Linkku vinkuu | AvantClub - Keskustelupalsta

EeroA

Jäsen
Keskustelun aloittaja
23.10.2008
43
0
6
Forssa
Tässä viikon verran tehnyt Avantilla risuhommia ja laittanut merkille, että kääntäessä tuppaa kuulumaan voimakasta vinkunaa enenevissä määrin. Kuullostaa tulevan edestä puomin alta. Mahtaako syy olla siinä, että hydrauliljy on hivenen alle minimin, vai pitääkö alkaa (muihinkin) huoltotoimenpiteisiin?

Niin, vekotin on -01 mallinen 528.

Täytyy muuten vaan ihmetellä, minkä verran sotkua moto saa aikaan muutamassa tunnissa.. Onneksi on ollut erinomaiset risunpolttokelit..

Rasvausta kannattaa harrastaa, etenkin kun kone on jatkuvasti tekemisissä lumen kanssa, joka sulaa lämpöisen koneen ympärillä ja vie voiteet mennessään.

Kurkista öljyn taso ja lisää jos on alle merkin alarajan. Jos öljyä alkaa kulumaan vaihtojen välillä, niin pese kone kunnolla ja ota myös pellit pois ja katso mistä vuotaa.

Maasturisti sanoi:
Rasvausta kannattaa harrastaa, etenkin kun kone on jatkuvasti tekemisissä lumen kanssa, joka sulaa lämpöisen koneen ympärillä ja vie voiteet mennessään.

Juurikin näin. Mulla oli vain muutama käyttötunti edellisestä voitelusta, kun alkoi myös vinkumaan. Kun käänsi ohjausta, aina vingahti. Runkonivelen rasvaus poisti kitinän. Olin ajellut lumihangessa sen verran, että ilmeisesti oli mennyt sulanutta vettä niveleen.

Yleinen ongelma noissa koneissa on että rasvataan liian harvoin. Pitäisi rasvata usein ja vähän jolloin epäpuhtaudet pysyvät poissa ja nivelet rasvattuina. Se on syy miksi asennutin keskusvoitelujärjestelmää mun koneeseen.

Joo, rasvauksen puutettahan se oli. Ei siitä mielestäni kauaa ole, kun kiersin nännit tuubin kanssa läpi, mutta niin vaan oli saranan kohdalta kuiva. Ennätin jo ounastella isompaakin vikaa, mutta jälleen kone osoitti luotettavuutensa (ja omistaja laiskuutensa) :twisted:

Uusimmat keskustelut