Kytkentä 2 karanen vaihdettu 2x1 kara.... Ajopuoli. | AvantClub - Keskustelupalsta

tonic

Jäsen
Keskustelun aloittaja
30.8.2010
6
0
1
Tuli hankittua tuollanen Kingcat raato.

Koneesta oli paljon osia hukassa ja omaa viritystä oli tehty. Nyt hankittu uus tuplapumppu, uudet ajomoottorit ja letkuja.

Koneesen on vaihdettu 2-karasen ajolohkon tilalle joskus 2 1-karasta. Näkyy hyvin tuossa kuvassa. Letkut oli leväällään. Nyt haaroitin tyhmällä päälläni menot ja tulot molemmille ajolohkoille Kone liikkuu, kun molempia keppejä käyttää samaan aikaan, mutta jos vain toista, niin ei liiku mikään ajopuolella. Eli Öljy karkaa toisen venttiilin läpi takasin säiliöön.

3-karanen työlohko pelaa ja tuplanopeus pelaa. kunhan käyttää molempia.

Vrt. 2 karanen kuormaaja... molempia vipuja ei tarvi samaan aikaan, että jompikumpi toiminto toimii. aisat tai kippi.
Eli 2 karainen ainakin pelaa eritavalla,

Ja se kysymys... pitääkö 1 karaset lohkot olla sarjassa, että ne toimii, kuten 1 2 karanen??? Nyt ne on rinnan ja toiminta poikkeaa, vaikka sillä pystyykin ajelemaan.
Eikö sitten tee sitä, että kun vedän ekan lohkon venttiilin tappiin, niin toiselle ei mene mitään???
Suosiolla Hi-flexille ostamaan 2-karanen ja 1-karaset muuhun projektiin?

Taitais olla helpoin vaihtaa alkuperäiseen, niin sais tiukan uuden ajoventtiilin??? 120e sinne tänne enää missään tunnu tässä konkurssissa. :cool:
 

Liitteet

  • WP_20160821_14_51_43_Pro.jpg
    WP_20160821_14_51_43_Pro.jpg
    100,6 KB · Katselut: 3 421
  • WP_20161025_20_53_42_Pro.jpg
    WP_20161025_20_53_42_Pro.jpg
    89,6 KB · Katselut: 3 632
Hmmm..... Hi-Flexissä on myytävänä sarjakytkentänippaa, ja on venttiilokohtanen.... Noissa on kyljessä liittimet, mutta vaikuttas vaan toiselta tankkipaluulta. Taidanpa laittaa sen 2-karasen venttiilin.
 
Kysele hydrauliikka liikkeestä samalla moottorikäyttöön sopivaa venttiili.
Lähtee jouhevasti liikkeelle.
 
tonic sanoi:
Ja se kysymys... pitääkö 1 karaset lohkot olla sarjassa, että ne toimii, kuten 1 2 karanen??? Nyt ne on rinnan ja toiminta poikkeaa, vaikka sillä pystyykin ajelemaan.
Venttiileissä taitaa olla läpivirtaava keskiasento, joten öljyt karkaa 0-asennossa tankkilinjaan.
tonic sanoi:
Eikö sitten tee sitä, että kun vedän ekan lohkon venttiilin tappiin, niin toiselle ei mene mitään???
Näinhän siinä sarjaan kytkennässä tapahtuu, ensimmäinen lohko lopettaa läpivirtauksen ja kääntää sen moottorille.
tonic sanoi:
Suosiolla Hi-flexille ostamaan 2-karanen ja 1-karaset muuhun projektiin?
Joo moottorikäyttöön tarkoitettu 2-karainen on parempi.
Säätökaraan on tehty viiste tai pieni ura avautumisreunaan, helpottamaan liikkeelle lähtöä ilman ryntäystä.
 
Nyt on kingiä pikkuhiljaa kaunisteltu. Kojelauta tulee vielä turkkilevystä, niin saa keppien kumit kiinni.

Koneitakin on karttunut, kauha, piikit, kääntyvä aura, rehu/romukoura ja Ransomes leikkuri, mistä ei ole vielä hajuakaan, mitä siitä tekis.. joku murska/niittokone varmaan pitäisi väkertää.


Kohta vois tämän ja isekin 30hv hydrostaattitraktorin sitten vaihtaa siihen aina haaveilemaani linkkukoneeseen, kunhan sopiva löytyy kohdalle...

Joku palanut tms weidemann, shäffer tms olis kiikarissa.. mielellään kopillinen..
 

Liitteet

  • IMG_20170624_193923.jpg
    IMG_20170624_193923.jpg
    107 KB · Katselut: 1 591
  • koneita.jpeg
    koneita.jpeg
    157,2 KB · Katselut: 1 584

Uusimmat keskustelut