Luistoneston asennus | AvantClub - Keskustelupalsta

Jaskan Avantti

Jäsen
Keskustelun aloittaja
13.3.2023
3
1
3
Moikka,

Ostin luistonesto asennussarjan Avant 528+ vuosimalli 2002, eli vanhaan pelti koppa Avantiin. Onko joku asentanut tämmöiseen ja mihin kannattaa kiinnittää venttiili laatikon, rintapeltiin missä äänimerkki vai etumoottorien väliin ? Sarjassa ei tullut mitään kiinnitys rautaa mukaan, eli joutuu itse tekemään jos on tarvetta. Kuvia miten on asennettu otetaan mielellään vastaan, kiitos? Kuva sarja uudempaan koneeseen.
T. Jaska

Liitteet

• 043B8FE4-C287-4796-A5D2-31A50B245123.jpeg
    043B8FE4-C287-4796-A5D2-31A50B245123.jpeg
    274,9 KB · Katselut: 184
  • Tykkään
Reaktiot: mielpr
Moikka,

Ostin luistonesto asennussarjan Avant 528+ vuosimalli 2002, eli vanhaan pelti koppa Avantiin. Onko joku asentanut tämmöiseen ja mihin kannattaa kiinnittää venttiili laatikon, rintapeltiin missä äänimerkki vai etumoottorien väliin ? Sarjassa ei tullut mitään kiinnitys rautaa mukaan, eli joutuu itse tekemään jos on tarvetta. Kuvia miten on asennettu otetaan mielellään vastaan, kiitos? Kuva sarja uudempaan koneeseen.
T. Jaska
Tehtaalta kannattaisi varmaan kysellä ohjeita?

Olen kyllä kysynyt, on vaan tullut aika nihkeästi vastauksia. Kyllähän se johonkin saa mahtumaan mutta joutuu varmasti siirtää muutama hyde letku tieltä pois. Avantissa kun kaikki on vedetty vähän miten sattuu.

Kyllä sen pitäisi etumoottoreiden väliin mahtua. Letkuja joutuu sommittelemaan kohdilleen.
Mukana olevat letkut eivät pidemmälle yletä.

• Tykkään
Reaktiot: Jaskan Avantti
Jos 420 mallissa on lukko niin löytyykö samanlainen laatikko etupyörien välistä? Seurannut letkulinjoja mutta olen tullut siihen päätökseen että lukkoa ei ole ja pitäisi se asentaa. Kuinka tehtaalta saa tilattua?

Jos 420 mallissa on lukko niin löytyykö samanlainen laatikko etupyörien välistä? Seurannut letkulinjoja mutta olen tullut siihen päätökseen että lukkoa ei ole ja pitäisi se asentaa. Kuinka tehtaalta saa tilattua?
Koneen sarjanumero ylös ja soitto tehtaalle

• Tykkään
Reaktiot: Leppis
Sarjanumerolla tehtaalla tietävät jos uutena asennettu. Sijainti voi 400-sarjassa olla muuallakin, en tunne konetyyppiä.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, mihin tuota "lukkoa" tarvitaan? Oman kokemukseni mukaan meno loppuu, kun pyörät ovat uponneet ja kone makaa mahallaan. Pois pääseen hydrauliikalla ja hikoilemalla, lukolle en ole keksinyt käyttöä.

No jos vähänkään epätasaista maata niin ilman lukkoa meno loppuu ensimmäiseen kiveen tai kantoon ja liukkaalla jakaa vetoa neljään pyörään eikä kahteen...

• Tykkään
Reaktiot: Jaskan Avantti
No jos vähänkään epätasaista maata niin ilman lukkoa meno loppuu ensimmäiseen kiveen tai kantoon ja liukkaalla jakaa vetoa neljään pyörään eikä kahteen...
Jos ajonvapautus on unohtunut päälle, kone käyttäytyy noin. Muuten menoa on (ainakin toistaiseksi) riittänyt ja matka on pysähtynyt ainoastaan tilanteisiin, joissa pyörivien pyörien lukumäärä on menettänyt merkityksensä.

Liekö minulle sattunut poikkeuksellisen hyvä yksilö -ehkäpä hyvityksenä siihen osuneesta surkeasta pintakäsittelystä?

Ei mulla ainakaan ole kuin yksi nappi joten en tiedä kuinka voin unohtaa ajonvapautuksen päälle. Mulla nappi kojetaulussa, ei joikkarissa...

Ei mulla ainakaan ole kuin yksi nappi joten en tiedä kuinka voin unohtaa ajonvapautuksen päälle. Mulla nappi kojetaulussa, ei joikkarissa...
Minulla (420) on ajonvapautukseen vipukytkin, joka on joskus lipsahtanut "ON"-asentoon --- tai unohtunut, jos sitä on nurmikurvissa käyttänyt.

Jos lukko olisi tarpeellinen, olisin sen ostanut. Vielä ei ole tullut tarvetta.

Omassa koneessa on takarungossa todennäköisesti tuo ajonvapautusventtiili ja mulla on sellainen käsitys että koneessa jossa on tuo ajonvapautusventtiili ja lukkoventtiili niin molemmat lukitaan samalla napilla. Olettaisin että tuo ajonvapautus on aina auki kunnes lukkoventtiili suljetaan. Ainakaan kone ei "rypistä" yhtään edes soraa lukko auki ajaessa. Viisaammat ojentakoot tietämätöntä. Molemmissa koneissa on mulla ollut lukkoventtiili ja toiminta sama...
Täytyy tutkia sähkö- ja hydrauliikkakaavioita.

Itse asiassa kun taas kääntää pään oikeen toimiin niin tuo lukkoventtiili on ainoastaan virtauksenjakaja ja sen toiminta ohitetaan ajonvapautusventtiilillä. Lukkoventtiiliin ei tule sähköä, se toimii aina.

• Tykkään
Reaktiot: Leppis
En ole vielä soitellut tehtaalle kun työt haittaa harrastuksia. mutta luulisin että omassani on työtehopaketti, ainakin löytyy jousitettu istuin ja lohkolämmitin jotka kai on joskus kuulunut pakettiin? Olkoon kytkin kummassa asennossa vaan niin nurmikko ei mene rullalle ainakaan niin radikaalisti kuin 220 ajovapautus päällä/pois. Mutta jos jää jonnekkin sutimaan niin saman puolen renkaat sutii. Asiaan ehkä ei liity mutta kun seurailin letkuja ja johtoja niin mitä tanko menee takarenkaiden välissä johon menee raja kytkin ja johto? Oli piuha irti..

tanko menee takarenkaiden välissä johon menee raja kytkin ja johto? Oli piuha irti..
Rajakytkin varoittelee ylikuormasta. Summeri soi, kun takapyörät alkavat irrota maasta.
Kurkkasitko etuajomoottoreiden väliin, onko siellä luiston esto boxia?

Moikka,

T. Jaska

Terve, Jaska...
Onnistuiko venttilin asennus? minulla vanha peltikoppainen 520 ja ohjeet projektiin olisi kova juttu...

Uusimmat keskustelut