Mikä anturi painesuodattimen jalassa | AvantClub - Keskustelupalsta

jaket

Jäsen
Keskustelun aloittaja
14.9.2010
5
0
1
Moi,

Mikä anturi mahtaa olla painesuodattimen jalassa? Kyseessä vm 2007 216 mutta samaa painesuodattimen jalkaa taitaa olla muissakin.



Saisiko tästä jonkin lisäominaisuuden kytkettyä?
 

Liitteet

  • A216.jpg
    A216.jpg
    124,4 KB · Katselut: 1 680
Huolto voi korjata, mutta käsittääkseni tuo on varaus sähköiselle ylipainerajalle/tukkeutumis ilmaisimelle!
 
Kiitoksia! Jotain tälläistä epäilinkin.

Tuohon voisi vaikka kytkeä summerin jos suodatin sattuisi menemään ennenaikaisesti tukkeeseen. Tämä peli kun on sen verran vähäisellä käytöllä että huolto-ohjelman mukaiseen vaihtoväliin kuluu 5..6 vuotta aikaa.

Moottorin öljynpaineanturille laittelin valon kun moottorissa oli sille valmiiksi anturi. Kiva löytää tälläisiä lisäominaisuuksia.
 
Tuohon voisi vaikka kytkeä summerin jos suodatin sattuisi menemään ennenaikaisesti tukkeeseen. Tämä peli kun on sen verran vähäisellä käytöllä että huolto-ohjelman mukaiseen vaihtoväliin kuluu 5..6 vuotta aikaa.

Tarkemmin sanottuna huoltoväli on näissä ennen 2015 valmistetuissa koneissa hydrauliöljyn ja suodattimien osalta 200h tai 1 vuosi.
 
Huolto sanoi:
Tarkemmin sanottuna huoltoväli on näissä ennen 2015 valmistetuissa koneissa hydrauliöljyn ja suodattimien osalta 200h tai 1 vuosi.

Ainakin laitteen käyttöohjekirjan mukaan suodatin vaihdetaan 200h välein ei vuosittain. Niin tai näin, esim. 40h ajetun suodattimen vaihdolle en näe mitään perustetta. Öljyt olen vaihdellut parin vuoden välein kondenssiveden poistamiseksi.
 

Liitteet

  • A200.jpg
    A200.jpg
    33,1 KB · Katselut: 1 487
Ainakin laitteen käyttöohjekirjan mukaan suodatin vaihdetaan 200h välein ei vuosittain. Niin tai näin, esim. 40h ajetun suodattimen vaihdolle en näe mitään perustetta. Öljyt olen vaihdellut parin vuoden välein kondenssiveden poistamiseksi.

Isompien mallien huolto-ohjelma vaatii vuosittaisen hydrauliöljyn vaihdon, johtuen juuri kondenssivedestä. Tietenkin jos kone on lämpimässä tallissa ja ei alttiina lämmönvaihteluille, ei kondenssivettä pääse kertymään. Kondenssivesi on siitä ovelaa ettei se näy helpolla kun se on painuneena tankin pohjalle. Pahimmillaan jos vettä on kertynyt runsaasti, vesi ja hydrauliöljy sekottuvat ja muodostuu margariinia. Huoltohallille tulee ajoittain koneita joissa vähäiseen käyttöön vedoten ei ole hydrauliöljyjä vaihdettu. Tosin tuota vähäistä käyttöä on saattanut kertyä yli 900h sitten viime vaihdon :shock:
 

Uusimmat keskustelut