Onko kokemuksia sähköyhtiöiden siivoomisesta linjoja pitkin? | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Kävin tuossa tekemässä valvonta kierros myrskypuista ja ei niitä ollut kun 5-6 kpl mutta sähköyntiö Caruna on käynyt siitimässä linjoa pitkin ja siellä on 15-20 isoa puuta mitkä on oksittu ja pätkitty ja makaa siellä. Osa jopa melkein tien päällä!

Onko ne minun ongelma(siis metsänomistajan kautta minun ongelma) vai hoitaako Caruna ne puut sieltä pois?

Jos ne jää mun ongelmaksi niin tiedän ainakin mitä tänä kesänä teen.... Voin muuten siinä tapauksessa järjestää vähän puupäiviä jos löytyy kiinnostuneita! ;)

Re: Onko kokemuksia sähköyhtiöiden siivoomisesta linjoja pit

Luulen, en tiedä, että ne puut jäävät sinun siivottavaksi. Näin ainakin olen sivusta seurannut täällä Lohjalla...

Voi....#@*#!

Mulla kun ei ole puutetta puista...

Päätös uuden kärryn hommaamisesta on siis helppo, erittäin helppo! Ja polttopuuta syntyy tas sellaiset 20m3 pinottua....

No ei tarvi työtön olla kesällä! :cool:

Tällä hetkellä ei ole kun vain 45m3 varastossa.... Ja näin miedon talven aikan ei ole mennyt kun vaiviaset 6m3!

Kyllä mulla tilaa on missä säilöä mutta... Kauhee duuni!

Steffe,

Polttopuita ei voi koskaan olla liikaa.
Tee uusi terminaaliliiteri.

Oke

STEFFE sanoi:
Onko ne minun ongelma(siis metsänomistajan kautta minun ongelma) vai hoitaako Caruna ne puut sieltä pois?
Sähköyhtiö ei velota mitään suorimisesta, mutta puut jää sijoilleen ja maanomistajan haltuun.

Kaadetut puut on metsänomistaja omaisuutta niimpä omistaja päättää puiden kohtalon.
Sähköyhtiöitä velvoittaa laki turvaamaan sähkönjakelu, myös suojelualueilta puita kaadetaan tai oksitaan tarvittaessa.
Itse toimin tarvittaessa paikallisen sähköyhtiön urakoitsijana ko. töissä.

Kiitos tiedoista. Ei muuta kun hommiin sitten!

Tuulikaadot laki velvoittaa viemään pois, metsänomistaja vastaa jos niistä leviää pöpöt tms naapuriin.

Entäs sähköälinjan raivausjätteet? Mitenkä sitten käy, jos niitä ei kerätä pois? Jossain peräkorvessa ei välttämättä vuosittain metsäparoonit käy katsomassakaan mitä siellä on tapahtunut. Jos joku hirvittävä käpynävertäjä pesiytyy kaatojätteisiin ja leviää sieltä naapurin puolelle ja pistelee taimikon poskeensa niin olisiko vastuu kaatajalla?

Mää voin tulla puupäiville....yleisöksi.... :D

Mauri

Koneen kanssa tietenkin!!!

No niin. Asia on tänään selvitetty. Puut jää sinne ja minä korjaan. Eli suunnitelman mukaan mennään. Täytyy visdin hitsata vetokuula uuden tukkikärtyn perään niin voi ajaa tiellä 2lla kärryllä...

Uuteen koneeseen tulee jo tehtaalta valmiiksi kärryn 4vetoohjaus. Nyt vain kärryä tilaamaan.
Taidan jättää puiden noutoa odottamasn uutta konetta ja kärryä.

STEFFE sanoi:
No niin. Asia on tänään selvitetty. Puut jää sinne ja minä korjaan. Eli suunnitelman mukaan mennään. Täytyy visdin hitsata vetokuula uuden tukkikärtyn perään niin voi ajaa tiellä 2lla kärryllä...

Uuteen koneeseen tulee jo tehtaalta valmiiksi kärryn 4vetoohjaus. Nyt vain kärryä tilaamaan.
Taidan jättää puiden noutoa odottamasn uutta konetta ja kärryä.

Pro-luokan meininki!! :)

Alan ammattilainen vaikka en ole vielä alaa löytänyt! :lol:

Kerro koordinaatit, niin käyn hakee puut pois :)

Ai tuotko ne suoraan mun pihalle vai??

Tuota mä vähän pelkäsinkin! Eli en anna kordinaatit...

Avantti ja kärry lähtövalmiina! Mihin päin suunnistetaan :)

Kaikennäköisiä metsänomistajia on tullut vastaan.
Eivät anna kerätä puita ja sitten ne puut on vielä metsässä viiden vuoden päästä...
Täälläpäin on vielä Tapanin myrskyn puitakin keräämättä.
Ja niitä on paljon, ei käveleen pääse alueella.
Onneksi löytyy niitä järkeviäkin.

Mauri

Tällä se muuttui mielenkiintoiseksi! Puut ovat kadonneet tänään ja metsänomistaja ei ole antanut lupaa siihen! Katsotaan mitä työnjohtaja sanoo huomenna kun soitan sille!

Kyllä on perinkummallinen tyyli. Carunan kotisivuilla lukee että työt tehdään hyvässä yhteistyössä metsänomistajan kanssa! Ja metsän omistaja ei tiedä asiasta mitään joten ihmettelen missä on se hyvä ja missä on se yhteistyö?

20 runkoa on kadonnut ja jäljellä ei ole kun risut ja metsäkoneen renkaan jäljet! :evil:

MRJ sanoi:
Avantti ja kärry lähtövalmiina! Mihin päin suunnistetaan :)
Ettei ollut avantin renkaan jäljet :)

tää oli sitten vitsi eikä mikään epäily syytös!

Ei ole MRJ käynyt asialla.... ;)

Syyllinen löytyi jo ja yhteisymmärrystä on saavutettu projektijohtajan kanssa. Korvauksesi puut ajetaan mulle pihaan suoraan. Näytti olevan 36 kpl.... Jokaisesta kannosta mulla on valokuva mittanauhan kera....

Eli puushow jatkuu!

No hard feelings UPM jos luette tämän mutta oikein on oikein ja väärin on väärin. Kiitos että myönsitte virheenne! :mrgreen:

Siis sinulta yritettiin varastaa puuta ja UPM:n toimesta? ?