Renkaat 630:een | AvantClub - Keskustelupalsta

ajh

Jäsen
Keskustelun aloittaja
5.5.2010
37
0
6
Renkaiden uusiminen on kohta edessä ja mietin minkälaisella kuviolla renkaat kannattasisi hankkia. Käyttö on soralla, hiekalla, nurmella ja lumitöissä että tuohon käyttöön kompromissiä hakusessa.

Tuollaista tarjosivat http://www.terraintyres.co.uk/bobcat-skidsteer-tyres/bkt-skidpower-hd.html

Aikaisemmassa 320:ssä minulla tulla kuviolla rengas olikin, mutta onko kokemuksia isomman koneen alla? Kantavuuttahan tuossa renkaassa on ainakin.

Nykyiset renkaat on traktori kuviolla ja vielä käyttö kunnossa että jostakin jos löytyis vanteet nii vois ne jättää varalle.

Rajoitus taitaa tulla siitä että liukuohjatuissa on melko kovat kumit koska ne muuten kuluisi alta aikayksikön loppuun. Lähinnä kävi mielessä tuo lumihomma, että sellaisessa käytössä ne ovat kaikki vähän liian kovat.

En laittaisi tuollaista kuviota. Melkein voisin sanoa, että, jos ei tarvitse pehmeessä/savessa ajella, laittaisin itse nurmikuvioiset pienkuormaaja renkaat...

Hei

Neljän Avantin kokemuksella sanoisin, että tehtaan itsensä suosittelemat Trelleborg HD renkaat (630 varten 320/60-12 HD - TR) ovat erinomainen kompromissi. Nämä kestävät jonkin verran louhikkoisessa maansiirtotyössä, eivät riko nurmea ja pitää/kantaa myös hiekkamaastossa - kiitos leveyden. Lumella pääsee eteenpäin mutta sivuttaispito on heikko. Kunnon talvikeliin kannattaa pistää ketjut - HD rengas kestää hyvin ketjut ilman, että kuminkappaleita irtoilee.

t. JJ

Mikäli et koe tarvetta poistua sora/nurmialueilta, niin saattaa olla nuo nurmirenkaat ok. Minulla vain kokemusta kahdesta eri nurmirenkaasta, nyt alla Kenda K500 Super Turf (taisi tulla hommattua nettikaupasta Saksasta). Tuota aiemmin oli Trelleborg, mutta en hommanut samoja kun olivat yli kaksi kertaa kalliimmat ja rengaan reuna pyöreähkö. Sen verran varoituksen sana että nurmirenkaan kuvio täyttyy hetkessä esim. Pehmeässä maassa (kostea humusmaa, savi jne), ja kun kuviot on täynnä töhnää -> renkaat on kuin "sliksit" - ei yhtään pitoa. Lumessa toimivat myös ok, itse hommasin talveksi lumiketjut koska minulla on vajaa 100 metriä rinnetietä tarjolla. Keväisin pakkaa muuttumaan jäiseksi, jolloin ketjuillakin saa sutia. Metsään nurmikuvioilla voi mennä ainoastaan kuivana aikana, juuri tuon urien täyttymisen takia (tai sitten hinausköysi pitää olla lähellä). Ei muuta kuin onnea rengasvalintaan - noista löytyy aika paljon mielipiteitä (ja erilaisia)...

Mikäli et koe tarvetta poistua sora/nurmialueilta, niin saattaa olla nuo nurmirenkaat ok. Minulla vain kokemusta kahdesta eri nurmirenkaasta, nyt alla Kenda K500 Super Turf (taisi tulla hommattua nettikaupasta Saksasta). Tuota aiemmin oli Trelleborg, mutta en hommanut samoja kun olivat yli kaksi kertaa kalliimmat ja rengaan reuna pyöreähkö. Sen verran varoituksen sana että nurmirenkaan kuvio täyttyy hetkessä esim. Pehmeässä maassa (kostea humusmaa, savi jne), ja kun kuviot on täynnä töhnää -> renkaat on kuin "sliksit" - ei yhtään pitoa. Lumessa toimivat myös ok, itse hommasin talveksi lumiketjut koska minulla on vajaa 100 metriä rinnetietä tarjolla. Keväisin pakkaa muuttumaan jäiseksi, jolloin ketjuillakin saa sutia. Metsään nurmikuvioilla voi mennä ainoastaan kuivana aikana, juuri tuon urien täyttymisen takia (tai sitten hinausköysi pitää olla lähellä). Ei muuta kuin onnea rengasvalintaan - noista löytyy aika paljon mielipiteitä (ja erilaisia)...

Meikäläisellä on 630:ssa tuollaiset skid steer - renkaat. Kumihan on aika kovaa ja pito lumella on melko heikko. Edellinen omistaja on tuikannut noihin nastoja joka auttaa hiukan. Omat vähäiset lumityöt noilla on hoitanut kohtuuhyvin.
Sekalaisessa työssä tuo kuvio on toiminut hyvin ja rakennuksella on ollut plussaa se että tuo rengas ei ole kovin arka rikkoutumaan.
Pelkkää lumi + puutarhahommaan ottaisin nurmikuvioiset mutta muuten tämä tr - kuvio on mielestäni yleiskäyttöisempi.

Liitteet

• renkaat.jpg
    renkaat.jpg
    92,4 KB · Katselut: 1 756
Kun kävin tehtaalla tänään niin näin ekan kerran uuden koneen renkaat livenä vanteilla! Näyttivät hyviltä ja kuvio on riittävän korkea. Luulen että mun käytössä tulevat olemasn hyviä yleisrenkaita!

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    62,5 KB · Katselut: 1 765
Tuo uuden koneen rengas näyttää pätevältä onkohan renkaan merkista/mallista tarkempaa tietoa.

Uusimmat keskustelut