Pinnapultit poikki | AvantClub - Keskustelupalsta

mthynell

Jäsen
Keskustelun aloittaja
14.3.2010
23
0
1
Vihti
Niin kävi. Kesken aurauksen tai oikeastaa työntäessäni lumikasaa pidemmälle tiestä loppu veto. Hetken aikaa ihmettelin tilannetta kunnes totesin vasemman takapyörän lähteneen irti. Lumiketjuilla (malli HD kaikissa pyörissä) tulee näköjään sen verran pitoa, että heikoin paikka löytyi.

Kone jäi tielle ja olin ns. pienessä pulassa. Hiekkatiemme ei ole kovin levelä ja kuskaan sen yli lumet omasta pihasta, joten tie oli lähes poikki.

Nokkelan naapurin avustukslla väsättiin vasemman takapyörän alle suksi vanhasta puskurista. Kone makasi sen päällä ja sain peruuteltua takaisin omaan pihaan.

Sitten kysymys. Onko 530 mallin takanavassa kartio? Ei lähtenyt kotikonstein napa irti, joten pitänee käydä lainamaassa järeähkö ulosvetäjä. Uudet pinnapultit löytynee Vainikalta. Pitää soitella aamusta.
 
Kartio akselin päässä kyllä... ja joskus tiukassa.
Mietin ettei sitä pinnapulttia voisi vaihtaa ilman irrotusta?
 
Leppis sanoi:
Kartio akselin päässä kyllä... ja joskus tiukassa.
Mietin ettei sitä pinnapulttia voisi vaihtaa ilman irrotusta?

Katkenneen pinnapultin vielä saisi pois ilman navan irroitusta, mutta uusi ei varmasti mahdu takakautta paikoilleen.
 
Niin se taitaa olla ettei saa ilman irrotusta, joku tämän tapainen ulosvetäjä on tarpeen. Itsellä on omatekemä avantin levityspalan laipasta.
 
Itsellä oli 320 napa senverta tiukassa, et Honkkarin halpisulosvetäjä ei saanut sitä yksistään irti vaan piti tarjota meisseliä väliin. Lähti irti ja sinkos ulosvetäjän metrinpäässä olleesta kovalevystä läpi, joten älä ole edessä kun irrotat!!!! ;)
 
Minulla ainakin Vainikassa vaihdettiin pultit suoraan ilman ongelmia - kone vielä peräkärrylläkin. Pikahomma/pikkujuttu kunhan sen siinne saat.

Vinkkinä - jos jompikumpi takapyörä irtoaa - ja sattumalta on kauha päällä - niin lastaa vain tarpeeksi kuormaa kauhaan niin pystyt ajamaan sillä Avantilla kolmella pyörällä. Minä jopa perutin omani trailerin päälle kolmella pyörällä.
 
Mitä minä olen tutkinut A218,niin siinä laipassa joka on (mikä lie) on reikä valmiina sillä kohdalla,mistä pultin saa työnnettyä läpi,eli ei siinä mielestäni sen enempiä toimenpiteitä ole.
 

Uusimmat keskustelut