Kuulosuojaimet | Sivu 3 | AvantClub - Keskustelupalsta
Avasin paketin ennen joulua, (laitan takaisin huomenna ja avaan uudelleen) Kyllä on hyvän oloiset, en tajua sitä kuulemis juttua? Laitoin täyden vaimennuksen päälle jotta oli mukava. Tytär soitti ja ei kuulemma kuullut koneen ääntä ollenkaan puhelimen välityksellä mutta ikkunan läpi kuuli, kun olin aika lähellä auraamassa. Sama ongelma mulla kuitenkin näiden kanssa, eli puristaa aika paljon kuten kaikki kuulosuojaimet.
Ainoa vaihtoehto ilmeisesti Bosen jäätävän kalliit kuulokkeet jossa samat ominaisuudet!:confused:
PS. Ohjeet on niin pientä pränttiä että mun arivuotta vanhoilla laseilla ei mitään hajua mitä siinä lukee....
Ai niin musiikki kuului kyllä hyvin vaikka mikään hivisti en ole

Kyllä on hyvän oloiset, en tajua sitä kuulemis juttua?
Taustakuuntelua ileisesti tarkoitat. Puheen sorina tulee läpi, mutta ei kova koneen ääni tai vaikka naulapyssyn ääni. Täysillä Avantin hytissä kuuluu pieni kohina.
Silmälasiensangat painaa ja vuotaa ääniä toppauksien välistä. Täytyisi taivutella sangat kuulokupujen yläpuolelle :cool:

• Tykkään
Reaktiot: Timotopi ja 640
Zeklerit saapui ja ensikokemukset ihan ok, kuuntelu sekä BT toimii ihan ok, istuvuus omaan päähän myös hyvä. Saunan viimeistely hommia tein missä piti katse olla jatkuvasti ylöspäin, kierrättävät napit ottaa kaulukseen ja kiertyy omineen.
Kierrättävät napit on kätevämmät kun painettavat, mutta talvivaatteissa ottaa haitallisesti kaulukseen, eli on jossain hommissa huonot, käytän jatkossa peltoreita tarvittaessa.

Taas menee yhdet helberkit kaupaksi! Kaverini soitti kun olin linkoilemassa lunta firmalla, kyseli olenko tallissa j kun ilmoitin ajavani avantilla 2500rmp lasissa niin haluaa samanlaiset:D
Hän tekee kalpeja polttomoottori halkojalla ja monesti joutuu sammutteleen konetta kun tulee puheluja.

Tuota onkos muilla ilmenny että kun puhuu siihen mikrofoniin niin hävis se häiriö suojaus??
Eli vastapuoli ei saa mitään selvää puheesta jos kone käynissä....

Pystyyköhän sen laittamaan pois päältä vahingossa? Hukkasin ohjeet...
Puhelin soi aika tiuhaan kun on ajelemassa ja siihen nämä hommasin.
Tuntuu myös että vaimennus ei ole päällä, vai olikos näissä kohinnan vaimennusta kuuloke puolella?

Rikki on särki elikkä kysele myyjältä - kohinavaimennus on puomi mikissä.
Kaiuttimiin tuleva ääni rajoitetaan 82db'n tasolle.
Tarkista patterit - saattaa olla vika virran vähyydessä!!!

JK. käyttöohjeesta ei muuta apua löydy :confused:

No niin tytön kanssa puhelu päälle ja kokeilemaan. Neppasin kyllä ensin sen johdon mikrofonista irti ja kysyin äänestä kuului kone mutta puheesta sai selvää. Laitoin johdon takaisin ja koneen ääni hävisi! Eli olikohan johto huonosti?
Sitten painelin virtanappulan alla olevaa jnappia ja mulle rupes kuulumaan koneen ääni enemmän läpi.
Joten tais olla johto vaan huonosti onneksi.:rolleyes::rolleyes:

• Tykkään
Reaktiot: Leppis
Törmäsin aika tuoreeseen kuulosuojainten testiin: https://www.byggahus.se/test-7-horselskydd-med-bluetooth-vilket-ar-bast

3M Peltor WS Alert XP slår konkurrenterna på fingrarna både vad gäller design, bekvämlighet, funktioner och ljuddämpning.

Var rädd om din hörsel

Du riskerar att få nedsatt hörsel om du utsätter dina öron för allt för starka ljud från t ex olika sågar, lövblåsen eller högtryckstvätten.

Du ska använda hörselskydd om den genomsnittliga ljudnivån är 85 dB eller mer under en arbetsdag, om den högsta ljudnivån är 115 dB eller högre, eller om den högsta kortvariga ljudtoppen under en arbetsdag är 135 dB eller mer.

Vi upptäckte att de tre hörselskydden från Zekler, Hellberg och Stihl har i stort sett samma skal och med samma hjässbygel i hårdplast, även om Zeklers har fler dealjer och är något mer arbetad. Det ligger nära till hands att misstänka att de kommer från samma fabrik i Kina.

Bosen Quiet Comfortit ovat muuten aivan mahtavat ja kevyet, mutta kun niissä ei ole puomimikkiä, niin vastaanottaja ei saa aina tarpeeksi hyvin selvää.

Tilasin ittelleni Zekler 412 RDB:t. Ensivaikutelma on aika jämäkkä, painava ja piukka. Noinkohan niitä jaksaa pitää 12h päässä yhtä soittoa...

Peltorin se uudempi, isompaan nuppiin sopiva sanka käy suoraan, hyvin kopioitu siis.
Kupujen välinen johto piti vaan vetää rumasti kun en viittiny alkaa katkaisemaan että olis saanu ujutettua pehmusteen sisään.

Piti ottaa ja lukea uudelleen tuo testi kun muistelin että siellä oli puhetta nappikuulokkeista ja niinhän siellä olikin. Testin mukaan ne toimisivat pääsääntöisesti hyvin kuulosuojainten korvikkeena vaikka niillä ei siihen tarkoitukseen hyväksyntää olekaan. Onko kenelläkään lukijoista kokemusta miten toimii käytännössä?

Asia kiinnostaa koska tavallisten kuulosuojainten kanssa ei voi käyttää kunnollista lakkia vaikka se olisi tarpeellinen talviaikaan. Olen itsekin miettinyt auttaisiko vastamelunapit asiaan. Ne on kuitenkin melko kalliita niin en ole viitsinyt ihan kokeilun takia ostaa.

Mä oon käyttäny paksua kypärähuppua kuulosuojainten kanssa, mistään ei tosin löydy sellaisia missä olis reikä korvan kohdalla. Kaikki tarttis itte tehdä...

Uusimmat keskustelut