Messuille menijöitä? | AvantClub - Keskustelupalsta

Masi

Jäsen
Keskustelun aloittaja
29.3.2010
144
0
16
Onko joku menossa ens viikolla messuille? Ajattelin joku paivä piipahtaa kattomassa tarjontaa.

Mitkä messut ovat menossa?????

Edit. Ensi viikko tarkoittaa Vihertek! Elin väärässä viikossa= luin huonosti Masin viestiä!

Kuulostaa hyvältä. Messujen sivujen mukaan perjantai on koululaispäivä, mut sillä ei lienee suurempaa merkitystä.

Voipi olla etten kerkiä ihan kymmeneksi messuille, menee lähemmäs puoltapäivää.

Avantin osastolla käynti sai taas ajatukset laukkaamaan ja ostoslistaan lisäyksiä, uudistunut kombikauha ja 420:n poskipainot voisi ainakin hankkia. Keinonurmienhoitokalustokaan ei välttämättä olisi huonovaihtoehto. Jostain täytyisi vaan taas saada hieman katetta tilille. :lol:

Masi sanoi:
... 420:n poskipainot ..... Keinonurmienhoitokalustokaan .....

Olipa hyvä etten tullut lähteneeksi noille messuille. Olisi tietänyt lisähankintoja :lol:

Onko mitään lisätietoa etenkin noista painoista ? Kuvaa ??

MRJ sanoi:
Kiinnostaa myös nuo painot. Käyvät ilmeisesti myös 520 malliin, kun sama takarunko...

Onko?

Eikö 500 ja 600 mallissa ole sama takarunko mutta erilainen hydraulikka? Mä luulin että 400 oli pienempi rungoltaan.

Mutta mua myös kiinnostaa nuo 420 poskipainot! Jäi multa huomaamatta ihan kokonaan!

Uudessa hinnastossa hinta oli muistaakseni 285€ sarja. Kuvaa en ottanut, kun en ole vielä siirtynyt älypuhelinaikaan... Ja Kombikauha oli parin tonnin huittella. Siinä puristus tehty kahdella sylinterillä ja ohivirtauksella joten voi ottaa paremmin epämääräisiä kappaleita kyytiin.

MRJ sanoi:
520 ja 420 on mun mielestä sama, mut 528 on sama kuin 630 jne. Vertaile vaikka peräylityksiä...

500-sarjan koneet tehty samoilla rungoilla, kun taas 600-sarjalaiset on takarungostaan hieman pitempiä.
Akseliväli on molemmissa sama, 400-sarjassa kymmenen senttiä lyhyempi.

400-sarjalaisissa onkin sitten kaikkein lyhyin peräosa, joten isommat sivupainot eivät ole käyneet. Kai ne olisi olleet liian painavatkin.

Masi sanoi:
Uudessa hinnastossa hinta oli muistaakseni 285€ sarja. Kuvaa en ottanut, ....

Harmi. Muistatko paljonko ne painoivat ?

Leppis sanoi:
400-sarjalaisissa onkin sitten kaikkein lyhyin peräosa, joten isommat sivupainot eivät ole käyneet. Kai ne olisi olleet liian painavatkin.

Vähän turhan kevyt perä on mun mielestä yks 420 ongelmista. Kahdella takapainolla koneen saa vielä aika helposti kaatumaan nokilleen ottamalla kauhaan ylisuuren lastin. En oo kokeillut paljonko taakse vois punttia pistää lisää ennen kuin etupyörät nousisivat ilmaan ilman työlaitetta ja/tai ohjattavuus kärsisi. Siks noi lisäpainot todellakin kiinnostaa. Mikäli Planeetta järjestää vielä syksyn/talven aikana tehtaalla tapahtumaa/vierailua, niin viimeistään silloin tarttee koettaa saada sarja mukaan ;)

Mullakin on vain takapaino koukun kera takana joten sinne kyllä mielellään laittaisi vähän lisää. Poskipainot on siinä mielessä hyvät että ne tulee lähempänä akselia jolloin eturenkaiden keuliminen ei ole yhtä herkkää.

STEFFE sanoi:
Mullakin on vain takapaino koukun kera takana joten sinne kyllä mielellään laittaisi vähän lisää. Poskipainot on siinä mielessä hyvät että ne tulee lähempänä akselia jolloin eturenkaiden keuliminen ei ole yhtä herkkää.

No saman verranhan se vähentää nostokykyyn lisäävää vaikutusta.

Masa sanoi:
STEFFE sanoi:

No saman verranhan se vähentää nostokykyyn lisäävää vaikutusta.

Tosiaan mitä lähempänä takasivupainot on takarenkaita, sitä vähemmän ne keventävät etupäätä.
Määräänsä enempää ei voi takapainoa laittaa. Ei pysty painattamaan kauhalla maata vasten esimerkiksi lopputasailuissa.
Sivupainot vakauttaa konetta myös sivusuunnassa, etenkin koneen ollessa linkussa nostokykyjensä rajoilla.

En löytänyt 2014 hinnastosta moisia poskipainoja?

On vain nuo mitkä sopivat 528 ja isompiin...

520 ja 420 on vieläkin samalla takarungolla :D
420 lyhyempi akseliväli johtuu lyhyemmästä eturungosta, jonka takia siellä ei ole tilaa vakaajallekaan.
528 on pidemmällä takarungolla, eli samalla kuin 630, kuin 520, siksi sihen sopii nuo isot poskipainot...

Oliko sulla Steffe vielä tuo 420 sillä kevytpuskurilla? Voin kuvitella miten siinä on aina perä ilmassa, kun se on usein omassakin 520, vaikka mulla tuo iso puskuri ja 2 lisäpunttia :)

MRJ sanoi:
Oliko sulla Steffe vielä tuo 420 sillä kevytpuskurilla? Voin kuvitella miten siinä on aina perä ilmassa, kun se on usein omassakin 520, vaikka mulla tuo iso puskuri ja 2 lisäpunttia :)

420 mallissa ei ole "isoa" puskuria vaan sellainen kevyt. Ja siinä mulla on 1 n.30kg puntti koukulla. Mutta saisi olla vähän enemmän. Timbermanilla on kuistaaksen kaksi punttia ja kuulemma on melko hyvä ratkaisu. Poskipainot vaan tulisi lähempänä akselia mikä olis parempi ratkaisu!

Joo, mulla nyt kaks painoa. Aluksi oli vaan yks. Toinen paransi tilannetta huomattavasti, mutta edelleen saisi painoa olla takana lisää. Kolmas paino vois kuitenkin tehdä etupäästä ilman työlaitetta vähän turhan kevyen. Se myös lisäisi jonkin verran koneen pituutta, mikä on mun mielestä huono asia. Noi poskipainot kyllä kiinnostaa, vaikka ne todennäköisesti lisää jonkin verran takarungon leveyttä takapyörien takaa. Siksi olisikin mielenkiintoista nähdä niistä kuvia kuinka ne on muotoiltu.

Yksi hyvä ratkaisu 420-koneisiin olis lisätä painoa takapuskurin sisäpuolelle. Siellä on yllättävän paljon tyhjää tilaa. :shock:

Joo tonne takapuskurin sisälle olen suunnitellut laittaa muutamia lyijytiiliä.
Homma vielä suunnitteluasteella, tilaa siellä on tarpeeksi.

Terv KaiK

MRJ sanoi:
En löytänyt 2014 hinnastosta moisia poskipainoja?

On vain nuo mitkä sopivat 528 ja isompiin...

520 ja 420 on vieläkin samalla takarungolla :D
420 lyhyempi akseliväli johtuu lyhyemmästä eturungosta, jonka takia siellä ei ole tilaa vakaajallekaan.
528 on pidemmällä takarungolla, eli samalla kuin 630, kuin 520, siksi sihen sopii nuo isot poskipainot...

Painot oli kiinni 420:ssä paikalla oli uunituore hinnasto, jota en amaröörimäisesti muistanut ottaa, kuntuli hoppu kotio. :evil:

Uusimmat keskustelut