Lanat valmiiksi | AvantClub - Keskustelupalsta

samiaa

Jäsen
Keskustelun aloittaja
2.9.2012
32
0
6
Näyttää säätiedotteet sellaista, että pohjoisen pojat auraa jo huomenissa ja länsirannikko sitten perjantaina. Arvioivat että voi työntää jopa 30 cm märkää kunta rannikolla.

Kaivakaapas siis koneet talleista esille valmiiksi.

samiaa sanoi:
Näyttää säätiedotteet sellaista, että pohjoisen pojat auraa jo huomenissa ja länsirannikko sitten perjantaina. Arvioivat että voi työntää jopa 30 cm märkää kunta rannikolla.

Kaivakaapas siis koneet talleista esille valmiiksi.

Ei toi huono ennuste ollut, täälä Varsinais-Suomessa on melkeen 10cm lunta maassa nyt perjantai aamuna. Pakkasta -3 mutta lumi on ihan märkää. Jospa tästä päivän ajeluista (n.150 km) selviää liki slikseillä niin illalla Avantin kanssa auraamaan!

päivitys.... :lol:

Liitteet

• 2012-10-26 08.33.30.jpg
    2012-10-26 08.33.30.jpg
    97,5 KB · Katselut: 3 775
Nyt on suunnitelma valmis. 6mm piikkiketju mahtuu, mutta en oo löytäny vielä sopivan kokoista. IKH myy norjalaista ketjua ja ihan tuolle rengaskoolle. Tarvii vaan poistaa lokarit talveks jos ketjuja tarvii.

QAku sanoi:
....jos ketjuja tarvii.

Juu välttämättä ei tarvii, riippuu niin siitä millaisessa ympäristössä liikkuu ja millainen talvi tulee.

Itse hommasin ketjut ja niille pyörät viime talvena kun mökkimaisemiin tein talvitietä, aiemmin ajelin ilman.

Uskomattoman paljon ketjut lisäävät pitoa, varsinkin jos on jäistä alustaa.

Betoni pinnoille ketjut ovat myrkkyä ja siksi laitan ketjulliset pyörät vain tarpeen vaatiessa.
Helpot vaihtaa kun on valmis paketti minkä pyöräyttää alle ja kone nostaa itse itsensä.

Mä olen aurannut jo useita talvia ilman ketjuja. Lamellinurmirenkailla on ihan riittävä pito. On paljon mukavampaa aja siirrot ilman ketjuja...

Turussa on tosiaan nätti lumihanki. Ainoa vaan, näyttää siltä että ei ehdi auraamaan ennenkuin sulaa pois.

Himskatti, äkkiä kone liikkeelle! Auraustilaisuudet ei saa hukata!

Mä joudun vielä ajelemaan ympäripihaa tehden vähän niinkun kuivaharjoittelua lunta odottaessa. Arvaa onko polte kova!

Uusimmat keskustelut