemassa! Olen noista Peltoreista haaveillut pitkään, mutta tää mödönedin versio mahtuu budjettiin :)

Varsin sophintaiset näyttävät olevan.
Itse ostin aikoinaan Zekler 412RDB bluetooth version ja piti oikein katsastaa hinta: hyvä kun tuolilla pysyin :eek: Taisin sattua oikeaan aikaan etsimään sillä nyt hinta huitelee lähempänä kolmea satasta ja itse maksoin (samaan kauppaan) reilun satasen.
Mites se nyt olikaan: "ei se joka pyytää vaan se joka maksaa" :roll:

JK. muistakaas se lampputarjous, nyt on hyvä hetki hankkia miellyttävämmät valot koneeseen näin kesää vasten niin on sitten valmiina syksyn pimeyden tullessa :!:

Moi
Mikki on suojaimessa.
Soitin äsken oikeassa tilanteessa koneen käydessä ja itselle päin kuului
hyvin mutta emäntä toisessa päässä sanoi että vähän huonosti kuului mutta selvän sai puheesta koneen ääni kuului luonnollisesti läpi.
Mulle riittää että saan puhelun vastaan otettua ja puhelut ei mene ohi!
Mikäli soittajalla on oikeasti asiaa voin koneen sammuttaa, mutta jos on mainosmies mynttinen lisään kaasua...;)
Radiosta puhelimen musiikki kirjastoon vaihto sujuu hyvin ja äänen laatu ok.
T.Timo

Ei se raha oo hukassa Zeklereissäkään vaikka ne maksaa, kun niissä on hyvät melun suodatukset joka suuntaan ja ne on mukavat pitää päässä. Minä pidän kuulosuojaimia niin vähän päässä, niin ihan normaaleilla radiokuulosuojaimilla oon pärjänny.

Itellä kans "kalliit" zeklerit. Se on kyllä uskomatonta. Pystyy rälläköimään tai kävelemään jyrän perässä ja puhumaan puhelimeen samalla. Ja muun ajan spotify soittaa puhelimesta lauluja. Hyvä ääni eikä tarvi isolla pitää.

Mä käytän peltorit ws alert. Eli radiolla ja sinihammasyhteydellä puhelimeen. Mikrofooni tekniikka ilmeisesti perustuu 2 asiaan. Epäherkyyteen, eli pitää olla tosi lähellä suuta ja sitten noisreduction softaan. Yleensä kukaan ei tiedä että istu koneessa tai että pilkkoon puira sen edessä tai muuta konetyötä. Ainoa mikä kuuluu läpi on hakettaja. Se pitää sen verran ääntä että jopa mikrofooniin tarttuu jotain!

Mutta ovat hyvät. En vaihtaisi pois.

Kävin hakemassa nuo Motonetin kuulosuojaimet. Hyvin pelaa. Mutta tosiaan, niissä ei ole aktiivista meluntorjuntaa, joten puhelimen soidessa pitää koneen kierroksia pudottaa että vastapuoli saa puheesta selvää. Muuten tosiaan oikein hyvät. Radio toki voisi ehkä kuulua paremmin, mutta meillä monet yleisradiolähetykset kuuluvat vähän miten sattuu muutenkin.

Liputan noiden bt-peltorien puolesta. Ihan mahtava vaimennustoiminto joka hoitaa taustamelun pois.
Kerran joku kyseli, oletko liikenteessä autolla kun hieman hurisee. Ajelin vanhalla Lynx illä puita metsästä ja puhuin samalla.

Sonyn puhelimeen tuli vaan päivityksen yhteydessä ohjelma vika bt yhteyteen.
Avaa kyllä napista puhelun, mutta joutuu ottamaan puhelimen taskusta ja käyttämään kerran kaiuttimelle => bt yhteys.
no jos seuraavassa päivityksessä menee kohdalleen.

Joo nuo puhelimen päivitykset pilaa monesti elämän. Tai ainakin yhdistettävyyden. Ja mitä kuulosuojaimiin tulee, on myös tärkeää mitä vastapuoli kuulee. Jos useampia tunteja päivässä puhelee nii ei se kaveri enää soittele jos työn äänet kuuluu läpi, varsinkin jos händsfrii päässää, ikäviä melupiikkejä suoraan korvaan. Ja sama koskee huonoja händsfree laitteita mitkä ottaa taustaradion äänen isommin kuin puheen.

Tänään kävin ostamassa kuulosuojaimet ja päädyin Zeklerin 412RDB malliin. Mekaaniset säätönupit ja manuaalinen radio autto ostopäätöksessä. Parempi äänenlaatu mitä Peltoreissa ja hyvät melunvaimennukset mikissä. Rälläköin puhelun aikana, eikä puhelun toisessa päässä puhuja tiennyt mitään. Joku ääni kuulemma kuulu kun rälläkän käynnisti, muttei sen jälkeen kuulunu mitään.

Löysin vahingossa K-Raudasta tuollaiset Honeywell Sync Wireless kuulokkeet. Bluetoothilla yhdistyy, radioa ei ole.
Itse en sitä kaipaa, kuuntelen lähinnä Spotifyä. Sankamikki on, puheyhteys toimii hyvin, myös vastapuolen mukaan, vaikka ajoin traktorilla. Ladattava akku, n 17 h aika. Toistaiseksi ainoa negatiivinen seikka on että bassot puuttuu. Hinta 179 ekkua.

Vanha aihe, mutta onkos porukka tehnyt hankintoja viime aikoina ??
Etsinnässä taustamelun torjunnalla olevat kuulokkeet BT, jossa mikrofonissa myös häiriön poisto.
Tämä tärkeää ettei tarvii pysähtyä kun puhelu tulee. Tähän mennessä käyttänyt aloituksen halpis kuulosuojaimia ja JBL kuulokkeita jossa taustamelun vaimennus, ne on mukavammat pitkään päässä ollessaan. (ei purista)
Edulliseen hintaan tietysti pitäisi löytää.:D

Vanha aihe, mutta onkos porukka tehnyt hankintoja viime aikoina ??
Etsinnässä taustamelun torjunnalla olevat kuulokkeet BT, jossa mikrofonissa myös häiriön poisto.
Tämä tärkeää ettei tarvii pysähtyä kun puhelu tulee. Tähän mennessä käyttänyt aloituksen halpis kuulosuojaimia ja JBL kuulokkeita jossa taustamelun vaimennus, ne on mukavammat pitkään päässä ollessaan. (ei purista)
Edulliseen hintaan tietysti pitäisi löytää.:D
Ei oo tehty mut pitäis tehä. Tarjontaa olevinaan liikaa. Nyt käytössä tytön käytöstä jääneey JBL kuulokkeet radion kuuntelua varten. Puheluita ei voi ottaa noilla vastaan kun toista häiritsee taustamelu. Puhelut hoituu kun laittaa puhelimen vanhojen peltoreiden alle. Ilman kuulosuojaimia ei voi päivää ajaa.

Aikani tutkin ja Pelttorit 460€ jossa kaikki mitä tarvitsee, sitten löysin tämmöisen??
Youtube video testistä löytyi timpuriltatalo oli tehnyt ihan hyvän testin.
Olikos kenelläkään täällä moisia Hellberg suojaimia? Hinta luokka 200€
Toki voi itsellä olla vikea pitää pitkään mitään oikeita suojaimia päässä, kun just pystyy JBL päässä ajeleen.

Uskoisin noiden olevan aivan laadukkaat. Toppaukset taitaa olla pehmeämmät kun Peltorissa. Silmälasien sangat painaa helposti ja vuotavat hieman melua. Varaosia löytyy ja hyvä takuu. Vesisateen kestävät, vaikka hikoilu sisäkautta rikkoo ainakin Peltoreita. Hellberg tekee muillekkin merkeille kuulosuojaimia.
Radio kuulokkeissa tuntuu olevan turha Avantissa, helpommin löytää halutun kanavan nettiradion kautta.
Peltoreita on useammat ollut, niistä ehdottomasti paras on se kallein malli akulla. Tai taitaa niistä löytyä vieläkin kalliipi (800€), joilla voi pitää yhteyttä suoraan työryhmään esim. teollisuudessa.
Noita Hellbergejä olen kanssa harkinnut, Peltorit ovat kypärässä kiinni ja tykkäisi välillä ilman kypärääkin kulkea :cool:
Osta, niin saadaan tänne testitietoa.

• Tykkään
Reaktiot: Timotopi
Aikani tutkin ja Pelttorit 460€ jossa kaikki mitä tarvitsee, sitten löysin tämmöisen??
Youtube video testistä löytyi timpuriltatalo oli tehnyt ihan hyvän testin.
Olikos kenelläkään täällä moisia Hellberg suojaimia? Hinta luokka 200€
Toki voi itsellä olla vikea pitää pitkään mitään oikeita suojaimia päässä, kun just pystyy JBL päässä ajeleen.

Mulla on ollut tuollaiset Hellberg xstream LD suojaimet käytössä reilun vuoden verran ja olen tykännyt ja ovat myös toimineet todella hyvin ja ongelmitta. Puomimikrofonin avulla voi jutella traktoria ajaessa ja jopa klapikoneella työskennellessä ja vastapuoli ei ainakaan ole valittanut ettei kuulisi hyvin tai ei saisi selvää. Ympäristönkuuntelu toimintoa en käytä, joten siitä en osaa sanoa mitään. Radio ei vaihda kanavaa tai lakkaa kuulumasta päätä käännettäessä kun se tulee bluetoothilla puhelimesta ja puheluiden ottaminen onnistuu hyvin vaikka hanskat kädessä.
Painavathan nuo on varsinkin jos vertaa johonkin Bosen ja JBL tyyppisiin vastamelu kuulokkeisiin.
Aiemmin Peltorien laatu aiheutti pettymyksiä, tosin ne tuli säilytettyä traktorissa tms. Hellbergit olen pitänyt yleensä yöt sisällä niin sekin voi auttaa kestävyyteen.
Jos nyt pitäisi uudet hankkia niin ilman muuta hankkisin tuollaiset hyvien kokemuksien perusteella.

• Tykkään
Reaktiot: Timotopi
Tässä vielä testivideo minkä löysin. Saatan kallistua näihin.
Rouva haluaa ostaa mulle JBL 69€ joten jos löisin itse loput rahat niin ei menisi taas pieleen....:rolleyes::D

• Tykkään
Reaktiot: Leppis
Iso käsi noille Hellbergereille, on itsellä ollu käytössä toista vuotta, puomimikillä varustettuna. Ostin toiset kypärämalliset, tosin vielä paketissa. Plikalla yhdet. Hyvä äänentoisto ja puheääni hintaluokassa, ei häpee yhtään tuplahintaisia tuotteita. Akku kestää mökäkuuntelussa hyvin ainakin koko työpäivän, latailtua tulee melkein aina päivän päätteeksi niin pitkäaikaisempaa en ole testaillu... Täällä ainakin IKH myy, miksei muuallakin missä IKH on.

Minulla on ollut mökkityömaalla Z412rdb't ja ilmeisesti joudun vielä ostamaan korvaavan sarjan ennenkuin projekti valmistuu.
Hiljenivät tuolla varastossa viimein lopullisesti - olisikohan saanut liikaa betonipölyä ja vettä.
Olen tykännyt: hiljaiset, radio toimii ja puhelin välittää tietonsa korviin hyvin.

Yritin katsella tuota Hell vaihtoehtoa, mutta radiota eivät ilmeisesti sisällä sankaversiossa ja yksin tekevälle sopii paremmin radiollinen, kun ei tarvi niin välittää työturvasäännöstöstä.

LISÄYS: Z't maksaa reilun satasen enmmän halvimmillaan ja sieltä löytyy patteriversiota sekä akkuversiota. Vanhat oli pattereilla, mutta harkitsen nyt akkua? JA noita Hell kuulokkeita ei ole radiolla missään etuisasti näköjään.

Viimeksi muokattu:
Taas muuten kannattaa olla varovainen! IKH:lla on tarjous 149€ +mikrofoni.
Ei olekaan sama, vaan ei kuuleva tuote. Eli lähes samalla koodilla antaa 169 tai 199 hinnat ja toinen on eri laite.
Staypro taitaa olla edullisin hankintapaikka.?

Peltorit on olleet käytössä kymmenisen vuotta. Soittaja ei huomaa, että teen töitä Avantilla samaan aikaan.
Alkaa painaa päätä, kun pitää tuntikausia, mutta niin tekevät kaikki muutkin kuulokkeet, joita minulla on.

Oke

Uusimmat keskustelut