Polttopuiden säkkikuivatus ja käsittely | AvantClub - Keskustelupalsta

Metsaman

Jäsen
Keskustelun aloittaja
1.5.2015
141
0
16
Ensimmäiset polttopuusäkkini täytin kesällä 2015, tänä talvena niitä on tullut poltettua.. vähän kokemuksia ja säkin kuljetusta käyttöpaikalle..

https://www.youtube.com/watch?v=PlzWGPPwuGE

.

Säkit on hyviä varastointiin, kun vain on hyvät kuljetusvälineet. Harmi vain kuution säkki märkiä 30cm klapeja on liikaa 313 Avantille. Ois ollu katon alla nätti siirrellä.

Kuution säkkeihin jouduin minäkin tyytymään kun se on maksimi mitä vanha peltikuorinen 528 jaksaa nostaa vaivatta. Tuore koivu on aika painavaa ja puolitoistakuutioinen jää valitettavasti nostamatta.

Perusrutiiniksi on tullut kaataa ja halkoa talvella - ja laittaa kuormalavojen päälle. Tuuliseen paikkaan alimmaiseksi kaksi puhelinpylvästä jotta saa tarpeeksi irti maasta ja sitten riviin ja kahteen kerrokseen. Peltikaton rakensin myös lavoista joita on helppo nostaa päälle ja pois.

Kaksi kesää saa minulla kuivata vaikkakin olen joskus joutunut yhden kesän kuivahtaneitakin ottamaan käyttöön.

Mulla neljä säkkiä on ihan taivasalla, muttei tuolle viidennelle ollu mitään alle laitettavaa, niin nostin sen sisälle. Autonrenkaitten vaihto lähenee, niin piti saada ovelta nostettua peremmälle. Pari säkkiä varmaan tyhjenee tässä joku päivä, mutta loput taitanee jäädä oottelemaan useammaksi vuodeksi.

Vähän katsellut kahden kuution säkkejä.. pyöräkoneella pystyisi niitä kevyesti käsittelemään..

Sulla varmasti toimii 2 kuution säkki hyvin. Minä olin aluksi ostamassa 1,5 kuution säkkejä, muttei niitä ollu varastossa.

Ezmo sanoi:
Säkit on hyviä varastointiin, kun vain on hyvät kuljetusvälineet. Harmi vain kuution säkki märkiä 30cm klapeja on liikaa 313 Avantille. Ois ollu katon alla nätti siirrellä.
Kuution säkki pari kuukautta kuivaneita klapeja kyllä siirtyy, mutta perä tahtoo nousta. Takapainoa sais olla, muttei sekään välttämättä riitä tarpeeksi, ehkä akkukotelo pitäs tehdä taakse.

Uusimmat keskustelut