Ohjauksen kirkuminen | AvantClub - Keskustelupalsta

Juhani

Jäsen
Keskustelun aloittaja
25.10.2011
943
357
63
Osaako joku kertoa, että miksi 420:en ohjaus välillä "kirkuu" ja mutuna varsinkin oikealle kääntäessä?
 
Olisiko nivelten väliin jäänyt jotain ylimääräistä? Tai tappien rasvaus on epäonnistunut, keskinivelen etenkin.
Ohjaussylinterin suojana pohjassa on plootu. Helppo irrottaa alapuolelta.
Siellä välissä voi olla törkyä ja näkee onko muuten paikat kunnossa!
 
Minusta ääni tulee hydrauliikasta, eli ei ole mikään rohiseva ääni vaan semmoinen "vaikertava" kirkuna?
 
Samaa "vaivaa" on minunkin 630:ssä, mutta luulen että se on ominaisuus. Öljy virtaa kapeasta raosta ja pitää ääntä, ainakin itselläni silloin kun vauhtia on paljon ja vaaralliset tilanteet sitä myöten turhan lähellä. Kun ajelee hissukseen, eikä käännä jyrkästi, niin "vaiva" poistuu ainakin allekirjoittaneen härvelistä.

Ilmeisesti kyse on siitä että joku venttiili jakaa öljyvirran tasaisesti eri pyörille antaen osittaisen 4-vetolukon vaikka varsinainen lukko ei olisikaan päällä (näin siis jos koneessa 4-vedon lukot ja vapautukset).

Erityisesti oikealle käännettyä konetta nopeasti peruuttaessa tämän virtausrajoituksen huomaa myös moottorin rasituksesta.
 
Jotenkin tuntuu myös siltä, että lämpimänä tekee moista useammin? :roll: