Nurmikon ilmain | AvantClub - Keskustelupalsta

Jiihaa

Jäsen
Keskustelun aloittaja
16.10.2016
19
1
3
Tervehdys foorumilaiset,

Onko kukaan askarrellut itselleen nurmikon ilmainta, ja jos on, minkälaisista osista?

Itse katselin että Biltemassa olisi tuollainen suht edullinen 79 e nurmikon ilmain puutarhatraktroreille, josko sen aisat irrottelisi ja hitsailisi lopun kiinni työlaite adapteriin (https://www.biltema.fi/vapaa-aika/p...jat/nurmikon-ilmaajapuutarhajyrsin-2000034349).

Tarkoitus olisi paria pienehköä pihaa ilmailla 225:n kanssa kerran kesässä, joten tuo Avantin oma on hieman liian järeä siihen.

Itsellä kun noita Hussen raidereita on niin mulla on Hussen sellainen tähtipiikkipyörä hinattava ilmaaja. Päälle laitan rivin 30x30 cm betonilaattoja jolloin se uppoaa lähes akselia myöten sisään. Toimii hyvin ja oli suhteellisen edullinen. Toki versio on sellainen missä voi vaihtaa ilmaajan repijäksi ja vaikka mihin. Mutta löytyy ihan perusversio missä ei voi vaihtaa "työlaitetta" ja silloin hinta on selvästi huokeampi. Mutta en itse lähtisi muuttamaan Avantin keulalle sopivaksi(ei edes 200 sarjaan) sillä ei ne ole tehty sellaisille voimille/painoille. Menee vaan rikki. Mutta hinattavana toimii hyvin ja pääsee hyvin peruuttamaan nurkkiin jne. Tuon linkin mukainen idea siinä mun versiossakin on.

• Tykkään
Reaktiot: Jiihaa
Tuollainen mulla on. Ja tosiaan tuon työlaite tangon voi vaihtaa toiseenlsiseen tässä samassa rungossa.

Liitteet

• 90D6E4B2-6DFC-4487-9137-15702954C69A.jpeg
    90D6E4B2-6DFC-4487-9137-15702954C69A.jpeg
    130,7 KB · Katselut: 293
kiitoksia vinkeistä, saattaa tosiaan olla fiksuinta pitää hinattavana versiona, laittamalla vain tuon vetokidan siihen. Näyttää hieman paremmalta tuo Steffen versio, varmasti myös tosin näkyy hintalapussa vs Biltema.

Se on selvä että näkyy. Se on niinkuin yksi hinattava työlaiterunko mihin sitten saa erilaisia härpäkkeitä. Mulla on se ilmaus tähtiakseli sekä sellainen jousipiikki sammaleen poistaja. Koko paketti varmaan oli yli viisinkertainen tuohon Biltema versioon. Mutta hinta ei kyllä vaikuta tässä tapauksessa toimintaan. Tuo Bilteman tähtipyörä toimii varmasti ihan yhtä hyvin!

Uusimmat keskustelut