Noniin koeajot ajettiin ja kauhahan toimii tarkoituksessaan ihan mainiosti. Ainakin kun paremmasta ei tiedä :lol:
Mitat on vielä ottamatta, muistista kaivettuna leveys on 151cm, korkeus 75cm ja syvyyttä toiset 75cm.
Materiaalina 4mm teräslevy n. 3 neliömetriä, 40x40x4mm kulmarautaa verkon ylä- ja alareunana ja huulilevy 8x80mm kulutusterästä. Verkko on pienisilmäistä mutta toimii tarkoituksessaan, eli lumi pysyy kauhan puolella ja verkon läpi näkee hienosti missä kauhan etureuna menee.
Vahvikkeet kauhan sisällä ovat 4mm levystä kotelorakenteella. Ilmeisen tukeva on noinkin ja jopa vähä kevyempi kuin vaikka 10mm levystä tehtynä. Lisänä paksumman levyn työstäminen noihin muotoihin rälläkällä olisi ollut tuskaa.
Muotoilussa ideana oli tehdä kauhasta vähemmän syvä ja vastaavasti hakea tilavuutta korkeudesta. Näin painopiste pysyy ehkä vähän lähempänä konetta ja toisaalta lumikasasta kauhaistessa ei kasan sisään tarvitse paljoa päästä että kauha jo täyttyy.
Kauhallinen tavaraa, suht kevyttä ja hienojakoista pakkaslunta. Täyden kauhallisen hiukan tiivistynyttä pakkaslunta jaksoi ja uskalsi nostaa ylös ja zoomin ulos eikä kaatumisvaroitin vielä älähtänyt, kun liikkeet pysyvät varovaisina ja rauhallisina. Hätäilemällä varmasti olisi kippi lähellä.
Viimeisenä huomiona pikakiinnitys palikat olivat ilmeisesti hiukan väljemmän pään toleranssissa, senverran kauhan painolla ja pituudella tulee jo ylimääräistä liikehdintää. Eikä välystä siis puomissa ainakaan pitäisi vielä olla, alle 50 tunnin ajoilla. Mietin että miten noita välyksiä kiinnikkeistä voisi vähentää, esim 2mm levyn palat tukipintoihin. Ei kai siitä kuitenkaan haittaa olisi jos ei turhia välyksiä olisi klonksumassa, erityisesti kauhaa tyhjäksi ravistellessa.