Moottorin akselin lyhentäminen | AvantClub - Keskustelupalsta

Projektaattori

Jäsen
Keskustelun aloittaja
27.2.2016
9
0
1
Tuli hankittua liukuohjattu projekti (ei Avant) jossa oli tapahtunut konerikko. Uudessa moottorissa (tuli projektin mukana) on kuitenkin liian pitkä akseli eikä se mahdu hydraulipumpun sisään. Siitä pitäisi katkaista sellainen kolmisen senttiä pois jotta hydraulipumpun saa moottorin runkoon kiinni.

Onko jollakulla kokemusta vastaavasta? Voiko katkaista ihan rälläkällä? Tai keksiikö joku miksi ei voisi katkaista?

Tervetuloa mukaan Planeetalle Projektaattori :)

Mahtuuko Wiljamiin lisäpala moottorin ja pumpun väliin?
Ei kai mitään estettä katkaisuun, rälläkkä voi polttaa akselin siniseksi ja stefan.
Akseli katkeaa ehkä rautasahalla, "rosvosahalla". Viilalla tuntee onko karkaistu.

Leppis sanoi:
Tervetuloa mukaan Planeetalle Projektaattori :)

Mahtuuko Wiljamiin lisäpala moottorin ja pumpun väliin?
Ei kai mitään estettä katkaisuun, rälläkkä voi polttaa akselin siniseksi ja stefan.
Akseli katkeaa ehkä rautasahalla, "rosvosahalla". Viilalla tuntee onko karkaistu.

Kiitos Leppis.

Hyvin arvattu Wiljamiksi.

Laippaa itsekin mietin toisena vaihtoehtona.. En vain oikein itse omaa metallintyöstökokemusta niin paljoa että osaisin sellaisen tehdä itse. Lieköhän sellaisia saa valmiina? Tai edes puolivalmiina?

Toinen pieni haaste on tosiaan se että tuossa Wiljamissa on se pumppu suoraan kiinni tankissa todella lyhyellä letkunpätkällä. Kyllähän sekin ehkä vaihdettavissa olisi mutta "oikeassa paikassaan" pumppu olisi suoraan moottorissa kiinni.

Katkaisussa rautasaha voisi olla "kevyempi" ratkaisu tosiaan tuon lämmöntuoton takia..

Rakennetta sen paremmin tuntematta, niin itse katkaisisin rälläkällä vaan pikkuhiljaa ja vaihtaisin stefan jokatapauksessa kun kone kerran on irrallaan.

Kiitos kaikille vastauksista/kommenteista. Päädyin sahaamaan akselin poikki puukkosahalla. Meni vaivattomasti eikä pahemmin lämmennyt. Stefaa en ajatellut vaihtaa kun kone on ihan uusi.

Nyt on kuitenkin ensimetrit ajettu ja kone toimi odotetusti. Vähän pientä vuotoa hydraulipuolella joka pitää vielä selvittää. Sit sähköpuoli vielä jotta saa valoa eteen ja taakse.

Uusimmat keskustelut