Op-pohjola avanttecno vakuutus | AvantClub - Keskustelupalsta

Maasturisti

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
7.9.2008
3 198
142
63
Espoo
Op pohjola on tehnyt vakuutustuotteen Avant pienkuormaimille.

Perushinta on 108 eur/ vuosi 2000 eur omavastuulla ja 146 eur/vuosi 200 eur omavastuulla.

Lisätietoja aiheesta lähiviikkoina. Pyrimme tiivistämään yhdistyksen yhteistyötä Pohjolan suuntaan ja saamaan mahdollisesti vakuutuksen siirtoihin lisäetuja jäsenistöllemme.

öö, liikennevakuutuksessa ei taida olla omavastuita, niin tämä on ilmeisesti sitten kasko tyyppinen vakuutus vai miten?? Joka tapuksssa hieno juttu tällä hankalalla saralla.

No, toiminimen Avantille ei edes saa vakuutusta Pohjolasta vaan tyrkkäävät A-Vakuutuksen puolelle. Muistaakseni vakuutuksista tulee laskua melkein tonni vuodessa!! Ja tietysti erääntyy juuri silloin kun EI ole mitään vuokralaisia, "sesonkia" tai muitakaan tuloja, eli helmi-maaliskuussa kaikki vakuutuslaskut ja eräpäiviä EI voi muuttaa (kysytty moneen kertaan)..

Taidan vaihtaa vakuutusfirmaa kohta..

Myyt koneen tasearvolla itsellesi, otat vakuutuksen ja liisaat koneen toiminimelle?

Tuloja karttuu halvasta vakuutuksesta ja vuokratuotoista?

Oletteko muuten ottaneet jonkinlaista vakuutusta toiminnalle, eli jos sattuu joku vahinko, joka kysyy vastuuvakuutusta?

Oy:llä on yritysvakuutus, jossa vakuutettu toiminta on: Kiinteistönhoito, ulkotilojen hoito.
Korvauksen enimmäismäärä 1.000.000 euroa. Vuosimaksu (188) riippuu liikevaihdosta.

Oke

Kyllä on hyvää olla. Koskaa ei tiedä mitä "vahingossa" tapahtuu ja koneella kun tekee niin jälki on helposti ruma. Kannattaa katsoa että siinä om myös oikeusturva osio sitten kun joku keksii että sinä olet tehnyt sitä ja tota koneella ja olet kaiken lisäksi litistänyt heidän kissa kauhallakin!

Maasturisti sanoi:
Op pohjola on tehnyt vakuutustuotteen Avant pienkuormaimille.

Perushinta on 108 eur/ vuosi 2000 eur omavastuulla ja 146 eur/vuosi 200 eur omavastuulla.

Lisätietoja aiheesta lähiviikkoina. Pyrimme tiivistämään yhdistyksen yhteistyötä Pohjolan suuntaan ja saamaan mahdollisesti vakuutuksen siirtoihin lisäetuja jäsenistöllemme.

Jou, suunnilleen tommoisen möivät viime syksynä kun Avantti 220 ostettiin.

oke sanoi:
Oy:llä on yritysvakuutus, jossa vakuutettu toiminta on: Kiinteistönhoito, ulkotilojen hoito.
Korvauksen enimmäismäärä 1.000.000 euroa. Vuosimaksu (188) riippuu liikevaihdosta.

Oke

Mulle kaupattiin toiminimelle tuollaista, mutta hinta yli 300€/vuosi

Juhani sanoi:
oke sanoi:

Oke

Mä maksan reilu tonni. Sis. Vastuut, autot,vaunut, koneet ja yrityksen muu laitteisto(atk, työkalut jne)

Ja IFissä.

STEFFE sanoi:
Juhani sanoi:
oke sanoi:

Oke

Mä maksan reilu tonni. Sis. Vastuut, autot,vaunut, koneet ja yrityksen muu laitteisto(atk, työkalut jne)

Ja IFissä.

Niinpä ja siksi minusta toi reilu 300€ pelkästä vastuuvakuutuksesta on aika kallis?

STEFFE sanoi:
Juhani sanoi:
oke sanoi:

Oke

Ja IFissä.

Niinpä ja siksi minusta toi reilu 300€ pelkästä vastuuvakuutuksesta on aika kallis?

Yksityiskäytössä oleva Avant 218 liikennevakuutus 61,95€/ vuosi ja vapaaehtoinen palo-, varkaus-, oikeusturvavakuutus 28,11€ /vuosi omavastuu 200€

Hyvää muistaa että jos vakuutus susältää vastuun osalta kaivamista myös niin vakuutus on yleensä huomattavasti kalliimpi. Kaivatessa tahtoo löytää kaapeleita ja putkia ja se on yleensä kallista....

PHJ sanoi:
Yksityiskäytössä oleva Avant 218 liikennevakuutus 61,95€/ vuosi ja vapaaehtoinen palo-, varkaus-, oikeusturvavakuutus 28,11€ /vuosi omavastuu 200€

Kysäisin tästä innostuneena omaan 520+ koneeseen vastaavan setin ja tulos oli kovin erilainen (perheen vakuutukset Pohjantähdessä):
liikenne 240,65e/v
vapaaehtoinen palo-, varkaus-, törmäys, oikeusturva: 164,83e/v
yhteensä: 405,47e/v

ajoneuvoluokka: MTK - moottorityökone
Onko käsitystä mikä moisen eron voi tuottaa, ei kai nämä tyyppierot voi näin eri riskiluokkaa olla?

jaok sanoi:
PHJ sanoi:

Kysäisin tästä innostuneena omaan 520+ koneeseen vastaavan setin ja tulos oli kovin erilainen (perheen vakuutukset Pohjantähdessä):
liikenne 240,65e/v
vapaaehtoinen palo-, varkaus-, törmäys, oikeusturva: 164,83e/v
yhteensä: 405,47e/v

ajoneuvoluokka: MTK - moottorityökone
Onko käsitystä mikä moisen eron voi tuottaa, ei kai nämä tyyppierot voi näin eri riskiluokkaa olla?
Minulta kysyttiin vakuutusta tehdessä hankintahinta (uutena) eli varmaan vaikuttaa asiaan

On noilla vakuutysyhtiöillä hinnoissakin eroa, mutta se uushankintahinta on kai aika ratkaiseva ja itse kerroin vakuutusmyyjälle uushankintahinnaksi kokonaishinnan kaikkine varusteineen.

Mulla Fenniassa 420:n liikennevakuutus 121€/vuosi. Ilkivalta-,palo- ja varkausvakuutus 78€/vuosi parin sadan omavastuulla. Vakuutukset kattaa myös kaivurilaitteen. En tiedä onko kallis vai halpa.

Pohjola näyttää fixanneen Avant vakuutuksen ehtoja.
Max korvaussumma 10 keur - 20% omavastuu.
Pitää vielä tarkistaa ovatko tosissaan vai pääseekö taas etsimään uutta yhtiötä.

Tyhjä peräkärry joutui ilman omaa syytään onnettomuuteen ja lunastukseen kesällä.
Myös vastapuolen vakuutus oli OP-Pohjolasta. Nyt 5 kk jälkeen korvauksesta puuttuu 1/3 ja
asia on edelleen kesken. Huippuluokan viivyttely, suoranainen valehtelu, uskomaton byrokratia,
viestejä hävittävä viestijärjestelmä ja ammattitaidoton henkilökunta. Kauniisti sanottuna.

Oke

oke sanoi:
. Huippuluokan viivyttely, suoranainen valehtelu, uskomaton byrokratia,
viestejä hävittävä viestijärjestelmä ja ammattitaidoton henkilökunta. Kauniisti sanottuna.

Oke

Joo, toi vakuutusmaailma on erikoista kun liikenteessä tapahtuu. Näyttövelvoite on silloin vähingon kärsineellä ja kuitenkin on vastapuolesta ja tämän vakuutusyhtiön aikataulusta kiinni milloin korvaukset tulee.

Mulla kävi kesällä siten että kaistanvaihtaja tuli kylkeen melko kevyesti. Kuitenkin vahinkotarkastus arvioi että maski ja puskuri pitää vaihtaa. Kustannusarvio oli 1500 eur. Sanoin hoitavani homman itse. Ilmeisesti vahinkotarkastus siitä sisuuntui ja jätti osat merkkaamatta arvioon. Vakuutusyhtiö ehdotti ensin 400 eur kertakorvausta, jonka sain hilattua 800 eur. Ei tullut mieleenkään että myös vahinkotarkastuksessa kusetetaan.

Ensi kerralla pitää koittaa tallentaa sekä vahinkotapahtuman kirjaus että vahinkotarkastus.

Meillä Pohjantähti hoitanut vahinkorvaukset tosi mallikkaasti. Pelkkä puhelinsoitto riittänyt, ja korvauksetkin maksoivat ennen kuin korvauspäätös tuli postissa. Dokumentit toki säästettävä itsellä tallessa, jos vaikka sattuisivat jälkeenpäin pyytämään.

Irtaimistovakuutuksessa mainio tuo ehdollinen omavastuu, kun vahinko ylittää omavastuun arvon, niin silloin ei ole omavastuuta ollenkaan.

Avantin (420) liikennevakuutus 66€ ja osakasko (luonnonilmiö, ilkivalta, varkaus, palo ja oikeusturva) 151€

Uusimmat keskustelut