Myrskypuita | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
NBäyttää siltä että saman verran on mennyt puita myrskyissä tänä sysksynä kuin Tapanioni myrskyssä meni kerralla! Loppua ei näy. Taitaa mulla olla vielä 7 tai 8 jäljellä metsäässä mistä tiedän…

On tuo kiinalainen ollut tiukalla koko syksyn ja käyttöä vinssille ja kouralle on ollut! Olen pinonut ne yhteen paikkaan jatkokäsittelyä varten. Vaikkaan että kun ne uuttuvat vielä isää tuohon kasaan niin kasa on 3x2x2.6m, Eli vähäksi aikaa on polttopuuta taas...

Liitteet

• träd.JPG
    träd.JPG
    93 KB · Katselut: 4 541
Vähän vielä puita pinoon lisää, niin ei pääse vintin silta pettämään. :D

Älähän huoli, eiköhän me jostain löydetä sulle talkooapua puuhommiin.

Kyllä niitä vielä tulee. Jos vaikka hakisi muutamat lisää huomenna... Ja ylihuomenna...

Siinä olisi kyllä harjoittelukappaleita innokkaille!

No niin. Myrskypuut rupee olemaan voitonpuolella. Osallehan sain mainiosti apua kun pidettiin puupäivä huhtikuussa. Nyt on loputkin haettu(olen liikkunut silmät kiinni ettei löytäisi enempää....) ja pilkottu. Enää n. 2m3 pinoaminen jäljellä. Sopivasti prokkista la aamupäiväksi! Äsken kävin 2 häkkiä, eli 2 m3 täyttämässä.

Nyt ei voi kun toivoa ettei tulisi niin kovia myrskyjä tänä vuonna tai sitä seuravan vuonna että saisi vähän poltta välillä. Puita kun tuppaa menemään niin vähän kun aurinko porottaa hyvin tähän aikaan vuodesta vielä! :p

EsaH sanoi:

Kaikki mitä se syö menee sinne.... Eli polttopuita tehdään vain yli n.12 cm puista. Kävin päivällä 6 ohutta(tyvestä 20cm puita korjaamassa pois. Joka paikka(kaikki varastot) on täynnä polttopuuta ja kaikki häkit täynnä joten nämä annoin kaverille!

Nyt ei tarttis tulla yksikään myrsky enää tänä vuonna! Eikä ensi vuonnakaan ja mielellään ei sitä seuraavanakaan....

Uusimmat keskustelut