Omavalmiste | AvantClub - Keskustelupalsta

PHJ

Jäsen
Keskustelun aloittaja
15.10.2013
96
1
8
Rovaniemi
Tuollaiset Trukkipiikit sain tehtyä. Valmistettu RHS 80mm x 40mm x 5mm ja latta 10mm x 80mm

Liitteet

• Trukkipiikit.pdf
    85,8 KB · Katselut: 660
Tasoitusritilä. Valmistettu RHS 60mm x 30mm x 4mm ja latta 8mm x 60mm

Liitteet

• Tasoitusritilä (640x480).jpg
    Tasoitusritilä (640x480).jpg
    69,4 KB · Katselut: 4 928
Adapteri täytyi tehdä kun 300 sarjalaisen kauhan sai halvalla

Liitteet

• Adapteri (640x480).jpg
    Adapteri (640x480).jpg
    102,8 KB · Katselut: 4 772
Nostopuomi siirtoavustimella (vetokoukulla) RHS palkki 100x100x5 ja latta 10x200

Liitteet

• Nostopuomi (640x480).jpg
    Nostopuomi (640x480).jpg
    116,1 KB · Katselut: 4 639
200-sarjalaiseen nostopuomi! :eek:

Minkä verran sillä kärsii nostaa? Onko sulla lisäpainoja persiissä enempi kuin muilla? Millaisia?

Ja saako noita pelkkiä kiinnikekorvakkeita irrallaan? Vai miten tossa kuvassa näyttää että olisi ikäänkuin nostopuomissa erikseen hitsatut kiinnikekorvakkeet. Ja tietysti se alareikäkin pitää olla..

Mutta pirun hyvännäköistä jälkeä! Hianoo!

Hienot laitteet PHJ onkin rakentanut.
Mitähän sieltä vielä löytyy, näitä kun ilmestyy noin tipoittain :lol:
Onko Rovaniemellä vielä lunta jossain varjoisessa paikassa?
Hyvin kiiltelee tasoitusritilä valkoista lunta vasten.

jets sanoi:
200-sarjalaiseen nostopuomi! :eek:

Minkä verran sillä kärsii nostaa? Onko sulla lisäpainoja persiissä enempi kuin muilla? Millaisia?

Ja saako noita pelkkiä kiinnikekorvakkeita irrallaan? Vai miten tossa kuvassa näyttää että olisi ikäänkuin nostopuomissa erikseen hitsatut kiinnikekorvakkeet. Ja tietysti se alareikäkin pitää olla..

Mutta pirun hyvännäköistä jälkeä! Hianoo!
165 kiloa kestää olla kuulalla painoa kun ei ollut pyöräpainoja. Nyt on aatuun laitettu taakse pyöräpainot, niin varmaan ainakin 200kg nousis. Puomi on 1200 pitkä. Noita pikakiinnikkeitä voi tilata tehtaalta

Leppis sanoi:
Hienot laitteet PHJ onkin rakentanut.
Mitähän sieltä vielä löytyy, näitä kun ilmestyy noin tipoittain :lol:
Onko Rovaniemellä vielä lunta jossain varjoisessa paikassa?
Hyvin kiiltelee tasoitusritilä valkoista lunta vasten.
Nyt ei ole kasapäin lunta, mutta nyt kun juhannus on ohi niin päivät alkaa lyheneen ja kohtahan se on taas talvi. Tuo kuva on otettu talvella kun sain tuon tehtyä. Nyt tasoitusritilä on ollut käytössä ja täytyy sanoa että voittaa rautaharavan 10/0.

Kantoja ja kiviä on pengottu maasta. Kaivinkoneen lisälaite

Liitteet

• Kantokoukku (640x480).jpg
    Kantokoukku (640x480).jpg
    93,7 KB · Katselut: 4 326
Ojakauha kaivinkoneeseen. Ei piiriojien kaivuun vaan omakotitontille rajaojat

Liitteet

• IMG_0118 (640x480).jpg
    IMG_0118 (640x480).jpg
    93,3 KB · Katselut: 4 161
Onko teillä niille lyötäville sokille jotain muuta ratkaisua, meinaan jos haluaisi vaihtaa kauhaa tms. hieman useammin? Meinaan niiden lyötävien kanssa menee hermot ja ainakin minun kaivurissa ne on niin vaikeassa asennossa!! :(

Olen itse hoonannut kauhojen korvakkeet sen verran että rasvattu tappi menee työntämällä paikalleen. Eikai tuohon muuta ratkaisua ole kuin laittaa jokin pikakiinnike, jos haluaa tappihommista eroon...

MRJ sanoi:
Olen itse hoonannut kauhojen korvakkeet sen verran että rasvattu tappi menee työntämällä paikalleen. Eikai tuohon muuta ratkaisua ole kuin laittaa jokin pikakiinnike, jos haluaa tappihommista eroon...

Millaiset sokat sinulla on?

Juhani sanoi:
MRJ sanoi:

Millaiset sokat sinulla on?
Minulla on kauha kiinni rengassokalla ja sokan alla on prikka.

Tekokeskessä on edelleen kauhan pikakiinnike. Osat on leikkautettu, mutta ei ole kerennyt vielä hitsata kasaan. Lisäksi täytyy tehdä joka kaivinkoneen kauhaan/ työlaitteeseen omat tapit, jotka on koko ajan paikalla. Tuossa kanto/kivikoukussa on M10 pultti jolla saa tapit lukittua. Samanlaisen lukituksen voi tehdä kaikiin kauhoihin. Ei tarvi sokkien kanssa temppuilla.

Liitteet

• IMG_0137 (640x480).jpg
    IMG_0137 (640x480).jpg
    56,3 KB · Katselut: 3 243
  • IMG_0138 (640x480).jpg
    IMG_0138 (640x480).jpg
    74,2 KB · Katselut: 3 242
Niin joo, tapissa on sitten rengassokka lukituksena. Uutena oli myös prikat, mutta ne jätin pois heti. Ei tuota kauhaa ainakaan itsellä tule kauhean usein vaihdettua, vähäisen käytön takia, joten ei tappisulkeiset ainakaan itseä haittaa. Eikä tuossa kauhan vaihdossa mene kuin 5minuuttia, jos pitää alkaa vaihtaa...

Nuo trukkipiikit on vallan hienot.. Kuvasta tulkittuna olisi vielä säädettävä leveys? Ei sulla sattuis olemaan tarkempia kuvia? Jotain tuollaista pitäisi itsekin ehkä kyhätä jossain vaiheessa.

Projektaattori sanoi:
Nuo trukkipiikit on vallan hienot.. Kuvasta tulkittuna olisi vielä säädettävä leveys? Ei sulla sattuis olemaan tarkempia kuvia? Jotain tuollaista pitäisi itsekin ehkä kyhätä jossain vaiheessa.
Leveys on säädettävä. Kokonaisleveys metri. Piikit 1,2 metriä pitkät ja 0,6 metriä korkeat. Ei ole piirrustuksia. Raaka-aineena on ollut 1 kpl 6 metrin salkoRHS 80x40x5 teräspalkkia ja lattaa 10x80 6 metrin salko (ei mennyt kuin vajaa 3 metriä) RHS palkki on katkottu niin ettei siitä jäänyt yhtään hukkaa. Liuku (rungon ja piikkien luikuosat) on rakennettu 10x80 latasta. Avant tecnolta pikakiinnike.

Lisälaite trukkipiikkeihin

Liitteet

• IMG_1786 (400x300).jpg
    IMG_1786 (400x300).jpg
    34 KB · Katselut: 1 917
  • IMG_1788 (400x300).jpg
    IMG_1788 (400x300).jpg
    33,4 KB · Katselut: 1 933